Site icon Tu Świnoujście

Znamy laureatów konkursu na najlepszą pracę magisterską „Teraz Polska Turystyka”

Konkurs Na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka” rozstrzygnięty! Jury Kapituły Konkursowej wybrało troje laureatów oraz zdecydowało o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorami konkursu były Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Wsparcia udzieliło Ministerstwo Sportu i Turystyki. 

Celem przedsięwzięcia była promocja prac magisterskich z zakresu rozwoju, promocji, konkurencyjności, koncepcji marketingowych turystyki Polski, wymiana i porównanie doświadczeń oraz osiągnięć dydaktycznych różnych środowisk akademickich z obszaru turystyki, promocja młodych talentów oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku Polaków.

Polska branża turystyczna potrzebuje ludzi, którzy mają solidne podstawy teoretyczne do pracy w turystyce. Gratuluję wszystkim laureatom i wyróżnionym w konkursie wyboru ścieżki wymagającej chęci, pasji i zaangażowania – przyznał sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Andrzej Gut-Mostowy.

W konkursie wzięli udział studenci i absolwenci studiów magisterskich, których prace dotyczyły turystyki krajowej lub przyjazdowej do Polski, zostały obronione nie wcześniej niż po 1 stycznia 2020 roku i ocenione co najmniej na stopień bardzo dobry. Analiza nadesłanych prac magisterskich trwała dwuetapowo poprzez półfinał weryfikujący zgłoszenia i prace. Jury Naukowe dwukrotnie spotykało się w celu dyskusji, wymiany poglądów, oceny metodologicznej, poprawności, oryginalności poruszanej w pracach tematyki. Ocenie podlegały także oryginalność, sposób analizy i argumentacji założonej tezy badawczej.

Siłą naszej turystyki zawsze byli ludzie. Ostatnie dwa lata to odpływ kadr i olbrzymia fluktuacja w branży, co miało przełożenie na jakość świadczonych usług. Jestem podbudowany tematyką prac i obszarem zainteresowań uczestników, którzy poruszali kwestie takie jak infrastruktura, turystyka osób z niepełnosprawnościami czy budowanie produktu turystycznego na podstawie książek, filmów i gier. To pozwala patrzeć z dużą nadzieją na przyszłość polskiej turystyki – stwierdził prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke.

W wyniku prac kapituły ekspertów i Jury Naukowego dokonano oceny i wybrania najciekawszych prac. Wyłoniono troje laureatów z nagrodami za I, II i III miejsce na kwoty odpowiednio 5 tys. zł., 3 tys. zł i 2 tys. zł oraz 7 instytucjonalnych wyróżnień.

– Cieszymy się, że znów mogliśmy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną. Turystyka jest jedną z głównych gałęzi promocji kraju. Mamy nadzieję, iż w kolejnych latach nasz konkurs będzie cieszył się jeszcze większą popularnością, a pełni pomysłów młodzi ludzie będą szukać sposobów na rozwój swój własny, ale i gospodarczy Polski – mówił prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, Krzysztof Przybył.

Zgłaszane prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentującej walory czy diagnozowanie potencjału szlaków, parków narodowych i atrakcji regionalnych oraz turystyki rowerowej i kulturowej. Przedstawiano analizę zachowań, motywacji i preferencji turystów. Prace spełniały wymagania pod względem doboru źródeł informacji, terminologii, spójnego wnioskowania z zebranych danych wtórnych. Prace z obszaru turystyki przyjazdowej do Polski ujmowały analizę procesu kreowania marki na podstawie studium przypadków. Laureaci nagród trafnie założyli hipotezy, które znalazły odzwierciedlenie w treści logicznego ciągu konstrukcji prac. Wyjątkowość wyłonionych prac magisterskich do nagród opiera się poza wysoką notą punktową, przede wszystkich bardzo kompleksowym i spójnym przekazem studium przypadku. Propozycje rozwiązań dla krajowych i zagranicznych turystów w pełni przekonuje o praktycznej stronie wygranych prac. Ich wyniki mogą zostać użyte do komercjalizacji produktów turystycznych czy dalszego zgłębienia zagadnień naukowych.

Laureaci:

Wyróżnieni:

W skład Jury Naukowego i Ekspertów Kapituły Konkursowej weszli:

Źródło: Polska Organizacja Turystyczna

Exit mobile version