Site icon Tu Świnoujście

OSZUSTWO NA PRACOWNIKA BANKU

NIE DAJ SIĘ NABRAĆ! OSZUŚCI NIE ODPUSZCZAJĄ!

policja logo

Policja_ZachodniopomorskaaOSZUSTWO NA PRACOWNIKA BANKU.

Zdrowym rozsądkiem i szczególną ostrożnością wykazała się mieszkanka powiatu goleniowskiego, która podczas telefonicznej rozmowy z oszustką podającą się za pracownika jednego z banków nie dała się oszukać.

Kobieta nie dała się namówić oszustce do pobrania na swój telefon aplikacji, całą sytuację zweryfikowała w banku a następnie o próbie oszustwa poinformowała jednostkę Policji.

Pomysłowość oszustów nie zna granic, cel jednak zawsze jest ten sam wyłudzić pieniądze od potencjalnej ofiary. Na terenie powiatu goleniowskiego odnotowaliśmy próbę wyłudzenia danych na pracownika banku.

Do mieszkanki naszego powiatu zadzwoniła rzekoma pracownica jednego z banków w którym akurat kobieta ma konto informując, że w chwili obecnej z jej konta dokonywany jest przelew na konto oszusta w związku z czym bank musiał zablokować transakcję oraz  dostęp do  jej konta bankowego, aplikacji bankowej i karty płatniczej.

Oszustka nie pytała kobiety o jej dane, co więcej przestrzegała ją przed logowaniem się na konto z wykorzystaniem sieci Wi-Fi w miejscach publicznych, dokonywaniem płatności kartą u nieautoryzowanych sprzedawców, po czym zaproponowała jej  pobranie nowej, lepiej zabezpieczonej aplikacji mobilnej do banku.

Uprzejma oszustka zaoferował także pomoc przy pobraniu i procedurze pierwszego logowania do aplikacji.  Wówczas zgłaszająca zorientowała się, że rozmawia z oszustką i niezwłocznie zerwała połączenie.

Po zakończeniu rozmowy kobieta otrzymała wiadomość sms z logo banku z podziękowaniem za współprace z Departamentem Bezpieczeństwa Banku oraz danym i numerem pracownika banku.

Ostatecznie zgłaszająca udała się do swojego banku, gdzie ustaliła, że na jej koncie nie doszło do żadnych nieautoryzowanych transakcji a bank nie zablokował  jej konta. O całej sytuacji powiadomiła goleniowską jednostkę Policji.

Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.

Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze programu czy aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia.

Oszuści często informują, że poprzez zainstalowanie takiego programu pomogą w przejściu przez trudny proces pozyskania, bądź zabezpieczenia oszczędności. Instalując taki program udostępniamy nasze dane, umożliwiamy dostęp do kont bankowych oraz możliwość wykonywania na nich operacji finansowych.

mł.asp. Anna Dygas

Exit mobile version