• Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS
Tu Świnoujście
wiadomości ze Świnoujścia i okolic, relacje z ważnych wydarzeń. Przewodnik po kulturze, rozrywce, biznesie i inwestycjach.
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
Świnoujście. Terminal kontenerowy szansą rozwoju portu i miasta.

Biznes/ Kraj i region/ Świnoujście

Świnoujście. Terminal kontenerowy szansą rozwoju portu i miasta

biznes, informacja, Port Szczecin-Świnoujście, Świnoujście, Szczecin, terminal kontenerowy 13 lutego 2021

Tweet

poprawka logo portŚwinoujście. Terminal kontenerowy szansą rozwoju portu i miasta.

To będzie terminal nowoczesny i przyjazny środowisku. Nowe węzły drogowe, system dojazdów do terminalu oraz sieć kolejowa ominą osiedla Warszów i Łunowo, by nie stanowić uciążliwości dla mieszkańców.

Połączenie terminalu z zapleczem rozłoży się na ekspresową „trójkę”, kolej i w przyszłości transport wodny śródlądowy. Ekonomiści potwierdzają – terminal jest potrzebny! Ładunki kontenerowe już teraz stanowią ponad 60 proc. globalnego transportu, a Bałtyk od lat wykazuje rekordową dynamikę wzrostu.

Obecnie w polskich portach przeładowuje się 3 mln TEU rocznie. Natomiast we wszystkich portach bałtyckich ten wolumen wynosi już 8-9 mln TEU.

Analitycy prognozują, że w ciągu 15-20 lat liczba kontenerów w polskich portach osiągnie 8 mln TEU – tyle, ile w tej chwili przeładowują wszystkie porty na Bałtyku.

W podobnym horyzoncie czasowym, przy obecnej dynamice wzrostu te wielkości w basenie Morza Bałtyckiego ulegną podwojeniu do ponad 15 mln TEU.

Eksperci na TAK!

Prof. Dariusz Zarzecki, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego zwraca uwagę, że wspomniane 3 mln TEU tak naprawdę zostało przeładowane w portach Trójmiasta, zwłaszcza w Gdańsku. Budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu tę sytuację zmieni.

Czy ten projekt ma ekonomiczne uzasadnienie?

– Zdecydowanie tak – stwierdza ekonomista. – Głębokowodny terminal kontenerowy doskonale wpisuje się w oczekiwania rynku. A przykład Gdańska jest najlepszym potwierdzeniem na to, jak szybko port o niewielkiej liczbie obsługiwanych kontenerów może stać się jednym z europejskich liderów.

– Przeładunki kontenerów wzrosły w tym porcie w 2019 w stosunku do 2007 roku o kosmiczne 2039,5% przesuwając Gdańsk na 15 miejsce na naszym kontynencie – przypomina.

Ekspert podkreśla, że zachodnie w stosunku do innych bałtyckich konkurentów położenie geograficzne wyróżnia Świnoujście. – Tędy przebiega najkrótsza morska trasa z Europy Środkowo-Wschodniej do Skandynawii – zaznacza profesor Zarzecki. – Terminal kontenerowy w Świnoujściu będzie z pewnością ważnym miejscem przeładunku towarów wysyłanych do i z wschodnioniemieckich landów i metropolii berlińskiej, a także południowej Polski (głównie Wielkopolska i Śląsk) oraz Czech i Słowacji. Oczywistym jest również, że wpływające na Bałtyk duże kontenerowce, wybierając zamiast Gdańska lub Gdyni położony bliżej port świnoujski, zaoszczędzą zarówno czas jak i pieniądze. Zdaniem eksperta, ten ekonomiczny atut nowego terminala w Świnoujściu może okazać się decydujący w przejmowaniu dotychczasowych jak i pozyskiwaniu nowych ładunków kontenerowych.

Statki oceaniczne płynące przez Cieśniny Duńskie, wybierając Świnoujście zamiast portów Trójmiasta zyskają tylko w jedną stronę 11 godzin, w obie strony oszczędzają praktycznie dobę.

W rachunku kosztów podróży statku oznacza to oszczędności armatorów rzędu 120-150 tys. dolarów na zawinięcie. To są bardzo mocne argumenty dla inwestorów.

Sensowność projektu potwierdza prof. Horst Linde, były pracownik Instytutu Transportu Lądowego i Morskiego Uniwersytetu Technologicznego w Berlinie.

– Funkcjonowanie dużego terminalu kontenerowego wzdłuż południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego, w porównaniu z co najmniej 5 terminalami na południowym Morzu Północnym pomiędzy Łabą a Renem/Mozą/Skaldą, oznacza, że jest wystarczająco dużo miejsca na kolejny terminal, w Świnoujściu – twierdzi ekspert transportu morskiego z Berlina.

Zdaniem profesora terminal w Świnoujściu wypełni lukę między Hamburgiem a Gdańskiem i zaoferuje dogodny dostęp do szerokiego zaplecza zachodniej Polski, wschodnich Niemiec i dalszych obszarów położonych na południu Europy.

Terminal taki będzie dostępny przy stosunkowo krótkich odległościach transportowych oraz dostępności wszystkich środków transportu.

– Szczególną uwagę należy zwrócić na bezpośredni dostęp do systemu połączeń Odrzańskiej Drogi Wodnej, czyli do żeglugi śródlądowej i możliwości przeniesienia ładunków z kolei na drogi wodne – podkreśla profesor Horst Linde. – Obszary przemysłowe na Górnym Śląsku będą dostępne w bardziej zrównoważony sposób niż z Gdańska, a dostęp do Berlina/Brandenburgii może okazać się lepszy niż z Hamburga.

Potrzebę budowy terminalu kontenerowego od lat podkreśla w swoich wypowiedziach Jerzy Wójtowicz, prezes C. Hartwig Szczecin, firmy spedycyjno-transportowej funkcjonującej na międzynarodowym rynku od kilkudziesięciu lat.

Globalne przeładunki we wszystkich portach przekroczyły 790 mln TEU. Z wyliczeń różnych instytucji wynika, iż tempo wzrostu w najbliższych latach utrzyma się na poziomie 5 proc, a to oznacza globalny wzrost przeładunków kontenerów w ciągu 5 lat o ok. 240 mln TEU.

Z planów rozwojowych portów wynika, że będą w stanie obsłużyć 125 mln TEU. A co z potencjałem 115 mln TEU?

Pytanie jest retoryczne, tym bardziej – że jak zauważa biznesmen, rejon Bałtyku jest najszybciej rozwijającym się, i przyrosty obrotów kontenerowych najprawdopodobniej będą tu jeszcze większe.

Najpierw infrastruktura

Świnoujście jest specyficznym organizmem, w którym port współistnieje z miastem i uzdrowiskiem. Władze samorządowe, właściciele ośrodków wypoczynkowych, sanatoriów rozumieją potrzebę i korzyści płynące z tytułu rozwoju gospodarczego.

Chcą mieć jednak pewność, że inwestycje portowe nie zakłócą zrównoważonego rozwoju tego obszaru, nie naruszą spokoju ich mieszkańców, ani też nie zaszkodzą ich turystyczno-uzdrowiskowym biznesom.

Dlatego przy takich przedsięwzięciach, jak projektowany właśnie terminal kontenerowy, fundamentalne znaczenie ma odpowiednia infrastruktura i skomunikowanie portu.

Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że rozwój sieci dróg ekspresowych i autostrad cały czas postępuje, a prowadzone inwestycje znacząco poprawią połączenie drogowe Świnoujścia z resztą kraju i południem Europy.

– W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie robót budowlanych na nowej, dwujezdniowej drodze ekspresowej S3 do samego Świnoujścia, w ramach inwestycji ma powstać węzeł Łunowo zapewniający również dojazd do terminala kontenerowego i węzeł z terminalem LNG – informuje dyrektor.

Dodaje, że przebieg dróg konsultowany był z mieszkańcami, uwzględniono wiele sugestii i cały ruch tranzytowy będzie omijał osiedla mieszkaniowe.

GDDKiA w sierpniu ubiegłego roku podpisała umowy na realizację w formule projektuj i buduj odcinków S3 Świnoujście-Troszyn, wartość inwestycji to ponad 1,5 mld złotych.

Zgodnie z planami w 2024 roku droga ekspresowa, z dwoma pasami w każdym kierunku, ma być gotowa na całym odcinku, od Świnoujścia do granicy z Czechami.

Lendner dodaje, że do 2030 roku planowana jest realizacja kompletnej sieci dróg ekspresowych w Zachodniopomorskiem – S3, S6, S10 i S11.

Spółki kolejowe też działają. Już teraz PKP PLK SA modernizuje sieć kolejową w obu portach, Szczecinie i Świnoujściu.

– To inwestycja za 1,5 mld zł – informuje Ryszard Magdziak, z-ca dyrektora odpowiedzialny za inwestycje w PKP PLK SA. Dyrektor przypomina też o modernizowanych liniach Szczecin-Świnoujście oraz E59 do Poznania.

W perspektywie jest również modernizacja Nadodrzanki (CE59), łączącej stolicę Pomorza Zachodniego ze Śląskiem. Powstają studia wykonalności poszczególnych etapów.

Te wszystkie inwestycje infrastrukturalne są już realizowane. Dodajmy jeszcze bardzo ważną modernizację toru wodnego Szczecin-Świnoujście o wartości 1,4 mld zł realizowaną przez Urząd Morski w Szczecinie oraz inwestycje dostosowujące nabrzeża szczecińskiego portu do nowych parametrów w sumie za 700 mln zł.

Transport wodą, drogami i koleją

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w połowie kwietnia otworzy oferty zainteresowanych zaprojektowaniem, budową a następnie operowaniem na nowym terminalu kontenerowym w Świnoujściu. Zgodnie z planem projekt powinien zostać zrealizowany do końca 2024 roku.

W momencie uruchomienia terminalu kontenerowego w Świnoujściu cała infrastruktura dostępowa i komunikacyjna będzie gotowa, a dywersyfikacja dróg transportowych spowoduje, że dodatkowy ruch samochodowy związany z działalnością terminala nie będzie odczuwalny dla mieszkańców Świnoujścia i turystów.

Potwierdzają to proste matematyczne symulacje. Przyjmując roczne przeładunki w terminalu na poziomie 1,5 mln TEU (kontenery 20-stopowe) – średnio w miesiącu otrzymujemy obroty rzędu 125 tysięcy TEU.

Z racji działalności portu przeładunkowego (hubu), mniej więcej połowę kontenerów powinien przejąć tranzyt morski. W ruchu lądowym zostaje więc 62,5 tys. TEU na miesiąc.

Jeżeli przyjmiemy równy rozkład wielkości kontenerów 20 i 40-stopowych w obrocie, licząc w sztukach otrzymujemy ok. 42 tysiące kontenerów na miesiąc.

Można roboczo założyć, że 60 proc z tej liczby (25 200 sztuk) przewiozą ciężarówki a pozostałe 40 proc. (16 800) przejmie transport kolejowy.

Z liczby 25 200 kontenerów miesięcznie – średnia dobowa to 840 pojazdów, a godzinowa – 35 TIR-ów. Taka liczba samochodów dla dwupasmowej drogi ekspresowej S3, bezkolizyjnej, omijającej osiedla mieszkaniowe – to praktycznie żadne obciążenie.

Warto dodać, że portowe inwestycje stymulują rozwój infrastruktury całego regionu a drogi ekspresowe do Świnoujścia, tunel pod Świną zdecydowanie poprawią komfort jazdy zmotoryzowanym. S

zybciej i komfortowo będziemy też dojeżdżać do Świnoujścia pociągami, ponieważ na modernizacji skorzystają nie tylko przewozy cargo, ale również składy pasażerskie.

Konkurenci nie śpią

Z potencjału kontenerowego bałtyckiego rynku zdają sobie sprawę wszyscy poważni gracze. Chociażby Grupa Hutchison (operuje m.in. w porcie gdyńskim), która w ub.r. uruchomiła Port Norvik w Sztokholmie z nabrzeżem głębokowodnym o głębokości ponad 16 m, dla 400-metrowych statków.

Inwestycje w tym obszarze zapowiadają porty Trójmiasta. Gdynia, która już posiada dwa terminale w porcie wewnętrznym, planuje nowy – w porcie zewnętrznym.

Gdański DCT działa w Porcie Północnym na dwóch nabrzeżach i również zmierza do realizacji trzeciej fazy rozbudowy terminalu.

Oferty można składać do 15 kwietnia br.

Trwa postępowanie mające na celu wyłonienia inwestora i późniejszego operatora głębokowodnego terminalu kontenerowego. Zainteresowani swoje oferty mogą składać do 15 kwietnia 2021 r.

Dokumenty do pobrania: http://www.port.szczecin.pl/pl/oferta/glebokowodny-terminal-kontenerowy/procedura/

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR
Dział Marketingu i Komunikacji

Zobacz także

artykulysponsorowane-2025-06-30t141031.300_wp

Biznes /

Biuro wirtualne w Katowicach – wygodna alternatywa dla tradycyjnego najmu

PlakatGłówny-1

Kraj i region /

Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!

tunel_pod_Swina

Świnoujście /

Tunel pod Świną dmuchał dwie świeczki. Sprawdziliśmy statystyki przejazdów

‹ Świnujście. Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. Mamy to. Reszta należy do Was› Świnoujście. Wybierzmy „Najromantyczniejsze miejsce na Pomorzu Zachodnim 2021”
Świnoujście

Pomoc

Roki potrzebuje pomocy

Twoja reklama

  • Cennik

Galerie

  • Galeria ART
  • Miejsce sztuki44

Kamery on-line

  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia

Komunikacja

  • Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS

Warto odwiedzić

  • Fort Gerharda
  • Fort Anioła
  • Fort Zachodni
  • Podziemne miasto
  • Latarnia morska
  • Muzeum Rybołówstwa
  • Miejski Dom Kultury
  • Biblioteka Miejska

Turystyka

  • Baza noclegowa
  • Biura podróży
  • CIT
  • Biura turystyczne

Prawo i Biznes

  • Twój biznes
  • Prawo

Komnata kultury

  • Poezja
  • Proza
  • Sztuka amatorska

Kulinaria

  • Blog kulinarny Danusi

Radio i telewizja

Radio Szczecin 106,3FMTV ŚwinoujścieTV Słowianin

Polecane strony

Infomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plM&Ł Lipcowie ze ŚwinoujściaJoobleJoobleOpera na ZamkuŻegluga SzczecińskaGS24Komenda Miejska Policji w Świnoujściupraca na statkachJooblePort Szczecin-ŚwinoujścieMKS Flota
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia-Morska-Gdynia-logo polecane strony
Zespół Szkół Morskich
Muzeum Narodowe w Szczecinie
szpital-logo

Ogrody kompleksowo – Villa Verde

tarasy kompozytowe
Tarasy kompozytowe Usługi ogrodnicze
Zabudowy balkonów
portal Okna Szczecin
Naprawmy To - Świnoujście

Świnoujście – Andrzej Warzecha

REKLAMA

REKLAMA

obozy konne

TWOJA REKLAMA

Cennik

Reklama

okna pcv szczecin

Polecane

  • PlakatGłówny-1Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!
    2 lipca 2025
  • tunel_pod_SwinaTunel pod Świną dmuchał dwie świeczki. Sprawdziliśmy statystyki przejazdów
    2 lipca 2025
  • autobusyNieczynny przystanek Ludzi Morza / Łąkowa
    1 lipca 2025
  • wybrzeże władysława IVPo obchodach Dni Morza ulice Marynarzy i Wybrzeże Władysława IV znów otwarte
    1 lipca 2025
  • 3 (10)Nowy garaż dla OSP Przytór gotowy!
    1 lipca 2025
  • Muzyka_z_wiatrem_7_lipca-1MDK Świnoujście. Muzyka z Wiatrem – koncert Baltic Neopolis Orchestra
    1 lipca 2025
  • wakacje-warszow-lip2025-1MDK Świnoujście. Wakacje na wesoło z Filią Warszów
    1 lipca 2025
  • warsztaty_zeglarskie1UKS ,,Keja” zaprasza na warsztaty żeglarskie!
    1 lipca 2025
  • plakat Platino Mare Cup-1XXI Morski Turniej Tenisowy Gwiazd Platino Mare Cup
    1 lipca 2025
  • DniMorza1Dni Morza 2025 w Świnoujściu – święto radości, muzyki i atrakcji, które ożywiły miasto
    30 czerwca 2025
  • termometrUpały. Jak się chronić, by nie ryzykować zdrowia?
    30 czerwca 2025
  • 5 (4)Barwna i radosna parada na 260. urodziny miasta
    30 czerwca 2025
  • IMG_7248Dni Twierdzy 2025 w Świnoujściu przyciągnęły tłumy mieszkańców i turystów
    30 czerwca 2025
  • FOT#1_Domy_z_przeszłościLipiec w Muzeum Narodowym w Szczecinie
    30 czerwca 2025
  • Bartas_SzymoniakKoncert Bartasa Szymoniaka
    30 czerwca 2025
  • GeoExpoFestiwal Minerałów
    30 czerwca 2025
  • Kwintet_Cafe-1Kwintet Cafe jazz lat 30. – koncert
    30 czerwca 2025
  • dzieci-malujace-razemWakacyjne warsztaty z Miejskim Domem Kultury
    30 czerwca 2025
  • derlatka_1Spotkanie autorskie z Piotrem Derlatką – o Agnieszce Osieckiej inaczej
    30 czerwca 2025
  • swinoujscie1Cztery razy na podium! Świnoujście w czołówce rankingu plaż 2025!
    30 czerwca 2025

Najnowsze wiadomości

  • Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!
    2 lipca 2025
    Już dziś (02 lipca) Goleniów przeniesie się w magiczny świat spektaklu Teatru Brama i Teatro Potlach „Niewidzialne Miasta”! Choć festiwal ma swoje
  • Tunel pod Świną dmuchał dwie świeczki. Sprawdziliśmy statystyki przejazdów
    2 lipca 2025
    Dokładnie dwa lata temu, 30 czerwca 2023 roku, mieszkańcy Świnoujścia w końcu pożegnali się z czasochłonnym promem i przywitali długo wyczekiwany
  • Nieczynny przystanek Ludzi Morza / Łąkowa
    1 lipca 2025
    Wykonawca prac drogowych na budowie trasy S3 poinformował, że w dniu 2 lipca br. tzw. rondo północne na zbiegu ulic Skandynawskiej i Ludzi Morza (obok
  • Po obchodach Dni Morza ulice Marynarzy i Wybrzeże Władysława IV znów otwarte
    1 lipca 2025
    Po zakończeniu radosnych i tłumnie odwiedzanych obchodów Dni Morza, centrum miasta wraca do normalnego funkcjonowania. Od dziś kierowcy, piesi oraz
  • Nowy garaż dla OSP Przytór gotowy!
    1 lipca 2025
    W poniedziałek, 30 czerwca 2025 r., dokonano odbioru nowo wybudowanego garażu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przytorze. Inwestycja o wartości 582
  • MDK Świnoujście. Muzyka z Wiatrem – koncert Baltic Neopolis Orchestra
    1 lipca 2025
    W Świnoujściu muzyka nie zamyka się w murach – płynie swobodnie razem z wiatrem znad Bałtyku, odbija się echem od promenady i osiada między
  • MDK Świnoujście. Wakacje na wesoło z Filią Warszów
    1 lipca 2025
    Miejski Dom Kultury filia Warszów zaprasza wszystkie dzieci na cykl warsztatów, spotkań z teatrem oraz animacji przez całe wakacje. W każdy poniedziałek,
  • Pierwszy dzień wakacji aktywnie – 405. parkrun Świnoujście
    1 lipca 2025
    Pierwszy dzień wakacji przywitaliśmy oczywiście w najlepszy możliwy sposób – aktywnie!  Sobotni, już 405. parkrun w Świnoujściu zgromadził
  • UKS ,,Keja” zaprasza na warsztaty żeglarskie!
    1 lipca 2025
    Zapraszamy na warsztaty żeglarskie organizowane przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Keja”, które odbędą się w trzech terminach w Szkolnym Ośrodku
  • XXI Morski Turniej Tenisowy Gwiazd Platino Mare Cup
    1 lipca 2025
    W najbliższy weekend (4-5 lipca 2025), już po raz dwudziesty pierwszy, świnoujskie korty gościć będą uczestników Morskiego Tenisowego Turnieju Gwiazd
  • Dni Morza 2025 w Świnoujściu – święto radości, muzyki i atrakcji, które ożywiły miasto
    30 czerwca 2025
    Dni Morza 2025 w Świnoujściu to wyjątkowe wydarzenie, które na długo pozostanie w pamięci mieszkańców i turystów. Przez trzy dni centrum miasta
  • Upały. Jak się chronić, by nie ryzykować zdrowia?
    30 czerwca 2025
    Lato w Świnoujściu to dla wielu z nas czas wypoczynku, plażowania i spacerów nad morzem. Jednak mieszkańcy naszego miasta muszą pamiętać, że wysokie
  • Barwna i radosna parada na 260. urodziny miasta
    30 czerwca 2025
    Z okazji 260-lecia nadania Świnoujściu praw miejskich, w sobotę 21 czerwca ulicami miasta przeszła barwna Parada Miejska – jedno z głównych wydarzeń
  • Dni Twierdzy 2025 w Świnoujściu przyciągnęły tłumy mieszkańców i turystów
    30 czerwca 2025
    Świnoujście znów udowodniło, że potrafi w spektakularny sposób opowiadać o swojej przeszłości. Po kilkuletniej przerwie na wyspy z rozmachem
  • Biuro wirtualne w Katowicach – wygodna alternatywa dla tradycyjnego najmu
    30 czerwca 2025
    Współczesny rynek pracy i biznesu coraz wyraźniej zmierza w kierunku elastyczności i cyfryzacji. Coraz więcej firm decyduje się na zdalne prowadzenie
  • Lipiec w Muzeum Narodowym w Szczecinie
    30 czerwca 2025
    MUZEUM NARODOWE W SZCZECINIE: LIPIEC 2025 2 LIPCA 2025 | ŚRODA 11.00 | Muzeum Tradycji Regionalnych MNS | wstęp: 5 zł (bilet edukacyjny) Akademia Seniora |
  • Koncert Bartasa Szymoniaka
    30 czerwca 2025
    Koncert Bartasa Szymoniaka w Muszli Koncertowej! Bartosz Szymoniak, „Bartas” (ur. 26 kwietnia 1984 w Kaliszu) – polski muzyk, wokalista, kompozytor,
  • Festiwal Minerałów
    30 czerwca 2025
    Zapraszamy na 7 dni fantastycznej przygody z minerałami! Podczas Festiwalu spotkasz marki, które w tworzenie biżuterii wkładają serce i duszę.  Odwiedź
  • Kwintet Cafe jazz lat 30. – koncert
    30 czerwca 2025
    W najbliższy czwartek, 3 lipca 2025, o godzinie 19:00 znów będziemy mogli posłuchać muzyki na żywo w Altanie Koncertowej w Parku Zdrojowym. Kwintet Cafe
  • Wakacyjne warsztaty z Miejskim Domem Kultury
    30 czerwca 2025
    Lato w mieście nie musi być nudne! Miejski Dom Kultury w Świnoujściu zaprasza dzieci i młodzież w wieku 7–15 lat na wyjątkowe, bezpłatne warsztaty

Back to Top

Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie herbu Świnoujścia na stronie internetowej www.tu.swinoujscie.pl oraz na materiałach promujących w/w stronę zgodnie z zasadami określonymi w księdze znaku. WPT-P.013.9.2016.
Zgoda wydana przez Prezydenta Miasta Świnoujście.

Sąd Okręgowy w Szczecinie I Wydział Cywilny Sekcja Rejestrowo-Egzekucyjna postanowieniem Sądu z dn. 16.09.2016 r. sygnatura akt I Ns Rej. „Pr” 49/16 wpisano do rejestru dzienników i czasopism tytuł tu.swinoujscie pod numerem rejestru 1023

Strona posiada Certyfikat Bezpieczeństwa SSL

https://tu.swinoujscie.pl/kontakt/

Nasz Instagram

[instagram feed=”114005″]

Odwiedź nas też tu:
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
© Tu Świnoujście | polityka prywatności
Obsługa: Dotflow.pl