Powołano Rzecznika Praw Pacjenta w świnoujskim szpitalu
Powołano Rzecznika Praw Pacjenta w świnoujskim szpitalu.
W Szpitalu Miejskim im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. z dniem 01.01.2018 r. powołano Rzecznika Praw Pacjenta.
Funkcję tę pełni Kierownik Centrum Zdrowia Psychicznego Pani Aneta Całus. W gąszczu przepisów prawa, zarządzeń Prezesa NFZ jak również zaleceń konsultantów krajowych i wojewódzkich trudno się poruszać a już pacjentom tym bardziej, bowiem ich stan z uwagi na podjęcie leczenia bardziej skupiony jest na zdrowiu i uzyskaniu pomocy w jego poprawie.
Aby pomóc pacjentom w dochodzeniu ich praw powołano rzecznika, którego zadaniem jest:
- pomoc w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem pacjenta ze szpitala;
- wyjaśnienie lub pomoc w wyjaśnieniu ustnych i pisemnych skarg pacjenta;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym pacjenta;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno – informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital;
- przyjmowanie ustnych i pisemnych skarg pacjenta przebywającego w szpitalu, skarg rodziny pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby sprawującej faktyczną opieką nad pacjentem oraz ocena zasadności skarg;
- zapewnienie pacjentowi dostępu do informacji prawnej;
- pomoc w sporządzeniu i złożeniu skargi do kierownika szpitala lub innych instytucji.
Z Rzecznikiem można skontaktować się w następujący sposób:
Kontakt osobisty: Centrum Zdrowia Psychicznego przy Jana z Kolna , II piętro pok. 8. w każdy poniedziałek w godz. od 8.30 do 10.00
Kontakt telefoniczny pod nr 91 32 67 314
Kontakt email : rzecznik@szpital-swinoujscie.pl
Rzecznik Prezydenta Świnoujścia
Fot: internet