Kolejne umowy na inwestycje w Porcie Gdańsk
Kolejne umowy na inwestycje w Porcie Gdańsk.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał trzy umowy na wykonanie prac w ramach dotacji unijnych. Realizacją tych projektów zajmie się Korporacja Budowlana Doraco.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie trzy umowy na roboty budowlane. Jedną z nich podpisano z konsorcjum, w skład którego wchodzi Doraco (lider) oraz Boskalis International B.V., dwie pozostałe już z samą korporacją Doraco.
– To jedne z ostatnich umów, które zawieramy w ramach projektów CEF. Doraco jest generalnym wykonawcą, z którym już współpracujemy. Przed nimi trudne zadanie, ponieważ inwestycje z dofinansowaniem unijnym mają bardzo rygorystyczne harmonogramy, ale wierzę, że prace rozpoczną się bardzo szybko i w takim też tempie zostaną ukończone – mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Pierwsza umowa, podpisana z konsorcjum, dotyczy projektu na pogłębienie toru wodnego. Doraco będzie odpowiadać za przebudowę nabrzeży stanowiących obudowę wewnętrznego toru wodnego – odcinków Nabrzeża Postojowego Niskiego, Szczecińskiego oraz Wiślanego.
Projekt ma się zakończyć w ciągu 67 tygodni. Doraco zajmie się także przebudową Nabrzeża Zbożowego oraz Wisłoujście. Realizacja każdej z tych inwestycji będzie trwała 76 tygodni.
– Z przyjemnością przyjęliśmy informację, że nasz zespół będzie realizował kolejny projekt dla Zarządu Morskiego Portu Gdańsk – mówi prezes Korporacji Budowlanej Doraco, Angelika Cieślowska. – Prowadzimy projekty dla różnych branży i obiekty różnego przeznaczenia, jednak inwestycje hydrotechniczne są dla nas najciekawszym wyzwaniem. Dołożymy wszelkich starań, aby projekt dla Zarządu Morskiego Portu Gdańsk po raz kolejny zakończył się sukcesem.
Realizacja wspomnianych inwestycji wyniesie łącznie ponad 105 mln zł. Projekt rozbudowy i pogłębienia toru wodnego jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF. Dodatkowo ZMPG uzyskało środki m.in. na modernizację układu drogowo-kolejowego i budowę Nabrzeża Północnego w Porcie Zewnętrznym.
Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do końca 2020 roku. Do tego czasu inwestycje w Porcie Gdańsk będą kosztować ok. miliarda złotych.
fot. Port Gdańsk
Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/