• Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS
logo
wiadomości ze Świnoujścia i okolic, relacje z ważnych wydarzeń. Przewodnik po kulturze, rozrywce, biznesie i inwestycjach.
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka.

Gryfice/ Historia/ Kraj i region/ Ogłoszenia/ Rozrywka/ Świnoujście

Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka

historia, informacja, Muzeum Narodowe, ogłoszenie, rozrywka, Świnoujście, Szczecin, wydarzenia kulturalne 28 grudnia 2020

Tweet

Muzeum-Narodowe-w-Szczecinie logoWystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka.

Projekt „HIPERLINK” składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwsza z nich to wystawa indywidualna Zbigniewa Romańczuka.

Ta część ma charakter hybrydowy – część multimedialnych prac prezentowana jest wirtualnie, a kolejne zostaną zaprezentowane w siedzibie Muzeum Narodowego w Szczecinie – Muzeum Sztuki Współczesnej i (mamy nadzieję) udostępnione publiczności w drugiej połowie stycznia 2021. Kuratorką wystawy jest Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz.

Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka.
HIPERLINK_wystawa zbiorowa_slider

Druga część zatytułowana „HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka” to wirtualna galeria, efekt współpracy artysty – Zbigniewa Romańczuka, filozofki – Aleksandry Łukaszewicz Alcaraz, i grafika komputerowego – Radosława Nagaya, którzy zaprosili artystów i artystki z Polski, Hiszpanii, Czech, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec do refleksji nad kondycją świata i człowieka w dobie obrazów generowanych za pomocą technologii cyfrowych i biotechnologii.

Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka.

Projekt „HIPERLINK” zrealizowano w ramach Stypendium Twórczego Miasta Szczecin

Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie
HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka

Kuratorzy: Zbigniew Romańczuk, Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz, Radosław Nagay

Artyści: Andrzej Banachowicz, Maria Cuevas-Riano, Mikołaj Garstecki, Mariusz Łukawski, Tomasz Kalitko, Frantisek Kowolowski, Katarzyna Kujawska-Murphy, Ewa Kulesza, Paul Magee, Arkadiusz Marcinkowski, Jan Mioduszewski, Mateusz Otręba, Andrzej Pepłoński, Marta Pogorzelec, Adam Romaniuk, Zbigniew Romańczuk, Valentina Torrado, Filip Wierzbicki-Nowak, Edyta Wolska.

WIRTUALNA GALERIA: https://playcanv.as/p/30ckJX6f/

Wystawa zbiorowa w wirtualnej galerii Muzeum Narodowego w Szczecinie: HIPERLINK – nowy obraz świata i człowieka.

HIPERLINK – NOWE OBRAZY ŚWIATA I CZŁOWIEKA

Wystawa Hiperlink to efekt współpracy artysty – Zbigniewa Romańczuka, filozofki – Aleksandry Łukaszewicz Alcaraz, i grafika komputerowego – Radosława Nagaya, którzy zaprosili artystów i artystki z Polski, Hiszpanii, Czech, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec do refleksji nad kondycją świata i człowieka w dobie obrazów generowanych za pomocą technologii cyfrowych i biotechnologii.

Efekt tych działań prezentowany jest w formie wirtualnej w przestrzeni galeryjnej, przez którą przechodzi widz, zapoznając się z nieruchomymi obrazami, filmami, obchodząc obiekty i instalacje artystyczne.

Odbiorca jest (w)użytkownikiem (zgodnie z terminologią Mirosława Rogali), jest uczestnikiem przestrzeni, w której poza zwiedzaniem wystawy może odpocząć na dziedzińcu lub przejść przez pięknie oświetloną kompozycję kwiatów Mikołaja Garsteckego „Przekwitanie”.

W interaktywnej wirtualnej galerii oglądamy, poruszamy się, odpoczywamy za pośrednictwem niewidzialnego awatara, który utożsamia się z naszym okiem. Jesteśmy żywym ciałem w wirtualnej przestrzeni.

Doświadczenie telematyczne, które oferuje wystawa, jest efektem zmian w formach doświadczania świata i manipulowania nim, wymagających zmian w relacjach społecznych i sposobach określania się.

Celem wystawy jest zwrócenie uwagi na obraz oparty nie tyle na czystej wizualności, ile na interaktywności, immersyjności i responsywności, a także na człowieku, który może przejawiać się oraz działa zarówno w świecie fizycznym, jak i w świecie cyfrowym, gdzie przyjmuje różne formy cyfrowego ucieleśnienia.

Cyfrowe kształtowanie obrazu zostało odniesione w kompozycji wystawy do kondycji człowieka, świata, wiedzy, budując spójną wypowiedź na temat możliwych nowych obrazów świata i człowieka, wyłaniających się z nowych technologii cyfrowych oraz bio-technologii.

GALERIA WSCHODNIA

Wschodząc do Galerii wschodniej najpierw widzimy kompozycje Andrzeja Banachowicza „Vive memor” („Żyj pamiętając”).

Wprowadzają one dynamikę powtórzenia i zmiany w formy obrazów cyfrowych o wyraźnym rastrze, przywodząc na myśl tkaninę artystyczną i odzwierciedlając panoramę 30 lat synestetycznych doświadczeń artysty.

Kompozycje tworzą nową rzeczywistość w rozświetlonym kodzie wizualnym, przechowując znaki wspomnień. Stanowią wyraz dialogu na temat ludzkiej egzystencji w zmienionych relacjach i formach percypowania rzeczywistości

Obrazy Banachowicza przywodzą na myśl melancholijne wspomnienia i odnoszą się do minimalistycznych, utrzymanych w skali szarości geometrycznych obrazów cyfrowych Marty Pogorzelec „Refugium IX”.

Charakter rytmów ścian i obiektów Banachowicza został wyizolowany i zamknięty w czystej formie autorstwa Pogorzelec.

Wspomnienie, samotność, zamknięcie i chęć wolności, które są odczuwalne w pracach Banachowicza i Pogorzelec, znajdują natomiast inny wyraz w dokumentalnym wideo Katarzyny Kujawskiej-Murphy „Gdzie mieszkała Diana Arbus”.

Jest on oparty na wywiadach osób mieszkających w latach 60. i 70. w Westbeth na Manhattanie, zamieszkiwanym przez artystów, w którym wiele osób, w tym Diane Arbus, popełniło samobójstwo.

Po obejrzeniu wideo podchodzimy do tryptyku ruchomych obrazów cyfrowych „As water runs out” Valentiny Torrado.

Przedstawia on zbliżenia na dwa wodospady, który w warunkach świata fizycznego przyjąłby formę instalacji wideo, oraz wyświetlany zmieniający się napis.

Odnosi się on do współczesnych problemów społecznych związanych z dostępem do wody pitnej w Wenezueli, a także ukazuje istotę płynnego charakteru widzialności cyfrowej.

Dalej znajdujemy nie obrazy ruchome, ale fotografie cyfrowe Adama Romaniuka. Dwie prace „Patrz pod nogi chłopcze” stanowią serię odbić cienia postaci w powierzchniach fizycznych i cyfrowych, wskazując na wielość i niepewność obrazów człowieka.

Ta wielość i niepewność obrazów zostaje odniesiona także do współczesnego świata przez Andrzeja Pepłońskiego, którego animacja „Ryoan Ju” składa się z niezliczonego zestawu kolorowych, półtransparentnych plakietek stanowiących metaforyczne przedstawienie ikonosfery.

Wyrażają one płynną, wizualną i komercyjną kondycję współczesnego człowieka i świata, w którym żyje. Ten świat jest nie tylko w znacznej mierze cyfrowy, ale także bio-technologiczny, a postać człowieka jest w nim zwielokrotniona.

Pytanie o jego strukturę oraz znaczenie w relacji do historii i wiedzy buddyjskiej znajduje się w drugim wideo Pepłońskiego „Ryoan Ju 3”.

Ironiczny komentarz na temat popularyzacji bio-technologii w niedalekiej przyszłości stanowią cyfrowe fotografie Jana Mioduszewskiego „Posthumanopol”, które przedstawiają wiszące na płotach z siatki plakaty firm, m.in. firmy zajmującej się implantami mózgowymi, cyberwspomaganiem, transferem umysłu, terapią genową i regeneracją organów.

Oczywiście w technologii krajowej. Możliwą reakcję emocjonalną na taką sytuację, nie będącą ani afirmacją, ani akceptacją, wyrażają grafiki cyfrowe Mateusza Otręby „Tłuszcz” i „Zbliżenie”.

Z obrazów spogląda na nas zwielokrotnione oko, które na „Zbliżeniu” płacze czarną łzą nad chaosem zarysów ludzkich twarzy, na „Tłuszczu” zaś łączy się ze wskazującym na nas palcem, jakby pytając się o nasze miejsce – w świecie?, w tej przestrzeni?

Dwa obrazy Františka Kowolowskiego, które współgrają ze sobą po przekątnej przestrzeni galeryjnej, uzupełniając się formalnie i znaczeniowo, obnażają absurd rzeczywistości.

Pierwszy to fotografia cyfrowa ściany budynku, na której widnieje napis sprayem: „Absurd. I did not become better person; lie; ruthless; stupid, drinker; sensitive, romantic”; drugi obraz zachowuje podział kolorystyczny powierzchni obrazowej fotografii na biel złamaną żółcią i niebieski ‒ szarością, i stawia pytanie o materię obrazu oraz przedstawianej przez niego rzeczywistości.

Absurd odczuwany w rzeczywistości wywołuje pragnienie usensowienia naszej egzystencji i poszukiwania wyjaśnień.

To pragnienie obrazują dwie grafiki Filipa Wierzbickiego-Nowaka, ukazujące: jedna: strukturę kodu, a druga: strukturę organiczną, które odnoszą się do dwóch teorii spiskowych towarzyszących powstaniu Covid-19, czyli do medialnej manipulacji i do przenoszenia wirusa falami 5G. Są to możliwe wyjaśnienia doświadczanej obecnie sytuacji pandemii.

DZIEDZINIEC

Z Galerii wschodniej wychodzimy na obszerny dziedziniec, na którym znajdują się trzy instalacje: Mikołaja Garsteckiego „Przekwitanie”, prezentujące sześć kwiatów lotosu coraz bardziej uszkodzonych, przekwitających cyfrowo; oraz seria obrazów tego artysty, zatytułowanych „Narcyz”, „Lotos”, „Lilia”, „Staw Narcyza”, które można odnieść do zakochania się we własnym odbiciu w lustrze technologii, a także „Wiertła-Entropii” Katarzyny Kujawskiej-Murphy.

Rzeźba artystki, wykonana ze stali, a następnie przeniesiona w formę cyfrową, odnosi się do pojęcia entropii, współgrającego z zanikiem obecnym w przekwitających kwiatach Garsteckiego.

Zanik psychodynamicznego pola osadzonego w czasie wskazuje na materialność jako na obiekt pożądania w sytuacji rzeczywistości cyfrowej, w której obecna jest jako brak.

GALERIA ZACHODNIA

Po odpoczynku na dziedzińcu kontynuujemy zwiedzanie w Galerii zachodniej. Tam najpierw przechodzimy przez zielone przestrzenie Arkadiusza Mracinkowskiego „1+2+3=6”, które opierają się o płaszczyzny jednolitego koloru i delikatną, jak piórkiem kreśloną strukturę kubka rzucającą podwójny cień, a następnie przez żółte przestrzenie Mariusza Łukawskiego „Kompozycje efemeryczne. 9 elementów i 10 przekątnych”, zawierające geometryczne op-artowe formy.

Znajdujące się w kolejnej sali dzieło Paula Magee stwarza przestrzeń, w której unoszą się poruszające okręgi niebieskie „Planet elsewhere – Seven days”, skontrastowane z przeciwległym monochromatycznym obrazem zakłóceń – nieruchomym obrazem „Metropolis”.

Pytanie, które stawia Magee, wychodzi poza kwestie kondycji człowieka i jego życia w ikonosferze, odnosząc się do naszych obrazów wszechświata i charakteru naszej wiedzy, która jest tylko obrazem i przekonaniem, a także do sposobu życia w przestrzeniach wielkim miast.

Siatka na delikatnej szarej chmurze Ewy Kuleszy w pracy „Cell” stanowi natomiast poetycką metaforę na temat form postrzegania i rozumienia, kategoryzowania niejednoznacznej oraz przekształcającej się jak obłok rzeczywistości.

Tryptyk malarski Tomasza Kalitko „Poza sekwencją” przedstawia cierpienie człowieka wyrażone w sposób symboliczny w zdeformowanych twarzach oraz w sposób bardziej dosłowny w obrazie bójki.

Obrazy Marii Cuevas-Riano „Random colour color series. RCC S-19 25, RCC S-19 27, RCC S-19 33” odwołują się zaś do wczesnych prac malarskich z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, jak prace Monique Prieto.

Komponują się formalnie także z subtelnymi, ruchomymi formami ustawionymi w zgrafizowanym porządku, które stanowią przekształcone artystycznie obrazy nuklearne mózgu człowieka, autorstwa Zbigniewa Romańczuka „Soma”, poruszające się w płynnym ruchu przepływów o zróżnicowanym rytmie.

Romańczuk, za Richardem Shustermanem, posługuje się pojęciem soma, by odwołać się do nierozerwalnego charakteru cielesności, emocjonalności i umysłowości, unikając pułapki kartezjańskiej dychotomii ciała (body) i umysłu (mind).

Z tej perspektywy integralność człowieka sprawia, że wszelkie doświadczenie odbywa się „poprzez” ciało. Z tego względu rozwijanie świadomości ciała jest elementem koniecznym do wszelkiego krytycznego namysłu umożliwiającego dotarcie do głębszych, ukrytych mechanizmów funkcjonowania, tych które istnieją poza naszym postrzeganiem.

Wideo Edyty Wolskiej „Spam” wiedzie nasze spojrzenie od bosych stóp przez ceglane ściany pokazane w formie czarno-białej z nałożonymi efektami postprodukcji.

Artystka znajdowała się w Baszcie Czarownic w Słupsku, gdzie były przetrzymywane kobiety posądzone o czary, takie jak Trina Papistan, czyli Kathrin Zimmermann, ostatnia spalona w tych okolicach rzekoma czarownica.

Ucieleśnienie tamtego doświadczenia ma na celu odniesienie go do dzisiejszych polowań na czarownice w formie internetowego hejtu. Stos jest dzisiaj wirtualny, ale efekty są równie traumatyczne co dawniej, mowa nienawiści zaś staje się zapalnikiem wirtualnego stosu.

WSPÓŁPRACA KURATORSKA

Interesujące jest zwrócenie uwagi na twórczy proces kuratorski wystawy, która stanowi efekt współpracy pomiędzy artystą, filozofką i grafikiem. Idee wypracowywane w rozmowach pomiędzy artystą i filozofką zostały transponowane na obrazy zaproszonych artystów/artystek oraz zaaranżowane przez grafika.

Każdy etap procesu był zakończony feedbackiem, reakcją zwrotną od artysty i filozofki, transponowaną na formę wizualno-graficzną w następnym etapie pracy aż do osiągnięcia satysfakcjonującej wszystkich formy i funkcjonalności.

Wieloletnia znajomość i współpraca pozwoliły kuratorom stworzyć dzieło zróżnicowane, subtelne, wyrafinowane i wyraziste w przekazie, wskazującym na głębokie porozumienie pomiędzy kuratorami.

Stworzone przez nich dzieło to platforma cyfrowa, będąca miejscem prezentacji oraz wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy artystami, uczelniami i instytucjami sztuki, dotyczących nowych fenomenów wizualnych w relacji z technologiami cyfrowymi.

Platforma zawiera wystawę multimedialną w przestrzeni cyfrowej Muzeum Narodowego w Szczecinie. Ukazuje ona estetyczny potencjał wpisany w obrazy generowane za pomocą technologii cyfrowych oraz bada kody językowe obrazów cyfrowych, za pomocą których możliwe jest odzwierciedlenie współczesnych wartości cywilizacyjnych i kulturowych, pozwalających poszerzyć nasze pole widzenia i doświadczania rzeczywistości.

Zrealizowano w ramach Stypendium Twórczego Miasta Szczecin.

Daniel Źródlewski

Rzecznik prasowy

Zobacz także

ulotka (start)

Gryfice /

Zaproszenie do udziału w konsultacjach społecznych dla mieszkańców

old-door-g5992cc0eb_1280

Historia /

Polacy chcą inwestycji w zabytki

S3 Świnoujście – Troszyn

Kraj i region /

S3 Świnoujście – Troszyn

‹ Wielka Brytania poza UE od 1 stycznia › Rok 2020 pod znakiem ofensywy inwestycyjnej w zespole portów Szczecin – Świnoujście
Świnoujście

Twoja reklama

  • Cennik

Galerie

  • Galeria ART
  • Miejsce sztuki44

Kamery on-line

  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia

Komunikacja

  • Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS

Warto odwiedzić

  • Fort Gerharda
  • Fort Anioła
  • Fort Zachodni
  • Podziemne miasto
  • Latarnia morska
  • Muzeum Rybołówstwa
  • Miejski Dom Kultury
  • Biblioteka Miejska

Turystyka

  • Baza noclegowa
  • Biura podróży
  • CIT
  • Biura turystyczne

Prawo i Biznes

  • Twój biznes
  • Prawo

Komnata kultury

  • Poezja
  • Proza
  • Sztuka amatorska

Kulinaria

  • Blog kulinarny Danusi

Radio i telewizja

Radio Szczecin 106,3FM TV Świnoujście TV Słowianin

Polecane strony

Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl M&Ł Lipcowie ze Świnoujścia Jooble Jooble Opera na Zamku Żegluga Szczecińska GS24 Komenda Miejska Policji w Świnoujściu praca na statkach Jooble Port Szczecin-Świnoujście MKS Flota
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia-Morska-Gdynia-logo polecane strony
Zespół Szkół Morskich
Muzeum Narodowe w Szczecinie
szpital-logo

Ogrody kompleksowo – Villa Verde

tarasy kompozytowe
Tarasy kompozytowe Usługi ogrodnicze
Zabudowy balkonów
portal Okna Szczecin

Świnoujście – Andrzej Warzecha

REKLAMA

REKLAMA

obozy konne

TWOJA REKLAMA

Cennik

Reklama

okna pcv szczecin

Polecane

  • Czesław MozilMDK Świnoujście. Czesław Mozil Solo
    28 stycznia 2023
  • OSIRWyspiarz1Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz” w Świnoujściu. Nabór do sekcji zapaśniczej
    28 stycznia 2023
  • sd1Stację dializ w Świnoujściu poprowadzi Szpital Miejski
    27 stycznia 2023
  • DrukowanieWOŚP. Nawet 6,5 tysiąca za spacer w tunelu pod Świną!
    27 stycznia 2023
  • WystawaFoto1Warto zobaczyć. Wystawa świnoujskich fotografów
    27 stycznia 2023
  • AnnaKamińska1Spotkanie ze świnoujską poetką
    27 stycznia 2023
  • money-g9ee8b4f88_1920Komunikacja miejska w Świnoujściu: za złotówkę przez tunel i przez całe miasto
    26 stycznia 2023
  • xr:d:DAFOP4fZmNA:22,j:45869994194,t:23012611Świnoujskie spotkanie przy zupie
    26 stycznia 2023
  • dolina wodorowaSąd zarejestrował Uznamsko – Wolińską Dolinę Wodorową
    26 stycznia 2023
  • stacjadializŚwinoujście. Oficjalne otwarcie stacji dializ
    26 stycznia 2023
  • Walentynki 2023 w Multikinie_Heaven_Pokusa_Titanic_Mike (3)Zaplanuj walentynkową randkę w Multikinie w Świnoujściu!
    25 stycznia 2023
  • ulotka (start)Zaproszenie do udziału w konsultacjach społecznych dla mieszkańców
    25 stycznia 2023
  • Aktwyne ferie z WPN 11Zaproszenia na aktywne ferie z Wolińskim Parkiem Narodowym
    25 stycznia 2023
  • zdjecie baner MulnikŚwinoujście. Nowe inwestycje na Mulniku
    25 stycznia 2023
  • 326069356_714100863402225_4328328842810805576_n (1)W sobotę parkrun zagra z WOŚP
    25 stycznia 2023
  • zabtki, pixabay.comŚwinoujście. Jesteś właścicielem zabytku? Złóż wniosek na dofinansowanie
    24 stycznia 2023
  • CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 100Gryfice. Zapraszamy na spektakl “Stosunki na szczycie” – 16.04.2023
    24 stycznia 2023
  • wystawa prac malarskichMiejska Biblioteka Publiczna w Świnoujściu. Wystawa prac malarskich
    24 stycznia 2023
  • Alternatywą dla jednorazowych toreb są ekologiczne zamienniki23 stycznia dniem bez opakowań foliowych
    23 stycznia 2023
  • konferencja 23.01.2023 11Znakomite roczne wyniki portów
    23 stycznia 2023

Reklama

Najnowsze wiadomości

  • Świnoujście. Ostrzeżenie meteorologiczne
    31 stycznia 2023
    Meteorolodzy ostrzegają, że do jutra rano (1 lutego 2023r.) prędkości wiatru może dochodzić do 45 km/h, a w porywach do 90 km/ha. Wiatr będzie wiał z
  • S3 Świnoujście – Troszyn
    31 stycznia 2023
    Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście -Troszyn wystartowała na początku 2022 roku. Obecnie, pomimo zimowych warunków, na inwestycji w dalszym ciągu są
  • MRiPS: Praca zdalna na stałe w Kodeksie pracy. Prezydent podpisał ustawę
    31 stycznia 2023
    Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej informuje: Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę wprowadzającą na stałe pracę zdalną do Kodeksu pracy.
  • Grupa Arche: hotelarstwo jest obecnie na fali wznoszącej
    31 stycznia 2023
    Branża hotelowa po pandemii bierze drugi oddech i, jak wskazują tegoroczne wyniki finansowe Grupy Arche, odnotowuje wyjątkowo udany rok. W porównaniu do
  • S11 do Szczecinka
    31 stycznia 2023
    Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowane zostało ogłoszenie o przetargu na realizację ponad 24-kilometrowego odcinka drogi
  • Jutro lokalny pojedynek
    30 stycznia 2023
    Jutro wieczorem, tj. we wtorek 31 stycznia 2023 o godzinie 18:30, na boisku ze sztuczną nawierzchnią przy ul. Matejki 17a (obok amfiteatru), nasza drużyna
  • Balet “Dzieci z dworca ZOO”
    30 stycznia 2023
    Opera na Zamku zaprasza na najbliższy weekend (4 i 5 lutego) na wznowienie spektaklu baletowego Roberta Glumbka „Dzieci z dworca ZOO”. Przedstawienie
  • 278. parkrun i ŚwIRy dla WOŚP
    30 stycznia 2023
    9 rano. Ostatnia sobota stycznia. Ostatnia, ale jakże wyjątkowa! W rytmie muzyki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z gorącymi sercami 5 km trasę
  • Ubezpieczyciel ochroni nas również w kamaszach?
    29 stycznia 2023
    W bieżącym roku, do 200 000 rezerwistów otrzyma wezwanie na ćwiczenia wojskowe. Sprawdzamy na przykład, jak wygląda kwestia ochrony ubezpieczeniowej w
  • Pierwszy sparing zwycięski
    29 stycznia 2023
    Iskierka Szczecin – Flota 1-6 (0-3) Zdecydowana przewaga Floty zwłaszcza w drugiej połowie meczu. Sześć bramek i co najmniej tyle stuprocentowych
  • MDK Świnoujście. Czesław Mozil Solo
    28 stycznia 2023
    Po półrocznej przerwie Czesław Mozil wraca do koncertowania  ze swoim solowym repertuarem. Do Świnoujścia zawita w ramach wiosennej trasy już 19 marca!
  • Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz” w Świnoujściu. Nabór do sekcji zapaśniczej
    28 stycznia 2023
    Zapraszamy do zapisów, pierwsze zajęcia już 6 lutego 2023 r., od godziny 15.30 do 17.30  w hali sportowej przy ul.
  • Stację dializ w Świnoujściu poprowadzi Szpital Miejski
    27 stycznia 2023
    Od 1 lutego w Świnoujściu znów zacznie działać stacja dializ. Po tym, jak pod koniec ubiegłego roku z prowadzenia stacji zrezygnowała prywatna firma,
  • WOŚP. Nawet 6,5 tysiąca za spacer w tunelu pod Świną!
    27 stycznia 2023
    Na licytacji świnoujskiego sztabu WOŚP można wylicytować dwa kolejne (ostatnie już!) zaproszenia na wyjątkowy SPACER TUNELEM POD ŚWINĄ jeszcze przed
  • Warto zobaczyć. Wystawa świnoujskich fotografów
    27 stycznia 2023
    W piątek 3 lutego 2023r., w Sofa Bistro Świnoujście przy ulicy Uzdrowiskowej 46 (Apart Park) swoje zdjęcia naszego miasta zaprezentuje siedmiu
  • MKS Flota Świnoujście. Czas na pierwszy sparing
    27 stycznia 2023
    Po sobotniej zremisowanej grze wewnętrznej czas na oficjalne spotkania sparingowe. Pierwsze z nich w najbliższą sobotę, 28 stycznia 2023 o godzinie 15:00,
  • Spotkanie ze świnoujską poetką
    27 stycznia 2023
    „Myśli i słowa” – tak zatytułowane jest spotkanie autorskie ze świnoujską poetką Anną Kamińską-Szpachta, które odbędzie się już dziś, w
  • Kontrola pantografów ograniczy opóźnienia pociągów
    27 stycznia 2023
    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły pierwszy w kraju system do wykrywania usterek pantografów – ważnych urządzeń lokomotyw elektrycznych oraz
  • MKS Flota Świnoujście. Grzegorz Tarasewicz wraca do Floty
    27 stycznia 2023
    Jak już wcześniej informowaliśmy Grzegorz Tarasewicz trenuje z Flotą. Z oficjalnym potwierdzeniem powrotu musieliśmy jednak czekać do chwili obecnej,
  • Jak przygotować się do złożenia PIT-a za 2022 rok? Przedstawiamy najważniejsze zmiany
    27 stycznia 2023
    Przed nami intensywny podatkowo okres – złożenie zeznań za 2022 rok. Tym razem będzie to jednak trudniejsze, niż kiedykolwiek. Po raz pierwszy

Back to Top

Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie herbu Świnoujścia na stronie internetowej www.tu.swinoujscie.pl oraz na materiałach promujących w/w stronę zgodnie z zasadami określonymi w księdze znaku. WPT-P.013.9.2016.
Zgoda wydana przez Prezydenta Miasta Świnoujście.

Sąd Okręgowy w Szczecinie I Wydział Cywilny Sekcja Rejestrowo-Egzekucyjna postanowieniem Sądu z dn. 16.09.2016 r. sygnatura akt I Ns Rej. „Pr” 49/16 wpisano do rejestru dzienników i czasopism tytuł tu.swinoujscie pod numerem rejestru 1023

Strona posiada Certyfikat Bezpieczeństwa SSL

https://tu.swinoujscie.pl/kontakt/

Nasz Facebook

Facebook Pagelike Widget

Nasz Instagram

Nasz Twitter

Tweets by @tu_swinoujscie
Odwiedź nas też tu:
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
© Tu Świnoujście | polityka prywatności
Obsługa: Dotflow.pl