Tu Świnoujście

Świnoujście. Konsultacje społeczne Twój Ruch. O czym dyskutowano w Warszowie – Ognicy oraz Przytorze – Łunowie

Świnoujście. Konsultacje społeczne Twój Ruch. O czym dyskutowano w Warszowie – Ognicy oraz Przytorze – Łunowie.

W dniach 25 i 27 października odbyły się dwa ostatnie spotkania z mieszkańcami w ramach konsultacji społecznych Twój Ruch dotyczących Koncepcji Systemu Zarządzania Ruchem w Świnoujściu.

W spotkaniu w Warszowie-Ognicy udział wzięli Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście Barbara Michalska, Naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich Rafał Łysiak oraz p.o. Naczelnika Wydziału Infrastruktury i Zieleni Miejskiej Jacek Antczak.

Natomiast w spotkaniu w Przytorze-Łunowie udział wzięła Prezes Komunikacji Autobusowej sp. z o.o. Elżbieta Bogdanowicz.

Prezentacja trzech optymalnych scenariuszy na temat systemu zarządzania ruchem w Świnoujściu została uzupełniona o zagadnienia związane z węzłem przesiadkowym  przy ul. Dworcowej.

Taka organizacja ruchu przy tej ulicy zapewni wygodną zmianę środka transportu np. z pociągu na autobus czy z autobusu na autobus. Dodatkowo zaprezentowano mapę i wizualizację parkingu naziemnego na 125 miejsc postojowych przy ulicy Barlickiego.

Naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich poinformował mieszkańców, że jest wydzielony także teren pod kolejny parking z oczekiwaniem na inwestora.

Świnoujście. Konsultacje społeczne Twój Ruch. O czym dyskutowano w Warszowie - Ognicy oraz Przytorze - Łunowie.

Omówione zostały także mapy przedstawiające węzły drogowe w ciągu drogi S3 – obszar Świnoujście oraz węzeł LNG. Zapewniono, że gdy będzie już uruchomiona droga S3, to pozostaną też lokalne drogi tzw. boczne, dojazdowe na wypadek konieczności objazdu.

Pytania i obawy mieszkańców dotyczyły między innymi korków samochodowych w tunelu. Mieszkańcy otrzymali odpowiedź, że tunel ma wystarczającą przepustowość i dwie nitki nie są konieczne. Uzupełnieniem będzie także system tzw. ITS czyli inteligentny system zarządzania ruchem stosowany przez GDDKiA.

W ITS-ach wykorzystywana jest automatyczna informacja np. dla podróżnych o wystąpieniu zdarzenia na drodze. Poprzez czujniki dokonujące pomiarów ruchu drogowego pozyskiwane są dane o aktualnych warunkach ruchu.

Dane te są na bieżąco analizowane przez system, a w przypadku wykrycia zmian wskazujących na powstanie zatoru na drodze, uruchamiana jest odpowiednia procedura na znakach o zmiennej treści, która polega na wyświetleniu sekwencji komunikatów ostrzegających kierowców o zdarzeniu, odległości od niego wraz z zaleceniem jak postępować (ograniczenie prędkości, rekomendowany objazd).

Kolejne pytania mieszkańców dotyczyły częstotliwości kursowania promów i dopuszczalnej prędkości dla samochodów. Udzielając odpowiedzi wskazano na koszty utrzymywania promów i tunelu w przyszłości.

Mieszkańcy zainteresowani byli także budową kolejnych ścieżek dla rowerzystów i jednocześnie dziękowali za te, z których można już korzystać i za punkt rowerowy na Warszowie.

W Przytorze-Łunowo uczestnicy spotkania wskazywali dodatkowo na konieczność bezpośredniego dojazdu do centrum Świnoujścia oraz konieczności przyspieszenia budowy parkingu przy ul. Bema oraz wystosowali prośbę do władz miasta żeby GDDKiA zbudowała ekrany przy ulicy Sąsiedzkiej i Gajowej.

Mieszkańcy otrzymali odpowiedź, że sprawa ta będzie monitorowana ale żeby umieścić ekrany muszą być odpowiednie przesłanki o ich umieszczeniu i decyzję podejmuje GDDKiA.

Prezes Komunikacji Miejskiej Elżbieta Bogdanowicz natomiast przedstawiła propozycje sieci powiazań autobusowych, zakupu kolejnych, krótszych autobusów i zapewniła, że godziny kursowania autobusów są i będą dostosowywane do rozkładu zajęć dzieci poprzez kontakt z dyrekcjami szkół.

Kończąc spotkanie mieszkańcy Warszowa-Ognicy określili, że w tej chwili optymalnym rozwiązaniem byłby dla nich scenariusz zrównoważony.

Natomiast na spotkaniu w Przytorze-Łunowo głosy były podzielone i różnorodne i proponowano scenariusz zorientowany na mieszkańców z bardzo dobrze działającą komunikacja miejską.

https://www.swinoujscie.pl/

 

 

Exit mobile version