Jednostki ze stoczni Crist wystawione na sprzedaż
Jednostki ze stoczni Crist wystawione na sprzedaż.
Zbudowane przez stocznię CRIST spektakularne konstrukcje wystawione na sprzedaż. Mowa o innowacyjnym doku Marco Polo, który bierze udział w budowie nowoczesnego osiedla, mającym zwiększyć powierzchnię Księstwa Monako oraz barce samopodnośnej Zourite wykorzystanej przy budowie największego i najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego.
Realizacja projektów dobiega końca a jednostki z polskiej stoczni czekają na oferentów, którzy zatrudnią je przy kolejnych zadaniach.
Oferty sprzedaży pojawiły się na stronie Harmony Marine Shipbrokers. Można zapoznać się z nimi TUTAJ.
Zourite, z francuskiego „ośmiornica”, ro barka samopodnośna NB105, zbudowana „pod klucz” na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Jest ona wykorzystywana do budowy największego i najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego.
Będzie miał 5,4 km, z czego aż 48 z 50 podpór ma znajdować się w morzu. Zourite działa wokół wyspy La Réunion, zamorskiego departamentu Francji, położonej na Oceanie Indyjskim i charakteryzującej się ulegającą erozji linią brzegową. Pierwszy rozkrój blach jednostki nastąpił 2 lutego 2015 r., a już 23 marca 2016 r. statek przekazano armatorowi.
Budowa doku Marco Polo o długości 56,4 m, szerokości 49,3 m oraz wysokości 25,5 m trwała prawie rok. W stoczni Crist powstało zarówno opracowanie projektu, jak i budowa oraz testy nowej jednostki.
Nabywcą doku „Marco Polo” był francuski armator Bouygues Travaux Publics. Firma ta wraz z partnerami opracowała zabudowę nowej dzielnicy Księstwa Monako.
Dzięki specjalistycznej jednostce, która powstała w stoczni Crist w Gdyni, możliwa by stała się budowa osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie wcześniej znajdowała się jedynie zatoka. Dzięki temu powierzchnia Monako ma powiększyć się o ok. 6 ha.
W nowej dzielnicy mają powstać m.in. luksusowe apartamenty, promenada i parki. Osiedle ma stać się atrakcją turystyczną, a jego nietypowe położenie ma przyciągać nowych inwestorów.
W projektowaniu obu tych jednostek brało udział biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering.
fot. GospodarkaMorska.pl
Źródło: https://www.gospodarkamorska.pl/