Świnoujście. Strefa Płatnego Parkowania – pytania i odpowiedzi
Świnoujście. Strefa Płatnego Parkowania – pytania i odpowiedzi.
1 lipca 2021 r. w Świnoujściu zaczęła działać całoroczna Strefa Płatnego Parkowania w centrum miasta i dzielnicy nadmorskiej. O szczegółach piszemy tutaj.
W związku z uruchomieniem SPP pojawia się sporo pytań od mieszkańców. Na wszystkie będziemy odpowiadać w niniejszym artykule.
Prosimy o przysyłanie pytań na adres: rzecznik@um.swinoujscie.pl
- By kupić abonament mieszkańca, należy udokumentować rozliczenie podatku dochodowego. W tym celu musiałam wybrać się do Urzędu Skarbowego, gdzie za poświadczenie złożenia PIT trzeba było zapłacić. Dlaczego muszę ponosić dodatkowe koszty w związku z zakupem abonamentu?
- Mieszkańcy, którzy zechcą skorzystać z przywileju, jakim będzie tańsze parkowanie w obszarze SPP – NIE MUSZĄ W TYM CELU UDAWAĆ SIĘ DO URZĘDU SKARBOWEGO PO DODATKOWE POŚWIADCZENIA. Nie będą też ponosić żadnych dodatkowych kosztów. W celu potwierdzenia rozliczania w naszym mieście podatku dochodowego od osób fizycznych wystarczy okazać w biurze SPP elektroniczne potwierdzenie złożenia PIT za ostatni rok (UPO) lub pierwszą stronę zeznania podatkowego z pieczęcią Urzędu Skarbowego lub inny dokument potwierdzający złożenie PIT.
- Czy posiadając aktualną kartę osoby z niepełnosprawnością, która uprawnia do parkowania w wyznaczonych miejscach, muszę kupować bilety do parkowania w SPP?
- Osoba posiadająca aktualną kartę osoby z niepełnosprawnością może bezpłatnie parkować na obszarze SPP w oznakowanych miejscach (tzw. niebieska koperta), a jeśli miejsce to będzie zajęte, może zatrzymać auto w wyznaczonym linią poziomą miejscu do parkowania. Karta powinna być wówczas wyłożona w widocznym miejscu, by możliwe było odczytanie jej okresu ważności.