Świnoujście. Nabór wniosków na usuwanie azbestu z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Świnoujście
Świnoujście. Nabór wniosków na usuwanie azbestu z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Świnoujście.
Prezydent Miasta Świnoujście informuje, że Miasto Świnoujście zamierza już po raz ósmy skorzystać z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na realizację w 2021 r. zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
WFOŚiGW w Szczecinie w 2021 r. udziela dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne Ogrody Działkowe.
Właściciele nieruchomości, którzy zainteresowani są usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, mogą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 czerwca 2021 r. składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników.
Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać:
– w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5,
– w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1
– poniżej
Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wyłoni Wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości. Realizacja w/w prac planowana jest na przełomie III i IV kwartału 2021 r.
Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.
Od 2013 r. przy udziale środków pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie usunięto z terenu Miasta Świnoujście 297 ton wyrobów zawierających azbest, łącznie z 217 nieruchomości.
Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2021 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą), bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.
Zgodnie z „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.
Informacje i kontakt
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1
tel. (91) 327 86 41, e- mail: wos@um.swinoujscie.pl
Załączniki do pobrania:
formularz_informacja_o_azbescie_2021 (1)
formularz_informacja_o_azbescie_2021
Fot: internet