Mobilne Laboratoria Przyszłości i start Ligi Robotów
Mobilne Laboratoria Przyszłości i start Ligi Robotów!
23 lutego br. wystartował kolejny projekt realizowany w ramach Laboratoriów Przyszłości i również skierowany do uczniów szkół podstawowych. To Liga Robotów, czyli ogólnopolski turniej robotyczny. Jego celem jest promowanie robotyki i nowoczesnych technologii wśród uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych. Idea Ligi Robotów została oparta na tzw. kierunkach STEAM (ang. science, technology, engineering, art, mathematics), które zakładają łączenie i przenikanie się najnowszych osiągnięć nauki, inżynierii, technologii, a także sztuki i matematyki. Edukacja oparta na kierunkach STEAM, a realizowana w ramach Ligi Robotów, ma wspierać rozwój takich kompetencji przyszłości, jak: kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja.
Promowanie robotyki i nowoczesnych technologii w formie twórczych wyzwań i nauki przez zabawę pozwala na wszechstronny rozwój uczniów i ich talentów.
Zadaniem szkolnej drużyny robotycznej będzie zaprojektowanie, skonstruowanie i zaprogramowanie robota niezbędnego do wykonania misji znajdującej się na macie turniejowej. Uczestnicy będą dokumentować etapy powstawania robota i sposoby rozwiązywania problemu badawczego. Robotyczne drużyny zmierzą się podczas Regionalnych Turniejów Ligi Robotów, a najlepsze – maksymalnie 32 – zespoły w Polsce zawalczą o tytuł Mistrza Ligi Robotów w Ogólnopolskim Finale Ligi Robotów już 24 –25 czerwca 2023 roku!
Więcej informacji nt. Ligi Robotów i zgłoszeń: https://www.gov.pl/ligarobotow
Zapraszamy do obejrzenia materiału video z inauguracji Ligi Robotów:
Czym charakteryzują się innowacje technologiczne na miarę XXI wieku? Jak powstaje wydruk 3D? Czym jest sztuczna inteligencja? Do czego służą mikrokontrolery? Tego wszystkiego dowiadują się codziennie dziesiątki uczniów w polskich szkołach podstawowych. Jest to możliwe dzięki wartemu ponad 1 mld złotych programowi Laboratoria Przyszłości i jego projektom, m.in. uruchomionej w ostatnich dniach Lidze Robotów czy Mobilnym Laboratoriom Przyszłości.
Źródło: Instytut Badań Edukacyjnych