• Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS
Tu Świnoujście
wiadomości ze Świnoujścia i okolic, relacje z ważnych wydarzeń. Przewodnik po kulturze, rozrywce, biznesie i inwestycjach.
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
PREMIERA "Romea i Julii" - rozmowa z M. Znanieckim, reżyserem spektaklu w Operze na Zamku w Szczecinie.

Kraj i region/ Ogłoszenia/ Rozrywka/ Świnoujście

PREMIERA „Romea i Julii” – rozmowa z M. Znanieckim, reżyserem spektaklu w Operze na Zamku w Szczecinie

informacja, ogłoszenie, Opera na Zamku, rozrywka, Szczecin, wydarzenia kulturalne 21 stycznia 2020

Tweet

Opera na Zamku logoPREMIERA „Romea i Julii” – rozmowa z M. Znanieckim, reżyserem spektaklu w Operze na Zamku w Szczecinie.

Właśnie rozpoczęły się próby do premiery opery „Romeo i Julia” Ch. Gounoda w reżyserii Michała Znanieckiego, która już 14 lutego 2020 roku w Operze na Zamku w Szczecinie. Poniżej rozmowa z reżyserem

Namiętności absolutne

„To historia uniwersalna – widza każdej epoki boli nie tylko nieszczęśliwa miłość, ale i świat, który ta miłość kontrastuje. Nic się nie zmieniło od wieków. Nikt nie pozwoli żyć nam bez konfliktów i wrogów. Żadna ideologia nie może sobie na to pozwolić, tak jak i żaden polityk sam nie wygra wyborów. Przestroga ta to bardziej status quo naszego człowieczeństwa. Homo politicus” – mówi Michał Znaniecki*.

O szczecińskiej inscenizacji, symbolice, konwencji teatru Szekspira, aktorach grających aktorów  i cytatach z popkultury z reżyserem opery Charles’a Gounoda z reżyserem opery „Romeo i Julia” rozmawiała Magdalena Jagiełło-Kmieciak.

PREMIERA "Romea i Julii" - rozmowa z M. Znanieckim, reżyserem spektaklu w Operze na Zamku w Szczecinie.
~ai-7d03e511-d5c5-46e4-aa4a-31a5c3c23507_

Magdalena Jagiełło-Kmieciak: 

Dlaczego akurat „Romeo i Julia” wywołuje tak ogromne emocje wśród odbiorców i reżyserów?

Michał Znaniecki:

Jak trudno być sobą, kiedy społeczeństwo narzuca ci role i decyduje, z kim masz się przyjaźnić, kochać, nienawidzić. Czy to nie jest najważniejszym tematem naszego istnienia? Teatr właśnie po to powstał, aby roztrząsać tak egzystencjalne kwestie.

Ja w tym szekspirowskim dramacie za każdym razem odkrywam nowe tematy: romans w czasie konfliktu, niewinność przeciw agresji, ideologia i jednostka, outsider i manipulacja systemu.

Szekspir przeciwstawia niewinność dzieci i świat dorosłych. Jak Pan to rozwiązał w swojej inscenizacji?

Potraktowałem tę sugestię dosłownie. Pokazuję Julię i Romea jako bawiące się dzieci. Bez uprzedzeń, bez ideologii, bez fobii społecznych. Świat je rozdziela. Dopiero śmierć je znowu połączy.

A świat dorosłych musi być tak podły?

Świat dorosłych taki jest. A czy musi? Chyba struktury budowania tożsamości wymagają budowania granic. A to oznacza polaryzację społeczeństw. Wyznaczenie „obcego”. Konstrukcję norm i ograniczeń, która potwierdza twoje dogmaty.

Twoje jako grupy społecznej lub jednostki. Niestety, tak budujemy naszą tożsamość. Outsiderzy i zakochani zawsze byli zagrożeniem dla społeczeństw i królestw.

W tej dychotomii: konflikt i miłość – co jest silniejsze? Na pewno miłość wygrywa?

To są namiętności absolutne. Biorą wszystko lub nic. Wyrwanie się z konfliktu nienawiści nie zostanie rozwiązane za pomocą jednej zakochanej pary nastolatków. Za nienawiścią stoją tradycje, historia, przeszłość, wspomnienia, ból wdów, normy społeczne, ideologia, polityka, stabilność i wygrywanie wyborów.

Za historię miłosną odpowiadają tylko feromony. Na zakończenie młodzi kochankowie modlą się i proszą o przebaczenie. Ta modlitwa, odbiegająca od pierwowzoru literackiego, stała się dla Gounoda klamrą. To epilog, którego nie napisał.

Zamknięcie sztuki z perspektywy dzisiejszego odbiorcy. Więc śmiało możemy nazwać tę modlitwę morałem.  I dotyczy ona wszystkich. Nawet oglądających, którzy grzeszą codzienną nienawiścią czy niesprawiedliwą miłością. Prosimy oprzebaczenie za to, że jesteśmy.

Na co stawia Pan środek ciężkości w tej operze pełnej symboliki?

Zbudowaliśmy dwa światy – co scenicznie jest czytelne nie tylko w kostiumie, ale i jakości ruchu. Zatrudniliśmy dwoje choreografów, po to by rodziny Kapuletich i Montekich różniły się w każdym calu. Tancerze są tacy, jakimi mają być Romeo i Julia. Wzorem i modelem tożsamości rodziny.

Głównym tematem inscenizacji jest to, jak nasi bohaterowie się odnajdują w tych światach. Teatr szekspirowski był teatrem ulicznym, pełnym czytelnych symboli, znaków i konwencji. Nasi bohaterowie muszą się z nimi zmierzyć. Tło pulsuje.

Tło to kontekst ciągłego napięcia i konfliktu. Ukrywane trupy. Codzienne pogrzeby. Psychologia oraz intymność to momenty, kiedy bohaterowie zostają sami. Kiedy mogą być sobą i wyjść z roli. Czasem trudno ją dźwigać.

To opera liryczna, akcja sceniczna ograniczona jest do minimum…

Kluczem inscenizacji jest prolog śpiewany przez chór i solistów. To trupa aktorska opowie nam historię z przeszłości. Musiałem zbudować epilog, aby zamknąć tę klamrę, której u Gounoda brak. Według mnie to błąd edytorski. Pewnego dnia muzykolodzy odnajdą nuty epilogu.

Historia z przeszłości ku przestrodze? 

To historia uniwersalna – widza każdej epoki boli nie tylko nieszczęśliwa miłość, ale i świat, który ta miłość kontrastuje. Nic się nie zmieniło od wieków. Nikt nie pozwoli żyć nam bez konfliktów i wrogów.

Żadna ideologia nie może sobie na to pozwolić, tak jak i żaden polityk sam nie wygra wyborów. Przestroga ta to bardziej status quo naszego człowieczeństwa. Homo politicus.

Na ile szekspirowska jest Pana inscenizacja?

Szekspir jest dla mnie punktem wyjścia. Jego teatr, bardziej niż tekst, nadaje charakter tej inscenizacji. Mamy prawie Teatr Globe w miniaturze. Upraszcza to przekaz, który łatwiej wbija się w serce. Ale przedstawienie jest też pełne atrakcji: tańca, akrobacji, pojedynków. Odnośnikiem jest teatr elżbietański, właśnie na nim oparłem zamysł scenografii i kostiumów.

Jak bardzo będzie to rozpraszać publiczność i oddalać od świata dzisiejszej polityki – zobaczymy. Ufam Szekspirowi i wierzę, że jego świat jest uniwersalny. A kostium można zawsze zdjąć, jak to robią nasi bohaterowie w noc poślubną i wtedy wszyscy jesteśmy… Romeem i Julią.

Ale lubi Pan sięgać po współczesne elementy, żonglować konwencjami, choć często są dyskretnie podane…

Pracuję w teatrze, aby prowadzić dialog z dzisiejszą publicznością. Elementy współczesnego świata czy cytaty z popkultury są częścią tej rozmowy. Nie chcę zamykać się w krynolinach i zasłaniać historycznymi maskami. To zbyt bezpieczne. Ani ja ryzykuję, ani publiczność czuje się poruszona.

Nie po to teatr jest moją pasją. Percepcja dzisiejszego widza wymaga teatru atrakcji. Koncentracja nie przekracza dwudziestu minut. Jest oczywiste, że próbuję się temu przyglądać i w to wsłuchać.  Stąd mieszanie efektów teatralnych. Skoncentrowałem się na tworzeniu świata konfliktu.

Kolory, a nawet sposób szycia kostiumów podkreślają różnice między rodzinami. Nadają im też charaktery. Dworski i usztywniony sznyt rodziny Julii przeciw „szmatowo-sportowemu” stylowi Romea. Akcja opery jest szybka. Publiczność musi w mgnieniu oka zrozumieć, kto jest kim.

W czasach Gounoda złośliwi mówili, że to cztery duety z dodatkami. Jakiego znaczenia dodał Pan tym dodatkom? Tu jest ogromne pole do popisu lub… porażka reżysera.

Cytując teatr szekspirowski: oddzielne numery mają większą spójność. Dramaturgia buduje się też dzięki choreograficznemu tworzeniu kontekstu wojny między rodzinami. Ona ciągle trwa.

Tu nie ma pauz między prowokacją, bijatyką i w końcu zabójstwem. Niebezpieczeństwo i zagrożenie to norma. Miłość i delikatność pocałunku stają się wyjątkiem. Stąd praca reżyserska tak bardzo skupiła się na szukaniu naturalizmu w scenach miłosnych Romea i Julii.

Łatwo wpaść w patos. Stosuje Pan więc technikę metateatru, lubi ją Pan…

Gounod jest wyjątkowo teatralny w swojej opowieści. Jeśli buduje patos, to związany jest on z akcją sceniczną. Jeśli wprowadza retorykę – jest ona przedstawiona z dystansem narratora. Współczesny chór chce opowiedzieć nam historię z przeszłości.

To bardzo odważny zabieg dramaturgiczny kompozytora. Rozwinąłem go, pokazując zakładanie historycznych kostiumów i transformację aktorów-śpiewaków. Struktura dekoracji też nawiązuje do teatru w teatrze. To jest moja prawda.

Wiem, ile emocji ukrywa się pod charakteryzacją czy kostiumem. Wiem, ile z nas zostaje w kulisach, a ile pokazujemy na scenie. Chcę się tym podzielić. Uważam, że to ważne.

Jako aktorzy czy realizatorzy mieliśmy więcej czasu na analizę dzieła, a spektakl pokazuje tylko wierzch góry lodowej. Często tylko maskę. Próbuję pokazać wzruszenia, głębię, strach, niepewność, które pozostawiamy w garderobach, ale są naszym tworzywem.

Budujemy świat ze snów przecież (żeby znów zacytować Szekspira) i nie boję się o tym wspominać na scenie.

Dlaczego aktorzy grają aktorów? Jaki jest cel tego zabiegu artystycznego, to podglądanie?

Odsłaniamy mechanizmy teatru, ale szybko o tym zapominamy, emocje są zbyt mocne. Używamy konwencji teatru czasów Szekspira z czerwoną wstążką zamiast krwi, z lampionem zamiast księżyca, licząc na to, że nawet tekturowe drzewo nabierze życia dzięki muzyce i jej emocjom. A tych nie brakuje!

Wróćmy do samego dramatu. Nauczy nas „Romeo i Julia” czegoś czy nie?  

Gdybyśmy potrafili się uczyć od Szekspira, jego dzieła nie byłyby ciągle aktualne. Angielski bard trafiał w punkt ludzkich słabości i pokazywał je swoim współczesnym. Do dziś to robimy i do dziś mamy co ośmieszać, wytykać i analizować. Czyli z nauką nie poszło tak dobrze.

Kim byliby Romeo i Julia jako dorośli, gdyby przeżyli?

Pomimo krótkiej refleksji, że mogliby pogodzić dwa rody, widzę ich jako uciekinierów. Może zapanowałby fikcyjny pokój w Weronie, ale nie na długo.

Przy pierwszej ciąży Julia uciekłaby nad Adriatyk, a Romeo dojeżdżałby do domku na plaży. Aż któregoś dnia chyba by nie dojechał. Zabity na przedmieściach Werony.

Dziękuję za rozmowę.

* Michał Znaniecki

Studiował na Uniwersytecie Bolońskim. Zadebiutował w La Scali, mając 24 lata. Jest reżyserem, dramaturgiem, scenografem i pedagogiem, autorem ponad 200 spektakli. Pracuje na najważniejszych scenach operowych całego świata.

Wyspecjalizował się w megaprodukcjach plenerowych, które realizował m.in. na stadionach, wyspach, a nawet na pustyni. Szczególne miejsce w jego dorobku zajmują projekty teatralne, edukacyjne i angażujące grupy wykluczone społecznie.

Współpracował z największymi nazwiskami świata opery i teatru, m.in. z Placidem Domingiem, Piotrem Beczałą, Mariuszem Kwietniem. W 2012 r. z okazji 20-lecia działalności artystycznej odznaczony srebrnym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Magdalena Jagiełło-Kmieciak

rzeczniczka prasowa Opery na Zamku

Zobacz także

PlakatGłówny-1

Kraj i region /

Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!

autobusy

Ogłoszenia /

Nieczynny przystanek Ludzi Morza / Łąkowa

Muzyka_z_wiatrem_7_lipca-1

Rozrywka /

MDK Świnoujście. Muzyka z Wiatrem – koncert Baltic Neopolis Orchestra

‹ XXIII Urodziny Czarnego Kota Rudego w Teatrze Polskim w Szczecinie› Świnoujście. Polska Organizacja Turystyczna zaprasza przedsiębiorców do udziału w 8. edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”
Świnoujście

Pomoc

Roki potrzebuje pomocy

Twoja reklama

  • Cennik

Galerie

  • Galeria ART
  • Miejsce sztuki44

Kamery on-line

  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia

Komunikacja

  • Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS

Warto odwiedzić

  • Fort Gerharda
  • Fort Anioła
  • Fort Zachodni
  • Podziemne miasto
  • Latarnia morska
  • Muzeum Rybołówstwa
  • Miejski Dom Kultury
  • Biblioteka Miejska

Turystyka

  • Baza noclegowa
  • Biura podróży
  • CIT
  • Biura turystyczne

Prawo i Biznes

  • Twój biznes
  • Prawo

Komnata kultury

  • Poezja
  • Proza
  • Sztuka amatorska

Kulinaria

  • Blog kulinarny Danusi

Radio i telewizja

Radio Szczecin 106,3FMTV ŚwinoujścieTV Słowianin

Polecane strony

Infomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plM&Ł Lipcowie ze ŚwinoujściaJoobleJoobleOpera na ZamkuŻegluga SzczecińskaGS24Komenda Miejska Policji w Świnoujściupraca na statkachJooblePort Szczecin-ŚwinoujścieMKS Flota
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia-Morska-Gdynia-logo polecane strony
Zespół Szkół Morskich
Muzeum Narodowe w Szczecinie
szpital-logo

Ogrody kompleksowo – Villa Verde

tarasy kompozytowe
Tarasy kompozytowe Usługi ogrodnicze
Zabudowy balkonów
portal Okna Szczecin
Naprawmy To - Świnoujście

Świnoujście – Andrzej Warzecha

REKLAMA

REKLAMA

obozy konne

TWOJA REKLAMA

Cennik

Reklama

okna pcv szczecin

Polecane

  • PlakatGłówny-1Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!
    2 lipca 2025
  • tunel_pod_SwinaTunel pod Świną dmuchał dwie świeczki. Sprawdziliśmy statystyki przejazdów
    2 lipca 2025
  • autobusyNieczynny przystanek Ludzi Morza / Łąkowa
    1 lipca 2025
  • wybrzeże władysława IVPo obchodach Dni Morza ulice Marynarzy i Wybrzeże Władysława IV znów otwarte
    1 lipca 2025
  • 3 (10)Nowy garaż dla OSP Przytór gotowy!
    1 lipca 2025
  • Muzyka_z_wiatrem_7_lipca-1MDK Świnoujście. Muzyka z Wiatrem – koncert Baltic Neopolis Orchestra
    1 lipca 2025
  • wakacje-warszow-lip2025-1MDK Świnoujście. Wakacje na wesoło z Filią Warszów
    1 lipca 2025
  • warsztaty_zeglarskie1UKS ,,Keja” zaprasza na warsztaty żeglarskie!
    1 lipca 2025
  • plakat Platino Mare Cup-1XXI Morski Turniej Tenisowy Gwiazd Platino Mare Cup
    1 lipca 2025
  • DniMorza1Dni Morza 2025 w Świnoujściu – święto radości, muzyki i atrakcji, które ożywiły miasto
    30 czerwca 2025
  • termometrUpały. Jak się chronić, by nie ryzykować zdrowia?
    30 czerwca 2025
  • 5 (4)Barwna i radosna parada na 260. urodziny miasta
    30 czerwca 2025
  • IMG_7248Dni Twierdzy 2025 w Świnoujściu przyciągnęły tłumy mieszkańców i turystów
    30 czerwca 2025
  • FOT#1_Domy_z_przeszłościLipiec w Muzeum Narodowym w Szczecinie
    30 czerwca 2025
  • Bartas_SzymoniakKoncert Bartasa Szymoniaka
    30 czerwca 2025
  • GeoExpoFestiwal Minerałów
    30 czerwca 2025
  • Kwintet_Cafe-1Kwintet Cafe jazz lat 30. – koncert
    30 czerwca 2025
  • dzieci-malujace-razemWakacyjne warsztaty z Miejskim Domem Kultury
    30 czerwca 2025
  • derlatka_1Spotkanie autorskie z Piotrem Derlatką – o Agnieszce Osieckiej inaczej
    30 czerwca 2025
  • swinoujscie1Cztery razy na podium! Świnoujście w czołówce rankingu plaż 2025!
    30 czerwca 2025

Najnowsze wiadomości

  • Goleniów. Zaczynamy Festiwal Hanzeatycki!
    2 lipca 2025
    Już dziś (02 lipca) Goleniów przeniesie się w magiczny świat spektaklu Teatru Brama i Teatro Potlach „Niewidzialne Miasta”! Choć festiwal ma swoje
  • Tunel pod Świną dmuchał dwie świeczki. Sprawdziliśmy statystyki przejazdów
    2 lipca 2025
    Dokładnie dwa lata temu, 30 czerwca 2023 roku, mieszkańcy Świnoujścia w końcu pożegnali się z czasochłonnym promem i przywitali długo wyczekiwany
  • Nieczynny przystanek Ludzi Morza / Łąkowa
    1 lipca 2025
    Wykonawca prac drogowych na budowie trasy S3 poinformował, że w dniu 2 lipca br. tzw. rondo północne na zbiegu ulic Skandynawskiej i Ludzi Morza (obok
  • Po obchodach Dni Morza ulice Marynarzy i Wybrzeże Władysława IV znów otwarte
    1 lipca 2025
    Po zakończeniu radosnych i tłumnie odwiedzanych obchodów Dni Morza, centrum miasta wraca do normalnego funkcjonowania. Od dziś kierowcy, piesi oraz
  • Nowy garaż dla OSP Przytór gotowy!
    1 lipca 2025
    W poniedziałek, 30 czerwca 2025 r., dokonano odbioru nowo wybudowanego garażu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Przytorze. Inwestycja o wartości 582
  • MDK Świnoujście. Muzyka z Wiatrem – koncert Baltic Neopolis Orchestra
    1 lipca 2025
    W Świnoujściu muzyka nie zamyka się w murach – płynie swobodnie razem z wiatrem znad Bałtyku, odbija się echem od promenady i osiada między
  • MDK Świnoujście. Wakacje na wesoło z Filią Warszów
    1 lipca 2025
    Miejski Dom Kultury filia Warszów zaprasza wszystkie dzieci na cykl warsztatów, spotkań z teatrem oraz animacji przez całe wakacje. W każdy poniedziałek,
  • Pierwszy dzień wakacji aktywnie – 405. parkrun Świnoujście
    1 lipca 2025
    Pierwszy dzień wakacji przywitaliśmy oczywiście w najlepszy możliwy sposób – aktywnie!  Sobotni, już 405. parkrun w Świnoujściu zgromadził
  • UKS ,,Keja” zaprasza na warsztaty żeglarskie!
    1 lipca 2025
    Zapraszamy na warsztaty żeglarskie organizowane przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Keja”, które odbędą się w trzech terminach w Szkolnym Ośrodku
  • XXI Morski Turniej Tenisowy Gwiazd Platino Mare Cup
    1 lipca 2025
    W najbliższy weekend (4-5 lipca 2025), już po raz dwudziesty pierwszy, świnoujskie korty gościć będą uczestników Morskiego Tenisowego Turnieju Gwiazd
  • Dni Morza 2025 w Świnoujściu – święto radości, muzyki i atrakcji, które ożywiły miasto
    30 czerwca 2025
    Dni Morza 2025 w Świnoujściu to wyjątkowe wydarzenie, które na długo pozostanie w pamięci mieszkańców i turystów. Przez trzy dni centrum miasta
  • Upały. Jak się chronić, by nie ryzykować zdrowia?
    30 czerwca 2025
    Lato w Świnoujściu to dla wielu z nas czas wypoczynku, plażowania i spacerów nad morzem. Jednak mieszkańcy naszego miasta muszą pamiętać, że wysokie
  • Barwna i radosna parada na 260. urodziny miasta
    30 czerwca 2025
    Z okazji 260-lecia nadania Świnoujściu praw miejskich, w sobotę 21 czerwca ulicami miasta przeszła barwna Parada Miejska – jedno z głównych wydarzeń
  • Dni Twierdzy 2025 w Świnoujściu przyciągnęły tłumy mieszkańców i turystów
    30 czerwca 2025
    Świnoujście znów udowodniło, że potrafi w spektakularny sposób opowiadać o swojej przeszłości. Po kilkuletniej przerwie na wyspy z rozmachem
  • Biuro wirtualne w Katowicach – wygodna alternatywa dla tradycyjnego najmu
    30 czerwca 2025
    Współczesny rynek pracy i biznesu coraz wyraźniej zmierza w kierunku elastyczności i cyfryzacji. Coraz więcej firm decyduje się na zdalne prowadzenie
  • Lipiec w Muzeum Narodowym w Szczecinie
    30 czerwca 2025
    MUZEUM NARODOWE W SZCZECINIE: LIPIEC 2025 2 LIPCA 2025 | ŚRODA 11.00 | Muzeum Tradycji Regionalnych MNS | wstęp: 5 zł (bilet edukacyjny) Akademia Seniora |
  • Koncert Bartasa Szymoniaka
    30 czerwca 2025
    Koncert Bartasa Szymoniaka w Muszli Koncertowej! Bartosz Szymoniak, „Bartas” (ur. 26 kwietnia 1984 w Kaliszu) – polski muzyk, wokalista, kompozytor,
  • Festiwal Minerałów
    30 czerwca 2025
    Zapraszamy na 7 dni fantastycznej przygody z minerałami! Podczas Festiwalu spotkasz marki, które w tworzenie biżuterii wkładają serce i duszę.  Odwiedź
  • Kwintet Cafe jazz lat 30. – koncert
    30 czerwca 2025
    W najbliższy czwartek, 3 lipca 2025, o godzinie 19:00 znów będziemy mogli posłuchać muzyki na żywo w Altanie Koncertowej w Parku Zdrojowym. Kwintet Cafe
  • Wakacyjne warsztaty z Miejskim Domem Kultury
    30 czerwca 2025
    Lato w mieście nie musi być nudne! Miejski Dom Kultury w Świnoujściu zaprasza dzieci i młodzież w wieku 7–15 lat na wyjątkowe, bezpłatne warsztaty

Back to Top

Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie herbu Świnoujścia na stronie internetowej www.tu.swinoujscie.pl oraz na materiałach promujących w/w stronę zgodnie z zasadami określonymi w księdze znaku. WPT-P.013.9.2016.
Zgoda wydana przez Prezydenta Miasta Świnoujście.

Sąd Okręgowy w Szczecinie I Wydział Cywilny Sekcja Rejestrowo-Egzekucyjna postanowieniem Sądu z dn. 16.09.2016 r. sygnatura akt I Ns Rej. „Pr” 49/16 wpisano do rejestru dzienników i czasopism tytuł tu.swinoujscie pod numerem rejestru 1023

Strona posiada Certyfikat Bezpieczeństwa SSL

https://tu.swinoujscie.pl/kontakt/

Nasz Instagram

[instagram feed=”114005″]

Odwiedź nas też tu:
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
© Tu Świnoujście | polityka prywatności
Obsługa: Dotflow.pl