Świnoujście. Karnawałowy Koncert operetkowy
Świnoujście. Karnawałowy Koncert operetkowy artystów scen poznańskich i kijowskich, Agnieszka Wawrzyniak, Bartosz Kuczyk, Julia Litwinowa oraz Alexandre Prokopienko.
Do Świnoujścia wczoraj (niedziela) przyjechali artyści Poznańscy i Kijowscy aby wystąpić na scenie Domu Kultury przed Świnoujska publicznością z programem arii operetkowych. Na scenie wystąpili znakomici artyści operetkowi w składzie: Agnieszka Wawrzyniak, Bartosz Kuczyk, Julia Litwinowa oraz Alexsandr Prokopienko.
Agnieszka Gabriela Wawrzyniak
Urodziła się w Bydgoszczy. Od dziecka interesowała się śpiewem i muzyką, co znacząco wpłynęło na jej dalszą karierę. Wkrótce śpiewanie stało się dla niej nie tylko pasją, ale także nieodłącznym elementem życia.
Obdarzona lirycznym sopranem artystka, ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Brygidy Skiby. Swój warsztat Agnieszka doskonaliła na Kursach Mistrzowskich, prowadzonych przez znakomitości, takie jak: Ryszard Karczykowski, Jadwiga Rapp, Helena Łazarska czy Fedora Barbieri.
Na studiach realizowała dzieła: W. A. Mozart („Wesele Figara )Cherubin; „Cosi fan tutte Dorabella; „Requiem”, „Msza koronacyjna”-partie sopranowe); Ch. W. Glucka („Orfeusz i Eurydyka” – Orfeusz); J. Haydna („Świat na Księżycu” – Lisetta) oraz dzieła oratoryjne i kantatowe: „Mszę h-moll” (alt) J. S. Bacha, „Stabat Mater” (alt) G. B. Pergolesiego, „Kantatę w dzień inauguracji statui Króla Jana III w dniu 14 września 1788 roku” Macieja Kamieńskiego (Tymoklea).
W 2003 roku związała się z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie, jako solistka, wykonuje niemal wszystkie główne partie, znajdujące się w repertuarze. Swoją pracę w poznańskiej operetce zaczęła rolą Angeliki w „Królu Walca” J. Straussa, a tuż po niej wcieliła się w Hannę Glawary w „Wesołej wdówce” F. Lehara.
Kolejną postacią była tytułowa rola w „Hrabinie Maricy” E. Kalmana, która spotkała się z olbrzymim entuzjazmem ze strony publiczności. Następnymi wcieleniami Agnieszki były, między innymi, Baronowa de Gondremarck („Życie paryskie” J.Offenbacha), Lisa Lichtenfels („Kraina uśmiechu” F. Lehara), Sonia („Carewicz” F. Lehara) i Safi („Baron cygański” J. Straussa).
Olbrzymim uznaniem widowni cieszą się także Rozalinda („Zemsta Nietoperza” J. Straussa) i Sylwia Varescu („Księżniczka czardasza” E. Kalmana) w które sopranistka wciela się brawurowo.
Szeroki repertuar artystki zawiera w sobie także partie musicalowe. Są to nie tylko role drugoplanowe, takie jak Fruma Sara („Skrzypek na dachu” J. Bocka) czy Pani Hopkins („My Fair Lady” F. Loewe’go) ale, przede wszystkim, wspaniałe role pierwszoplanowe. Do najznakomitszych należą Marlene Dietrich („Edith i Marlene” E. Pataki) i Christine Daae („Phantom” M. Yeston’a i A. Kopit’a).
Solistka obsadzana była w wielu premierach Teatru Muzycznego w Poznaniu. Wcieliła się, między innymi, w postacie Zoriki („Cygańska miłość” F. Lehara) i Franciszki Cagliari („Wiedeńska krew” J. Straussa). Umiejętności aktorskie pozwoliły jej wcielać się, w premierowych przedstawieniach, zarówno w mocną i szorstką Herr Lubin („Wesele Figary” J. Kubela i M. Matuszewskiego), jak i, we wspomnianą już, delikatną Christine Daae.
Agnieszka występuje nie tylko w operetkach i muzikalach. Wspaniale radzi sobie także z rolami w farsach, wśród których, wartymi odnotowania są: Jennie („Nie teraz, kochanie” Ray`a Cooney`a), Diana („Nagłe zastępstwo” Kena Ludwiga) czy Jane Worthington („Okno na parlament” Ray`a Cooney`a).
W swoim dorobku artystycznym, solistka posiada też wiele ról w bajkach, które przyniosły jej uznanie i sympatię najmłodszej części widowni.
Zagrała Wróżkę Słońca („Jaś i Małgosia” E. Humperdincka), Izabellę („Piękna i Bestia” M. Łaszewicza), Macochę („Królewna Śnieżka” B. Pawłowskiego) i Nauczycielkę („Pippi” J. Pawełczaka). Serca młodych widzów Agnieszka podbiła brawurową rolą Królowej Śniegu („Królowa Śniegu”, M. Łaszewicza i A. Romańskiego), pozostając, od dnia premiery, jej jedyną odtwórczynią.
Sopranistka cieszy się uznaniem publiczności w każdym wieku, czego dowodem są nie tylko brawa i owacje po występach, ale także nagrody, jakie otrzymuje. Agnieszka jest, między innymi, laureatką plebiscytu publiczności BIAŁY BEZ w sezonie 2008/2009 i w sezonie 2009/2010 w kategorii śpiewaczka.
Zajęła także, wraz z Mirosławem Niewiadomskim, II miejsce na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych FACE TO FACE w roku 2009, a dwa lata później, na II Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych otrzymała wyróżnienie.
Wielkim sukcesem śpiewaczki, jest wspaniała, energetyzująca kreacja Lilly Vanessi / Katarzyny w premierowym przedstawieniu musicalu C. Portera „Kiss me, Kate”. Artystka z wielką radością przyjęła tytułową rolę w Hello, Dolly J. Hermana, którą również z wielką pasją wykonuje. http://www.e-teatr.pl/pl/artykuły/196274.HTML
Największą dumą i radością jest wydanie płyty operetkowej pod tytułem Usta milczą, dusza śpiewa, na której wykonuje wraz z Bartoszem Kuczykiem najpiękniejsze czardasze, pieśni i duety operetkowe.
Już dwa tysiące Fanów cieszy się namiastką pięknych koncertów w swych domach… Tyle przyniósł pierwszy rok dzielenia się płytą z melomanami
Bartosz Kuczyk.
Urodził się 8 kwietnia 1973 roku w Poznaniu. W latach 1980 – 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich.
W latach 1989 – 1991 pełnił również funkcje bibliotekarza chóru. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju jak i za granicą. W latach 1988 -1992 uczęszczał do V Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu w klasie o profilu pedagogicznym.
Od października 1992 pracował jako artysta w chórze w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W tym samym roku nawiązał współpracę z Prywatnym Teatrem Operowym Urszuli Trawińskiej Moroz, z którym – w charakterze artysty chóru – współpracował dwa lata, biorąc udział w kilku tournee po Europie, występując w kilkudziesięciu przedstawieniach.
W 1993 podjął studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego, które ukończył z tytułem magistra sztuki w 1998. W 2003 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym podyplomowe studia w zakresie zarządzania na Wydziale Finansów i Bankowości Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
W latach 1996-1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny u znanego tenora operowego – Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 – 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty.
Występował między innymi w partiach: Monostatos (A. Mozart, „Czarodziejski flet), Dr Falke (J. Strauss – Zemsta nietoperza) – wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych.
W ramach współpracy z teatrem Marka Tracza zaśpiewał około 200 spektakli w całej Europie, zbierając również doświadczenia w zakresie organizacji tournee ze względu na dobrą znajomość języka niemieckiego.
W latach 2009 oraz 2011 był odpowiedzialny za organizacje oraz promocję I oraz II Europejskiego Festiwalu duetów operetkowych i musicalowych „Face to face „.
W okresie pracy w Teatrze Muzycznym w Poznaniu miał zaszczyt zagrać następujące role: Kromow,Cascada, Sant Brioge (F. Lehar – „Wesoła wdówka”), Doktor Falke (J. Strauss – „Zemsta nietoperza”), Rotmistrz von Henrici (K. Millicker – „Student żebrak”), Pavlovitsch (F. Lehar – „Hrabia Luxemburg”) .
W latach 2008 – 2017 zaśpiewał i poprowadził ponad 700 koncertów operetkowych oraz koncertów Trzech Tenorów. Koncert prowadził Bartosz Kuczyk opowiadał anegdoty do każdej arii operowej którą zapowiadał na scenie wystąpiła para taneczna Aleksandra Burzyńska Marcin Rolczyński.
Puliczność wspaniale się bawiła, brała udział w śpiewaniu, były gromkie brawa jednym słowem koncert był wspaniały. Publiczność wyszła z koncertu zadowolona i w dobrym nastroju.
Fot: Janusz Balas
tu.swinoujscie.pl