Site icon Tu Świnoujście

KAS przypomina: Płatniku, złóż PIT z prawidłowymi danymi podatnika

Do 31 stycznia płatnicy składają do urzędów skarbowych dokumenty PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A. Przypominamy o obowiązku wpisywania w tych dokumentach poprawnych danych podatników.

Prawidłowy nr PESEL/NIP podatnika

Wpisanie prawidłowych danych, w tym danych rejestracyjnych takich jak PESEL lub NIP w informacji o przychodach pracownika, jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników [1].

Ponadto, nieprawidłowy numer PESEL/NIP utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2024 rok w usłudze Twój e-PIT. W przypadku przekazania przez płatnika błędnych danych, system nie będzie mógł wygenerować i udostępnić osobie, dla której jest wysyłana informacja, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT.

Informacje o zwolnieniach z podatku

Dokumenty przekazywane przez płatników do urzędów skarbowych powinny również zawierać informacje o zwolnieniach z podatku w zakresie ulgi dla młodych, a także o zwolnieniach, które wynikają ze złożonych przez podatników oświadczeń o spełnieniu warunków do skorzystania z:

Gdzie znaleźć formularze

Aktualne wersje formularzy są dostępne do pobrania na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.

Jak złożyć dokumenty

Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Umożliwi to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Organizacje mogą złożyć dokumenty za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacjom, m.in. spółkom, fundacjom, stowarzyszeniom, składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika. Użytkownicy konta organizacji mogą wysłać za pomocą e-US m. in. informacje podatkowe takie jak PIT-11, PIT-R, PIT-8C.

[1] Art. 11 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

Załatwianie spraw online

W trosce o Twoją wygodę oraz oszczędność czasu, zachęcamy do korzystania z nowoczesnych i bezpiecznych kanałów zdalnych dostępnych w serwisie www.podatki.gov.pl oraz w usłudze e-Urząd Skarbowy.

e-Urząd Skarbowy umożliwia załatwienie wielu spraw online – bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7.

Dzięki tym rozwiązaniom możesz w prosty sposób:

Dostęp do e-Urzędu Skarbowego jest szybki i intuicyjny – wystarczy, że zalogujesz się za pomocą profilu zaufanego, e-dowodu, mObywatela lub bankowości elektronicznej.

Zachęcamy również do wyrażenia zgody na e-doręczenia za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. To wygodny i bezpieczny sposób wymiany korespondencji z urzędem skarbowym. Aby wyrazić na nie zgodę wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w e- Urzędzie Skarbowym i postąpisz zgodnie z instrukcją.

Wizyta w urzędzie skarbowym

W przypadku konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym umów wizytę za pośrednictwem strony www.podatki.gov.pl.

Dzięki rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym szybko i komfortowo załatwisz swoje sprawy. Bez kolejki, w wybranym dla Ciebie dniu i o konkretnej godzinie.

Nie musisz umawiać wizyty w urzędzie, jeśli chcesz tylko zostawić dokument.
W przypadku wyjaśnienia wątpliwości, które dotyczą składanego dokumentu – umów wizytę.

Telefon do konsultanta Krajowej Administracji Skarbowej

Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej?

Zadzwoń na infolinię KAS pod numer telefonu:

Otrzymasz na niej:

Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN, który ustawisz w kilku prostych krokach:

Centralna_infolinia_KAS

Źródło: Maciej Koniuszewski, Rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie

Exit mobile version