Tu Świnoujście

Świnoujście. Informacja o darmowym usunięciu azbestu

Można pozbyć się szkodliwego azbestu.

Świnoujście. Informacja o darmowym usunięciu azbestu.

Masz jeszcze azbest? Możesz pozbyć się go za darmo!

Miasto Świnoujście zamierza już po raz dziewiąty skorzystać z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na usuwanie wyrobów zawierających azbest.

Mogą na tym skorzystać wszyscy, którzy taki azbest jeszcze u siebie mają: osoby fizyczne, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, Rodzinne Ogrody Działkowe i inni. Zobacz, co trzeba zrobić, aby ZA DARMO pozbyć się azbestu.

WFOŚiGW w Szczecinie w 2022 r. udziela dotacji na zadania z zakresu: demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, których właścicielami są:

– jednostki samorządu terytorialnego,

– związki międzygminne,

– osoby fizyczne,

– jednostki sektora finansów publicznych,

– fundacje, kościoły i związki wyznaniowe,

– wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe,

– Rodzinne Ogrody Działkowe.

Właściciele nieruchomości, którzy zainteresowani są usunięciem ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest, powinni w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 kwietnia 2022 r. składać w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictwa wypełnione wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników.

Formularz wniosku oraz wymagane załączniki można pobrać:

– w siedzibie Urzędu Miasta Świnoujście na Stanowisku Obsługi Interesanta przy ul. Wojska Polskiego 1/5,

– w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa przy ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1

– ze strony internetowej www.swinoujscie.plm link: https://www.swinoujscie.pl/pl/news/content/17541

Po otrzymaniu dotacji Gmina Miasto Świnoujście wybierze wykonawcę, który na podstawie umowy zawartej z Gminą będzie dokonywał demontażu i usuwania wyrobów zawierających azbest ze zgłoszonych nieruchomości.

Realizacja w/w prac planowana jest na przełomie III i IV kwartału 2022 r. Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.

Od 2013 r. przy udziale środków pozyskanych w WFOŚiGW w Szczecinie usunięto z terenu Gminy Miasto Świnoujście około 319 ton wyrobów zawierających azbest, z 229 nieruchomości.

Podobnie jak latach ubiegłych, również w 2022 r. wnioski o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest mogą składać także przedsiębiorcy (w tym rolnicy prowadzący działalność gospodarczą) bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.wfos.szczecin.pl zakładka Azbest.

Zgodnie z „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”, wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 roku. Zgodnie z przepisami, obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości.

Informacje i kontakt:

Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, ul. Wyspiańskiego 35 C Wejście 1

tel. (91) 327 86 41,

e-mail: wos@um.swinoujscie.pl

BIK UM Świnoujście

Exit mobile version