Czy wiesz, jakie korzyści niesie profesjonalna ekspozycja produktów?
Odpowiednio zaplanowana i prawidłowo zaaranżowana ekspozycja towaru stanowi kluczowy element skutecznego merchandisingu w sklepie spożywczym. Badania przeprowadzane przez ekspertów nad zachowaniami kupujących jasno wskazują, że współczesny konsument musi zostać zachęcony do zainteresowania się produktem umieszczonym na sklepowej półce. W związku z faktem, że konkurencja na tym polu jest naprawdę szeroka, należy w jakiś sposób wyróżnić produkt na tle reszty. Dziś pomagają w tym między innymi stojaki tekturowe oraz standy, które są w stanie z powodzeniem zaprezentować daną rzecz i sprawić, że potencjalny klient nie będzie w stanie przejść obok niej w sposób obojętny. Standy reklamowe stanowią przeważnie specjalne stojaki, które mogą mieć różne wysokości oraz kształty. Bardzo często są one uzupełniane o informacje o firmie oraz produktach; można znaleźć na nich na przykład logo, informacje o towarze, a także elementy graficzne, które sprawiają, że bardzo łatwo jest odnaleźć je w sklepie, a przy tym zainteresować się produktem, jaki jest na nich prezentowany.
Wykorzystanie stojaków reklamowych w handlu – dowiedz się więcej!
Stojaki reklamowe oraz standy ekspozycyjne znakomicie sprawdzają się przede wszystkim w handlu detalicznym. To właśnie dzięki nim, w prosty oraz efektowny sposób możliwe jest wyeksponowanie swojego towaru. Standy bardzo często zauważamy przede wszystkim w galeriach handlowych. Współcześnie wyróżniamy szereg standów reklamowych, które mogą zostać z powodzeniem dopasowane do każdej działalności oraz indywidualnych preferencji, gdyż przyjmują ciekawe, a przy tym różne kształty. Wśród nich znajdują się między innymi displaye, stanowiące znakomitą alternatywę dla plastikowych regałów. Mogą one przyjmować dowolne kształty, a przy tym dają różnorodne możliwości ekspozycji różnego typu towarów. Oprócz tego, mamy do czynienia ze standami przestrzennymi, które zazwyczaj wykonywane są na specjalne zamówienie klienta; wszystko przez to, że mogą posiadać naprawdę nietypowe kształty i formy. Prawdziwą klasyką wśród tego typu nośników są przede wszystkim totemy – niezwykle łatwe w montażu, jednocześnie pozwalające na reklamowanie produktu czy firmy z dwóch stron stojaka. Produkcją oraz projektowaniem tego typu stojaków ekspozycyjnych zajmuje się dziś naprawdę wiele firm, w tym STprint, który na swojej stronie – https://stojakitekturowe.pl/ – prezentuje dostępne modele standów. Zastosowanie jakościowych stojaków reklamowych oraz wcielenie w życie zasad efektywnego merchandisingu jest w stanie przynieść naprawdę wiele korzyści, zarówno pod względem finansowym, jak i na ścieżce budowania pozytywnej relacji z Klientem.
Ekspozycja towarów równa reklamie?
Ekspozycja towarów to nieodłączny element merchandisingu. Chociaż nie kategoryzuje się go jako reklamę w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, zazwyczaj pełni bardzo podobną funkcję. Reklama stanowi zwykle płatne działanie promocyjne, którego głównym celem jest informowanie o produkcie, usłudze, a także budowanie świadomości marki bądź nawet przekonywanie do zakupu konkretnego produktu. Ekspozycja towarów skupia się natomiast na niezwykle atrakcyjnym prezentowaniu produktów w miejscu takim jak sklep. Cel jest jeden: przyciągnięcie uwagi klienta oraz zachęcenie go do zakupu. Oznacza to, że choć nie jest to reklama w typowo formalnym znaczeniu, pełni bardzo podobną funkcję promocyjną, wywierając realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Oznacza to, że prawidłową ekspozycją towaru powinien zająć się każdy, kto tylko jest zainteresowany zwiększeniem sprzedaży w swoim sklepie.