Spektakularny Mein Schiff 1 w Gdyni
Spektakularny Mein Schiff 1 w Gdyni.
Dziś rano, około 6:00, przy Nabrzeżu Francuskim zacumowała prawdziwa perła w koronie tegorocznego sezonu wycieczkowców w Porcie Gdynia. Mowa o Mein Schiff 1, który został ochrzczony zaledwie 10 dni temu!
O widowiskowej uroczystości nadania imienia Mein Schiff 1 w Hamburgu pisaliśmy TUTAJ . Chrzest był jednym z głównych wydarzeń w ramach obchodów 829. urodzin portu Hamburg, które odbyły się w dniach 10-13 maja. Pierwszy komercyjny rejs statku rozpoczął się w 13 maja a już dziś można było go zobaczyć w Gdyni.
To najdłuższa jednostka (długość 316 m), jaką będzie można zobaczyć w tym roku przy Nabrzeżu Francuskim. Mein Schiff 1 w całym sezonie 2018 roku odwiedzi gdyński port sześć razy (następne planowane zawinięcia: 25 maja, 20 czerwca, 8 lipca, 2 i 12 sierpnia).
Statek może zabrać na pokład prawie 2900 pasażerów, a załoga liczy 1000 osób. Został zbudowany w 2018 roku w fińskiej stoczni w Turku za 500 mln euro i posiada energooszczędny oraz ekologiczny napęd, dzięki któremu zmniejszono o 30 procent emisje szkodliwych substancji w porównaniu do innych statków o podobnej wielkości.
Port Gdynia jest od lat w czołówce portów pierwszej ligi, do których zawijają wielkie pasażerskie cruiser-y zajmując pozycję najważniejszego polskiego portu pasażerskiego.
Jest to efektem wzmożonych działań na rzecz rozwoju rynku statków wycieczkowych jako wielkiej promocji Gdyni jako portu i miasta przy jednoczesnej promocji Pomorza i promocji Polski.
Przykładem może być obecność przedstawicieli Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Fort Lauderdale w USA, gdzie w dniach 5-8 marca 2018 roku odbywały się najważniejsze targi w branży statków pasażerskich na świecie.
Udział w amerykańskich targach był także bardzo dobrą okazją do prowadzenia przez przedstawicieli Portu Gdynia bezpośrednich rozmów z armatorami.
Mein Schiff 1 w liczbach:
państwo bandery – Malta
armator – TUI Cruises GmbH, Niency
właściciel – TUI AG, Niemcy
stocznia – Meyer Turku Oy, Finlandia
wartość kontraktowa – 675 000 000 USD
rok budowy – 2018
przekazanie do eksploatacji – 25 kwietnia 2018 r.
data zamówienia – lipiec 2015 r.
długość całkowita – 315,70 m
długość między pionami – 292,40 m
szerokość maksymalna – 42,30 m
zanurzenie – 8,05 m
tonaż pojemnościowy brutto – 111 554
tonaż pojemnościowy netto – 75 476
nośność – 7900 t
fot. GospodarkaMorska.pl
Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/