ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE MUZYCZNA PODRÓŻ OD BACHA DO PIAZZOLLI
ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE MUZYCZNA PODRÓŻ OD BACHA DO PIAZZOLLI.
Za nami półmetek XXI festiwalu. W ostatnim lipcowym koncercie (26.07) wystąpili; Ewa SAWOSZCZUK – mistrzyni gry organowej, maestra Beata BOBIŃSKA – sopran i Janusz BOBIŃSKI – wirtuoz trąbki.
Muzyczny wieczór rozpoczęła Ewa Sawoszczuk ulubionym utworem publiczności, porywająco zagraną, wirtuozowską Toccatą i fugą d-moll J.S. Bacha.
Pozostając w aurze muzyki Bacha wysłuchano melodyjnej przygrywki chorałowej Wachet aiuf, ruft uns die Stime, którą przy wtórze organów przepięknie zagrał na trąbce Janusz Bobiński.
W tym samym klimacie zabrzmiała pieśń Preghiera F. Durante, którą krystalicznym sopranem zaśpiewała Beata Bobińska, a organowy, delikatny akompaniament podkreślił urok tej pieśni.
Pozostając w epoce muzyki baroku wysłuchano dwóch utworów J. Stanleya; Trumpet Voluntary – na trąbce z towarzyszeniem organów zagrał J. Bobiński oraz Voluntary VII, op.7- solo na organach zagrała E. Sawoszczuk.
W wokalnej części koncertu słuchano romantycznej i lirycznej Ave Maria C. Saint-Saens’a, Sanctus współczesnego polskiego kompozytora M.D. Głucha i wzruszająco zaśpiewana Pieta Signore A. Stradelli. Pięknie współbrzmiący akompaniament organowy E. Sawoszczuk był tłem dla wspaniałego głosu B. Bobińskiej.
Program koncertowej, muzycznej „podróży” po epokach kończyły dwa utwory A. Piazzolli zagrane w duecie trąbka i organy.
Najpierw melodyjne, delikatne i wzruszające Ave Maria, następnie zagrane z muzyczną pasją i męską dojrzałością w interpretacji Oblivion poderwało publiczność z miejsc.
Owacyjne brawa na stojąco były podziękowaniem za tę muzyczną ucztę. Artyści na bis wykonali obszerny fragment Oblivion, po którym publiczność z ociąganiem opuszczała świątynię.
Piękny koncert od baroku po współczesność, zagrany po mistrzowsku.
foto J.P
Maja Piórska
Tow. Przyjaciół Świnoujścia