Świnoujście. Co słychać na budowie obwodnicy wschodniej?
Trwają prace przy skrzyżowaniu obwodnicy wschodniej z ul. Karsiborską. Wykonawca usunął kolizję z infrastrukturą energetyczną i rozpoczął układanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni chodników i drogi.
W najbliższych dniach planowane jest prowadzenie prac przy ul. Karsiborskiej w obrębie skrzyżowania z nową drogą. Związane są one z frezowaniem nawierzchni bitumicznej, układaniem siatki wzmacniającej oraz wykonaniem nowej warstwy nawierzchni bitumicznej.
Na odcinku pomiędzy cmentarzami (starą i nową częścią) wykonano podłoże z kruszywa, chodnik i konstrukcję pod ścieżkę rowerową. Na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą dojazdową do Centrum usług Mulnik wzmocnione zostało podłoże i ułożona warstwa geosyntetyku.
Natomiast przy Wojskowej Komendzie Uzupełnień wykonano warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, a pomiędzy garażami montowane są obrzeża i krawężniki.
Wraz z postępującymi robotami drogowymi układane są kable oświetleniowe i ustawiane fundamenty pod slupy oświetleniowe. Zakończono już prace związane z branżą sanitarną.
Obecnie trwa montaż kratek wpustów kanalizacji deszczowej na bieżąco z postępem robót brukarskich przy krawężnikach.
Wschodnia obwodnica będzie łączyła wyjazd/wjazd do tunelu oraz Centrum Usług Mulnik z centrum miasta. Będzie też odciążeniem dla obecnej ulicy Grunwaldzkiej.
Cała inwestycja podzielona była na dwa etapy. Pierwszy pomiędzy ulicami Wybrzeże Władysława IV a Łużycką. Drugi – od ulicy Łużyckiej do Karsiborskiej. Cały odcinek obwodnicy będzie miał niemal 1,3 km.
Po obu stronach będą chodniki, a po jednej dodatkowo droga dla rowerów. Obwodnicą będzie można dojechać do nowej części cmentarza. Ulicą będą kursowały autobusy komunikacji miejskiej.
Wykonawcą inwestycji jest firma PORR. Koszt to ponad 41,4 mln złotych (brutto), w tym dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie niemal 10 mln złotych.
Tekst: BIK UM Świnoujście
Jarosław Jaz
Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście