Na terenie terminalu promowego w Świnoujściu odbyło się spotkanie końcowe, dwóch projektów CEF 2014-EU-TMC-0641-M i CEF 2014-EU-TMC-0640-M, realizowanych w ramach Autostrady Morskiej o tytule: Szwecja-Polska Zrównoważone usługi morskie i lądowe „Zrównoważony MoS Świnoujście-Trelleborg w oparciu o modernizację infrastruktury portowej” / Action 2014-EU-TMC-0641-M Sweden-Poland Sustainable Sea-Hinterland Services “Sustainable Świnoujście-Trelleborg MoS based on upgrading port infrastructure”. Projekt został zrealizowany przez beneficjentów z dwóch krajów Polski i Szwecji: Portu Trelleborg, Gminy Trelleborg oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele:
- CINEA (The European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency),
- Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej,
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych,
- portu Trelleborg i gminy Trelleborg – partnerzy projektu,
- Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście: Kierownik Biura Inwestycji, Kierownik zespołu rozliczającego projekt, Kierownik Projektu oraz przedstawiciel Biura Strategii i Rozwoju Portu.
Gospodarzem spotkania był Terminal Promowy w Świnoujściu.
Podczas spotkania każdy z partnerów projektu zaprezentował stopień realizacji inwestycji (stopień ukończenia, zarówno techniczny i finansowy, jak i w podziale na działania/kamienie milowe, napotkane problemy, możliwe zmiany/odstępstwa od Umowy o dofinansowanie, prezentacja działań promocyjnych).




Przedstawiciel CINEA obejrzał elementy infrastruktury objętej Umową o dofinansowanie, czyli: zrekonstruowane nabrzeża 5 i 6, w tym zrekonstruowaną rampą i galerię pasażerską, place postojowo-manewrowe, estakadę je łączącą, zmodernizowany system torów kolejowych i nowo zakupiony sprzęt do przeładunku jednostek intermodalnych.
Źródło: https://port.szczecin.pl/