Świnoujście. Już wkrótce rusza Program „Dobry Start”
Świnoujście. Już wkrótce rusza Program „Dobry Start”.
„Dobry start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia.
Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.
– W Świnoujściu, z danych pozyskanych z placówek oświatowych wynika, że może z tego świadczenia skorzystać około 4.000 dzieci. – informuje Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia
Program jest też dedykowany dzieciom umieszczonym w pieczy zastępczej i usamodzielnianym wychowankom. W Świnoujściu obejmie około 80 osób.
Koordynatorzy rodzin zastępczych przekażą druki wniosków rodzinom zastępczym, pomogą je wypełnić i złożyć w Dziale Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego MOPR.
Jak otrzymać świadczenie?
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka lub ojciec dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej albo osoba ucząca się.
Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”.
W przypadku osób uprawnionych zamieszkujących w Świnoujściu jest to Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu z siedzibą przy ul. Dąbrowskiego 4.
Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” będzie można składać;
a) od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną,
b) a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Świnoujściu przy ul. Dąbrowskiego 4 w Dziale Świadczeń Rodzinnych na II piętrze w pok. 222b, a także 216 i 218.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
– Druki wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start będą dostępne w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu przy ul. Dąbrowskiego 4 w Dziale Świadczeń Rodzinnych na II piętrze w pok. 222b, a także 216 i 218. – mówi Gabriela Poniedziałek –Petruk Dyrektor świnoujskiego MOPR
Wniosek będzie można pobrać także ze strony internetowej MOPR www.mopr.swinoujscie.pl, Urzędu Miasta Świnoujście lub Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl.
W przypadku Świnoujścia ustalono, że wnioski zostaną przesłane drogą elektroniczną do placówek oświatowych i jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, a także innych instytucji i podmiotów zatrudniających osoby uprawnione, w przypadku takiego zainteresowania.
Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają świadczenie nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy mają maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
BiK /MOPR