Samodzielne wykonanie etykiety samoprzylepnej to trudne, ale z całą pewnością nie niewykonalne zadanie. W praktyce musisz jedynie przestrzegać kilku zasad, ale te najważniejsze można skrócić do zaledwie dwóch kroków. Przedstawiamy więc krótki poradnik, składający się z dwóch etapów, który umożliwi Ci stworzenie nieszablonowego projektu, idealnie wspierającego Twoją bieżącą sprzedaż. I to niezależnie od rodzaju produktu, jaki planujesz wypuścić na półki sklepowe. Nasze wskazówki są na tyle uniwersalne, że przydadzą się dosłownie każdemu przedsiębiorcy. Zapraszamy!
Etap 1 – projektując etykietę uważaj na kilka popularnych pułapek
Na potrzeby tego typu prac już lata temu powstała marketingowa zasada pięciu sekund. Informuje ona o tym, że potencjalni Klienci przeważnie przeznaczają właśnie tyle czasu na zapoznanie się z komunikatem reklamowym. W tym przypadku, komunikatem jest etykieta samoprzylepna. I jej projekt powinien zostać pozbawiony wszelkich elementów, jakie mogą wyraźnie zirytować Twoich Klientów. Przede wszystkim do minimum ogranicz ilość tekstu na etykiecie. Pozostaw jedynie te najważniejsze informacje oraz aspekty wymagane przez obowiązujące w Polsce prawo. Zamiast bloczków znaków w nieatrakcyjnym foncie, postaw na elementy graficzne. Możliwości w takim zakresie są praktycznie nieograniczone. Dobrym rozwiązaniem będzie postawienie na kształty, jakie są zawarte w Twojej identyfikacji wizualnej. Można użyć również zdjęć oraz grafik bezpośrednio nawiązujących do samego produktu. Elementem obowiązkowym nazywa się też logo – bez niego sprzedaż dowolnych towarów jest pozbawiona sensu. Jak inaczej potencjalny Klient powinien skojarzyć wybraną rzecz z Twoją marką? Obok logo, polecanym posunięciem są hasła reklamowe. Należy jednak pamiętać, że od lat w projektach etykiet samoprzylepnych króluje minimalizm. Wyraźny przesyt grafikami, fotografiami, tekstami tylko zniechęci potencjalnych odbiorców.
Etap 2 – wybierz odpowiedniego producenta dla swoich etykiet
Niewielu zamawiających zdaje sobie sprawę z tego, że kwestia designu etykiet na produkt będzie tylko połową sukcesu. Drugą część stanowią aspekty techniczne, determinujące chociażby poziom wytrzymałości oraz odporności takiego elementu. Dobra naklejka powinna być zupełnie obojętna na wiele potencjalnie destrukcyjnych czynników. Twój produkt prawdopodobnie będzie musiał poradzić sobie z trudem magazynowania czy wielokrotnego transportu. To warunki sprzyjające powstawaniu uszkodzeń mechanicznych bądź wizualnych, a przecież nie chcesz o takich słyszeć jeszcze przed rozpoczęciem właściwej sprzedaży, prawda? Zadbaj więc o wybranie doświadczonej drukarni etykiet samoprzylepnych, która korzysta z wysokiej klasy materiałów i bierze pod uwagę fakt wytrzymałości dostarczanych rozwiązań. Godną polecenia ofertę można znaleźć na stronie internetowej www.etykat.pl/etykiety-samoprzylepne-a4/. Wystarczy wybrać interesującą Cię ilość, konkretne wymiary i zapytać o dostępne opcje produkcyjne z uwzględnieniem wcześniej wspomnianej tutaj odporności. Satysfakcja i skuteczne docieranie do Klientów? Gwarantowane!