Tu Świnoujście

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Stworzenie zrównoważonego systemu dotyczyło również pracy i życia załogi na statku, jak i usług oferowanych pasażerom na statku, w tym zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności na statku, w tym wykorzystanie lokalnych produktów ze Szwecji, wcześniejsza rezerwacja posiłków (w celu uniknięcia marnowania przygotowanej żywności), stosowanie naczyń wielokrotnego użytku i wprowadzenie ekologicznych produktów w sklepie pokładowym.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Nils Holgersson, pod banderą niemiecką, wyruszy w dziewiczy rejs z Chin do Europy, już za kilka dni. Podróż będzie trwała 36 dni i w tym czasie Green Ship przepłynie 11602 mil morskich z prędkością około 18 węzłów.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Załoga promu jest na statku od kilku miesięcy, gdzie przeszła wiele szkoleń, zapoznała się z nowymi technologiami i urządzeniami zainstalowanymi na statku. „Cieszę się, że wszystko się zaczyna i że mogę zabrać do domu naszego nowego Nilsa Holgerssona” – przekazał gotowość do rejsu kapitan Stephan Schipplick.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Dziewicza podróż wiedzie wzdłuż zachodniego wybrzeża Afryki w kierunku Kanału Sueskiego, stąd też zostały podjęte działania przeciwko potencjalnym atakom piratów.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Dłuższy postój statku jest planowany w Algeciras, w Cieśninie Gibraltarskiej, celem zatankowania paliwa, odebrania dodatkowego sprzętu i personelu serwisowego oraz przeprowadzenia końcowych testów zainstalowanych urządzeń.

Trasa prowadzi dale przez Skagen do Travemünde w Niemczech, skąd planowane jest rozpoczęcie eksploatacji statku pod koniec kwietnia.

Świnoujście. Green Ship odebrany ze stoczni.

Linki:

https://www.ttline.com/pl/

https://www.ttline.com/pl/tt-line/green-ship/

Kontakt:

Jakub Dendor email: jakub.dendor@ttline.com

TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez osiem promów, oferujących do 18 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu na południu Szwecji.

TT-Line jest liderem na rynku usług promowych pomiędzy Niemcami i Szwecją, łącząc te dwa kraje od 1962r. Od 2014 r. TT-Line operuje z Polski do Szwecji, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą, a Szwecją.

TT-Line od lat wprowadza rozwiązania mające na celu eksploatację statków przyjazną dla środowiska. Wykorzystanie napędu spalinowo-elektrycznego na statkach armatora znacząco wpływa na redukcję emisji spalin do atmosfery.

Dzięki nadaniu bardziej opływowych kształtów kadłubom statków i oszczędnemu zużyciu paliwa, „ślady” CO2 są redukowane. TT-Line podjęła decyzję o zainstalowaniu systemu płukania gazów spalinowych (scruber – płuczki) na promie Nils Dacke latem 2014 r. Scruber usuwa SOx i sadze ze spalin.

TT-Line wykorzystuje technologię oczyszczania spalin także na promach Nils Holgersson, Peter Pan, Nils Dacke i Marco Polo.

W 2018 r. prom Peter Pan został wydłużony o 30 metrów, dzięki czemu emisja zanieczyszczeń na jednostkę frachtową została zredukowana nawet o 25%. „Koncepcja Green Ship (Zielonego Statku)” została rozwinięta przez TT-Line w ostatnich latach i realizuje się w budowie pierwszego promu Green Ship rozpoczętej w grudniu 2019 r. TT-Line, jako pierwsza firma żeglugowa, a tym samym, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG na promach Green Ships i przyczyni się do zrównoważonej przyszłość.

TT-Line Polska Sp. z o. o.

Exit mobile version