Tu Świnoujście

Prom Spirit of British Columbia dopłynął z Gdańska do Kanady

Prom Spirit of British Columbia dopłynął z Gdańska do Kanady

Gospodarka Morska logoProm Spirit of British Columbia dopłynął z Gdańska do Kanady.

Spirit of British Columbia już w Kolumbii Brytyjskiej. Prom kanadyjskiego armatora BC Ferries, który przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa, dotarł do Richmond w sobotę. Zgodnie z zapowiedziami, jednostka ma wrócić do eksploatacji latem.

Przebudowa kanadyjskiego promu rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Głównym zadaniem było dostosowanie jego napędu do paliwa LNG. Prace te wykonała Wärtsilä. Objęły one dostawę:

•    nowych silników dual fuel (DF) – Wärtsilä 8L34DF-B – spełniających normy IMO tier 3. Moc jednego silnika to 4MW,

•    nowych przekładni typu twin (dwa silniki napędzają jedną przekładnię i wał śrubowy),

•    zintegrowanych systemów sterowania i monitoringu siłowni,

•    systemu sterowania i zarządzania elektrownią statkową – PMS,

•    systemu zasilania i magazynowania skroplonego gazu LNG – LNGPac®, wraz ze zbiornikiem na skroplony gaz 165 m3,

•    systemu sterewania napędami Protouch®.

Oprócz przebudowy systemu napędowego, w stoczni Remontowa odnowiono również m.in.: systemy bezpieczeństwa, systemy ewakuacyjne, łodzie ratunkowe, system wykrywania pożaru, system nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemy elektryczne, zdalnego sterowania i monitoringu.

Spirit of British Columbia ma 167,5 m długości, 26,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Zbudowana w 1993 r. jednostka pływa na trasie Tsawwassen-Swartz Bay. Po modernizacji ma być eksploatowana przez kolejne 25 lat.

Kontrakt podpisany z BC Ferries obejmuje modernizację dwóch promów klasy Spirit. Po Spirit of British Columbia w październiku tego roku planowana jest taka sama przebudowa bliźniaczej jednostki Spirit of Vancouver Island. Prestiżowy kontrakt opiewa na kwotę aż 140 mln dolarów.

Jak poinformował kanadyjski armator, o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.

To nie pierwsza współpraca holdingu Remontowa z kanadyjskim armatorem. Specjalnie dla niego stocznia Remontowa Shipbuilding zbudowała trzy nowoczesne i ekologiczne promy pasażersko-samochodowe: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven.

Wszystkie jednostki kursują u zachodnich wybrzeży Kanady. To pierwsze statki we flocie armatora BC Ferries napędzane LNG.

fot. twitter.com/BC Ferries

Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/

Exit mobile version