Prom Nova Star po próbach morskich, 11 lipca rozpocznie eksploatację
Prom Nova Star po próbach morskich, 11 lipca rozpocznie eksploatację.
Prom Nava Star opuścił po remoncie Gdańską Stocznię Remontową. W sobotę ok południa statek wypłynął z GSR na próby morskie z których wrócił o północy cumując już przy Nabrzeżu Westerplatte przy bazie promowej. Na stronie armatora widnieje, informacja że nowy prom kursowanie rozpocznie 11 lipca.
Przypomnijmy, że jest to już kolejny planowany termin rozpoczęcia kursowania promu. Zmiany terminu wywołały rozgoryczenie wśród pasażerów.
Niektórzy musieli zmieniać plany urlopowe. Jak poinformował zarząd PŻB w komunikacie przesłanym do redakcji portalu http://www.gospodarkamorska.pl/, opóźnienia remontu stoczniowego oraz przygotowania promu do rozpoczęcia eksploatacji są niezależne od armatora.
Polska Żegluga Bałtycka przeprasza za opóźnienia związane z wprowadzeniem do eksploatacji jednostki. Po kilku zmianach terminu, ma to oststecznie nastąpić 11 lipca. Jednostka będzie pływała na trasie Gdańsk-Nynäshamn.
„Z najwyższa troską podchodzimy do pasażerów w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji. Kontaktujemy się z klientami, którzy zakupili bilety na na odwołane rejsy i uzgadniamy jak najlepsze dla nich rozwiązanie.
Proponujemy wyjazdy w innym terminie, także innymi promami armatora, udzielamy rabatów.
W przypadku rezygnacji z odwołanego rejsu, pasażerowie otrzymują 100% zwrotu za zakupione bilety” – napisano w komunikacie.
Armator zaznaczył także, że w miarę możliwość stara się indywidualnie podchodzić do każdego klienta i jego sytuacji związanej z opóźnieniem i niedogodnościami.
PŻB wyczarterowała prom Nova Star na początku tego roku, na razie na dwa lata. Jednostka ma 161 m długości, 25,6 m szerokości oraz 6,20 m zanurzenia.
Pływa z prędkością 21 w. Pojemność ładunkowa promu dla samochodów ciężarowych to 1 575 m, natomiast dla samochodów osobowych – 1 215 m.
Dla pasażerów przygotowano 648 miejsc noclegowych w kabinach oraz 248 foteli lotniczych. Jednostka została zbudowana w 2011 r. w stoczni ST Marine w Singapurze.
PŻB informuje, że prom „posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską.
Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne.
Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów. To wszystko sprawia, że Nova Star jest idealnym rozwiązaniem także dla rodzin z dziećmi”.
Jednostka Nova Star ma uzupełnić ofertę pływającego już na tej linii promu Wawel.
Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel z 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię z 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynäshamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
Nova Star w liczbach
Rodzaj promu: ro-pax
Rok i miejsce budowy: 2011 w stoczni ST Marine, Singapur
Tonaż: GT 27 744, NT 12 106
Wymiary: długość 161 m, szerokość 25,6 m
Zanurzenie: 6,20 m
Prędkość: 21,0 węzłów
Załadunek: od dziobu i od rufy
Dane techniczne: silniki główne: 4 x 5600 kW, silniki pomocnicze: 3 x 1540 kW, stery strumieniowe: 2 x 1500 kW
Pojemność ładunkowa: 1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych, łącznie 2 790 m
Miejsca pasażerskie: 1 215
Kabiny pasażerskie: 4-osobowe: 155, lux 4-osobowe: 7; łącznie 648 miejsc noclegowych
Fotele lotnicze: 248
Fot. Stanisław Witkiewicz
Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/