Obwodnica Stargardu w ciągu DK20 z decyzją środowiskową
Obwodnica Stargardu w ciągu DK20 z decyzją środowiskową
Trasa o długości 4,5 km ominie miasto od wschodu i włączy się do węzła Stargard Wschód na drodze S10. Jej przebieg, zgodny z rekomendowanym wariantem 5, zatwierdziła decyzja środowiskowa. Kolejnym etapem prac przygotowawczych będzie opracowanie elementów Koncepcji Programowej i wykonanie badań podłoża. To inwestycja z rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Obwodnica wyprowadzi ostatnią drogę krajową ze Stargardu
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, miasto omija już droga ekspresowa S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość trasy przez miasto to 7,4 km, a po realizacji wybranego wariantu obwodnicy będzie krótsza o 2,9 km. Biorąc pod uwagę brak konieczności przejazdu przez miasto skróci się on nawet czterokrotnie.
Trasa obwodnicy
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.
GDDKiA
Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Pion Dyrektora Oddziału
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej