Site icon Tu Świnoujście

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo]

Gospodarka Morska logoDrugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

Transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni – to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier wyprodukowanej w CRIST S.A.

W pełni wyposażona, druga w serii jednostka tego typu, została w niedzielę przekazana norweskiemu armatorowi – Arctic.

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

NB SC 75/2 – statek typu life fish carrier, to druga z serii a trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Arctic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb.

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

Przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych – na całym świecie.

Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie, będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywej ryby z farm rybnych do fabryk (dalszy przerób ryby). Statek został zaprojektowany do transportu żywego łososia, pstrąga, dorsza i innych gatunków hodowlanych ryb morskich.

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

Żywe ryby będą przechowywane w zbiornikach wyposażonych w obieg wody morskiej, system uzdatniania wody tlenem oraz automatyczny system odkażania zbiorników ozonem. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie metodą próżniową.

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST [foto, wideo].

Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 „Herjólfur”, w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez CRIST w tym roku – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager, CRIST S.A.

Dzięki odpowiednim wymiarom – długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 jest w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby.

Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1.000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.

Wymiary jednostki:

Źródło: https://www.gospodarkamorska.pl/

Drugi life fish carrier opuścił stocznie CRIST

 

Exit mobile version