Site icon Tu Świnoujście

Zaprojektowana dla morskiej energetyki wiatrowej Acta Auriga ze stoczni CRIST ma już oficjalną nazwę

Zaprojektowana dla morskiej energetyki wiatrowej Acta Auriga

Gospodarka Morska logoZaprojektowana dla morskiej energetyki wiatrowej Acta Auriga ze stoczni CRIST ma już oficjalną nazwę.

Acta Auriga to już jej oficjalna nazwa. Uroczystość nadania imienia nowoczesnej jednostce przeznaczonej specjalnie dla morskiej energetyki wiatrowej odbyła się w Emden w Niemczech 20 czerwca. Udział w budowie statku zamówionego w stoczni Ulstein Verft miała także stocznia CRIST z Gdyni.

Acta Auriga ma 93,40 m długości, 18 m szerokości, 6 m zanurzenia oraz 3 200 t nośności. W stoczni CRIST zbudowano kadłub i częściowo wyposażono jednostkę. W Gdyni zainstalowane zostały także pędniki azymutalne firmy Verth oraz przeprowadzono tam prace rurarskie i malarskie, jak również ułożono część okablowania i paneli podłogowych.

Prace przy budowie jednostki w stoczni Ulstein Verft ukończono trzy dni przed czasem, w marcu tego roku natomiast Acta Auriga została przekazana holenderskiemu armatorowi Acta Marine.

Statek SOV (service operation vessel) pracuje przy budowie, montażu i konserwacji farm wiatrowych. Od miesiąca jego miejscem zatrudnienia jest Bard Offshore 1 – morska farma wiatrowa w niemieckiej części Morza Północnego, należąca do operatora Offshore Breeze Energy.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań projektowych X-BOW i X-STERN oraz specjalnego dźwigu 3D (6 t udźwigu), trapu SMST oraz wind, Acta Auriga zużywa mniej energii i utrzymuje odpowiednią pozycje podczas wschodzenia w falę.

Jednostka służy także do transferu personelu i ładunków do miejsca pracy, jak również przeznaczona jest do obsługi innych obszarów offshore, jak ropa i gaz. Acta Auriga może przebywać w morzu około 30 dni. Na jej pokładzie pracuje 120-osobowa załoga, ulokowana w 80 kabinach.

Acta Auriga została zatrudniona do eksploatacji i konserwacji  farmy Bard Offshore 1 na okres 2 lat.

Acta Auriga w liczbach

Długość – 93,40 m
Szerokość – 18 m
Zanurzenie – 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego – 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto – 6050
Nośność – 3200 t

Fot: ulstein.com

Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/

 

Exit mobile version