Świnoujście. Masz jeszcze azbest? Możesz dostać pieniądze na jego usunięcie!
Świnoujście. Masz jeszcze azbest? Możesz dostać pieniądze na jego usunięcie!
Prezydent Miasta Świnoujście informuje, że Miasto Świnoujście zamierza już po raz siódmy skorzystać z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na realizację w 2020 r. zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
WFOŚiGW w Szczecinie może udzielić dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, z nieruchomości których właścicielami są: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne ogrody działkowe.
Od 2013 r. przy udziale środków pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie usunięto z terenu Miasta Świnoujście 282 tony wyrobów zawierających azbest łącznie z 209 nieruchomości.
Właściciele nieruchomości, którzy zainteresowani są usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, mogą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 kwietnia 2020 r. składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników.
Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5, w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1 (pokój 203) oraz ze strony internetowej www.swinoujscie.pl.
Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wyłoni Wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości. Realizacja w/w prac planowana jest na przełomie III i IV kwartału 2020 r.
Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.
Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2020 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą), bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.
Zgodnie z „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku.
Zgodnie z przepisami obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.
Informacje i kontakt:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1
Anna Przychodzień – Główny Specjalista WOS, pok. 203, tel. (91) 327 86 41,
e- mail: aprzychodzien@um.swinoujscie.pl
Załączniki:
formularz_informacja_o_azbescie_2020
potwierdzenie_ogrody_dzialkowe_2020
program_usuwania_azbestu_aktualizacja
Źródło: http://www.swinoujscie.pl/