Stocznia CRIST weźmie udział w budowie kolejnego polarnego statku pasażerskiego National Geographic
Stocznia CRIST weźmie udział w budowie kolejnego polarnego statku pasażerskiego National Geographic.
Linblad Expeditions, wiodące na rybku przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją rejsów wycieczkowych w rejony arktyczne, poinformowało dziś o podpisaniu umowy z norweską stocznią Ulstein Verft na budowę drugiego arktycznego statku ekspedycyjnego National Geographic.
Będzie to jednostka siostrzana do powstającego w stoczni Crist „National Geographic Endurance” a jej dostarczenie przewidziano na trzeci kwartał 2021 roku.
Jak poinformował nas Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager CRIST S.A. – budową nowej jednostki również zajmie się polska stocznia.
Jak czytamy w komunikacie, ta nowoczesna jednostka ma stać się kolejną fazą rozwoju floty Lindblad po oddaniu do użytku National Geographic Quest (od lipca 2017 r.), National Geographic Venture (od grudnia 2018 r.) oraz rozpoczęciu budowy wspomnianego National Geographic Endurance, którego przekazanie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2020 roku.
Zgodnie z założeniami, nowy statek będzie posiadał najwyższą klasę lodową i zostanie zbudowany zgodnie z opatentowanym projektem kadłubów z linii X- BOW®, który zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji.
Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów. Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione.
Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie.
Dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.
Sven Lindblad, prezes i dyrektor generalny Lindblad komentuje: „Jesteśmy niezmiernie podekscytowani mogąc ogłosić kolejną fazę naszej strategii rozwoju. National Geographic Endurance i unikalne trasy, które jest w stanie ułatwić ze względu na jego doskonałe możliwości, spotkały się z dużym zainteresowaniem zarówno naszej istniejącej społeczności gości, jak i nowych osób. Jesteśmy pewni, że siostrzany statek spotka się z takim samym poziomem entuzjazmu na rynku”.
Nowa jednostka pomieści 126 pasażerów w 69 przestronnych kabinach i apartamentach. Jak przyznają projektanci: „Statek ma ułatwić podziwianie przyrody wszystkim gościom, z dowolnego miejsca. 75% kabin będzie posiadało własne balkony, udostępnione zostaną również tarasy widokowe i skrzydła obserwacyjne.”
Ponadto, eksplorację ma ułatwić nowatorski system „Zodiac”, który umożliwi szybkie i bezpieczne zejście na ląd zapewniając ekspresowy dostęp do każdego miejsca docelowego.
Dla uzupełnienia możliwości eksploracji, do dyspozycji gości będą także kajaki, narty biegowe, zdalnie sterowany pojazd (ROV), mikroskop i podwodne kamery wideo.
Jednostka budowana jest dla armatora Lindblad Expeditions. Linblad Expeditions to przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją rejsów wycieczkowych w rejony arktyczne.
Promuje również działana mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Firma w swoich działaniach blisko współpracuje z National Geopraphic.
Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestosiedmioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców.
Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajduje coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2018 roku.
Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
fot. mat. prasowe
Źródło: https://www.gospodarkamorska.pl/