MUZEUM NAD MORZEM
MUZEUM NAD MORZEM.
Muzeum Narodowe w Szczecinie będzie promować się w kurortach na zachodnim wybrzeżu Bałtyku – po raz czwarty rusza kampania „Muzeum nad morzem”. W ciągu tygodnia, od 5 do 11 lipca, ekipa muzeum na rowerach dotrze do dwudziestu miejscowości, a w sześciu największych kurortach wieczorami działać będą Mobilne Punkty Informacyjne, zwieńczone wybuchowymi „Pokazami Szalonego Profesora”
Celem kampanii promocyjnej jest zaproszenie turystów wypoczywających nad Bałtykiem do odwiedzenia Muzeum Narodowego w Szczecinie. Dystans z większości kurortów do Szczecina to zaledwie 100 kilometrów, niemal każdy zmierzający nad morze lub zeń wracający musi przejechać przez stolicę regionu, a przynajmniej przez obrzeża miasta. W Szczecinie znajduje się pięć oddziałów muzeum, a jeden – plenerowa wystawa Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych – w Gryficach.
Muzealnicy szczególnie polecają wizytę w najnowszym oddziale – Centrum Dialogu Przełomy. To nie tylko obsypany nagrodami budynek (m.in. najlepsza przestrzeń publiczna Europy oraz najlepszy budynek świata), ale przede wszystkim fascynująca wystawa, pokazująca najnowszą historię Szczecina i Pomorza Zachodniego. Poza tym do 23 lipca w gmachu przy Wałach Chrobrego można oglądać przebojową ekspozycję „Malczewscy. Figura syna”.
Dla rodzin z dziećmi niezwykle atrakcyjna jest oferta interaktywnej wystawy „Miasto nauki”. Elementy cieszących się niesłabnącą popularnością „Pokazów Szalonego Profesora” czyli azotowe wybuchowe eksperymenty, będą też punktem kulminacyjnym każdego z sześciu Mobilnych Punktów Informacyjnych.
Na rowerowych stoiskach będzie można otrzymać foldery informacyjne oraz zapytać pracowników muzeum o szczegóły wakacyjnej oferty instytucji. Muzealna ekipa oznakowana będzie logotypami, dlatego z pewnością nie da się jej przeoczyć. Wieczorne stoiska działać będą w wybranych miejscowościach codziennie od 18.00 do 20.00, każdego dnia o 20.00 rozpoczną się „Pokazy Szalonego Profesora”:
5 lipca | środa | Świnoujście | promenada przy Muszli Koncertowej
6 lipca | czwartek | Międzyzdroje | plac przy molo
7 lipca | piątek | Dziwnów | ulica Mickiewicza przy Alei Gwiazd Sportu
8 lipca | sobota | Pobierowo | ulica Grunwaldzka przy Hotelu Baltic Palace
9 lipca | niedziela | Rewal | plac Wielorybów
10 lipca | poniedziałek | Niechorze | Aleja Bursztynowa
Muzeum przygotowało specjalny wakacyjny folder. Oprócz informacji o letniej ofercie znajduje się w nim kupon, po okazaniu którego będzie można zakupić bilet z 50% bonifikatą (dzieci oraz młodzież mogą skorzystać z programu „Kultura Dostępna” – bilet w cenie 1 zł). Blisko 10 000 egzemplarzy informatorów trafi także do punktów informacji turystycznej, instytucji kultury, popularnych komercyjnych atrakcji oraz większych hoteli i ośrodków wypoczynkowych w następujących miejscowościach:
Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Wisełka, Międzywodzie, Dziwnów, Dziwnówek, Kamień Pomorski, Łukęcin, Pobierowo, Pustkowo, Trzęsacz, Rewal, Niechorze, Pogorzelica, Trzebiatów, Gryfice. Do centrów informacyjnych w przygranicznych cesarskich kurortach – Ahlbeck, Herringsdorf, Bansin – trafi 5 000 egzemplarzy niemieckojęzycznych informatorów muzealnych.
Projekt „Muzeum nad morzem” jest finansowany w ramach programu „Morze Kultury” ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Daniel Źródlewski rzecznik praso
Muzeum Narodowe w Szczecinie
70-561 Szczecin, ul. Staromłyńska 27
tel. +48 797 702 997 (MNS 331)
d.zrodlewski@muzeum.szczecin. pl