Świnoujście. Oferta Torpolu najwyżej oceniona w przetargu na modernizację szlaków kolejowych do portu w Świnoujściu
Świnoujście. Oferta Torpolu najwyżej oceniona w przetargu na modernizację szlaków kolejowych do portu w Świnoujściu.
Torpol najwyżej oceniony w przetargu na modernizację dostępu kolejowego do portu w Świnoujściu. Cena oferty złożonej przez spółkę w ramach aukcji elektronicznej wynosi 624,9 mln zł brutto (tj. ok. 508 mln zł netto).
Kwota ta przekracza środki PKP PLK przeznaczone na realizację inwestycji, które wynoszą ok. 499 mln zł brutto (406 mln zł netto).
„Kryterium oceny ofert złożonych w ramach ww. przetargu stanowi całkowita cena brutto za realizację (waga 85%), termin realizacji (waga 10%), przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa (waga 5%). Termin realizacji Inwestycji został określony na 31 miesięcy od Daty Rozpoczęcia” – podał Torpol w komunikacie.
Kwota jaką proponowała spółka przed aukcją elektroniczną to ok. 660,698 mln zł.
Modernizacja dostępu kolejowego do portu w Świnoujściu wykonana zostanie w ramach przetargu „Opracowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych na Stacji Świnoujście – Zadanie 2 w ramach projektu pn.: Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”.
Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Budowa dotyczyć będzie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastruktury kolejowej w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych, oraz terminalu kontenerowego Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin) i torów zdawczo-odbiorczych (teren Portu Świnoujście).
W Szczecinie i w Świnoujściu planowane prace obejmą ok. 160 km torów, 3 wiadukty i most. Planowana jest także elektryfikacja wybranych obszarów infrastruktury.
Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo przewozu ładunków. Podobne prace na ok. 5 km torów będą wykonane na obszarze terminalu kontenerowego Ostrów Grabowski.
W Porcie Handlowym Świnoujście planowana jest natomiast budowa trzech torów zdawczo-odbiorczych o długości ok. 2 km.
Dzięki przebudowie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oba porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi, a przewoźnicy towarowi zwiększą możliwości dzięki skróceniu, od kilku do kilkudziesięciu minut, czasu ładunku i rozładunku towarów.
Tym samym porty będą mogły przyjmować i odprawiać znacznie więcej ładunków, co wpłynie na wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.
fot. sft.pl
Źródło: https://www.gospodarkamorska.pl/