SR Nauta zwodowała trawler rybacki RAV (foto).
Zakład Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodował kolejny w tym roku statek. 14 września z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV.
Statek powstał na zamówienie duńskiego klienta – firmy Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów.
Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepso Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku.
Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości RAV jest piątym statkiem zwodowanym w tym roku w Stoczni Remontowej Nauta i szesnastym, który Stocznia przekazuje duńskiemu klientowi.
Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków.
Budowa statków rybackich jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Poza nimi w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki usługowe dla sektora offshore.
W ostatnim czasie Stocznia pozyskała także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz na budowę okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.
Stocznia Remontowa Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami.
Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy.
Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie remontować nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk.
Cztery lata temu Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając Zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 1000 osób i jest zwiększane.
Nauta jest również bardzo aktywna w obszarze innowacji, m.in. oferuje armatorom statki o napędzie LNG.
Stocznia wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo rozwojowych, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Dane techniczne statku:
- Długość całkowita: 78,00 m
- Szerokość: 15,50 m
- Zakwaterowanie: 12/16 osób
- Klasa: DnV + 1A1 Fishing Vessel Ice E0 TMON
- Port macierzysty: Trondheim
Czytaj także: Francuski Le Marité do zwiedzenia w Gdyni
fot. Stocznia Remontowa NAUTA
Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/