• Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS
logo
wiadomości ze Świnoujścia i okolic, relacje z ważnych wydarzeń. Przewodnik po kulturze, rozrywce, biznesie i inwestycjach.
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Gryfice/ Kraj i region/ Ogłoszenia/ Rozrywka/ Świnoujście

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

informacja, ogłoszenie, rozrywka, Świnoujście, Szczecin, wydarzenia kulturalne 10 sierpnia 2021

Tweet

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM].

PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT

Siłą Przeglądu Teatrów Małych Form KOTRAPUNKT jest wypadkowa ponad półwiecznej tradycji oraz odwaga i świeżość spojrzenia współczesnych twórców – organizatorów festiwalu oraz Jego uczestników.

Nie traci na aktualności dodana przed blisko trzema dekadami proweniencja nazwy KONTRAPUNKT. Szukając znaczenia tego słowa szybko natrafi się na termin muzyczny, który określa kompozytorską technikę polegającą na prowadzeniu kilku niezależnych linii melodycznych zgodnie z określonymi zasadami harmonii i rytmu.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Jest także konotacja literacka: powieść „Kontrapunkt” Aldousa Huxley’a, w której jedna z postaci mówi, że “istotą nowego sposobu patrzenia jest różnorodność”.

Oba przykłady metaforycznie lecz wyczerpująco określają idee oraz charakter KONTRAPUNKTU jako unikalnego przedsięwzięcia artystycznego, jednego z najważniejszych i najstarszych festiwali teatralnych w Polsce.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT to wbrew nazwie interdyscyplinarny festiwal sztuki. To niezwykle wrażliwa konfrontacja rozmaitych stylistyk i języków, nie tylko scenicznych, a także zderzenie kultur, gdyż KONTRAPUNKT ma charakter międzynarodowy.

W głównym nurcie konkursowym o laury festiwalu (z wysoką pulą finansową nagród) rywalizują zespoły teatralne z całego świata.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

O podobne zaszczyty w ramach OFF KONTRAPUNKTU walczą także najlepsze teatry niezależne. Całości towarzyszy bogaty interdyscyplinarny program wydarzeń towarzyszących.

Obok teatru obecna jest tu muzyka, literatura, film, sztuki wizualne oraz performance. Do tego zestawienia śmiało można dołączyć także, wyniesioną do rangi sztuki, idee Spotkania, która spaja wszelkie… kontrapunkty.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021

55 edycja Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT odbędzie się w Szczecinie między 3 a 12 września 2021 roku.

W głównym konkursowym nurcie Przeglądu szczecińska publiczność zobaczy, a na koniec oceni w dwustopniowym głosowaniu, dziewięć spektakli:

– „A House In Asia”, Agrupación Señor Serrano (Barcelona, Hiszpania)
– „Uncanny Valley” (Dolina niesamowitości), Rimini Protokoll (Berlin, Niemcy)
– „BigMouth” , SKaGeN, Richard Jordan Productions LTD, Theatre Royal Plymouth (Antwerpia, Belgia)
– „Virtual Ritual”, Jan Mocek (Praga, Czechy)
– „Jezus”, Nowy Teatr w Warszawie
– „I tak nikt mi nie uwierzy”, Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie
– „Zabić prezydenta”, Teatr Współczesny w Szczecinie
– „Warunki zabudowy”, Scena Robocza w Poznaniu & Teatr Cinema w Michałowicach
– „Staff only”, Biennale Warszawa

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Swoje nagrody przyznają także jurorzy – Malina Prześluga – dramaturg, dr Dariusz Kacprzak – historyk sztuki oraz Zbigniew Niecikowski – aktor, reżyser, wieloletni dyrektor lalkowej Pleciuga. Narracje wszystkich konkursowych propozycji połączy motto festiwalu: PRAWDA.

Kolejny nurt – OFF Kontrapunkt – to prezentacje najlepszych spektakli niezależnych, w tym roku to dziesięć przedstawień.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

– „Psujesz trochę humor wszystkim dookoła”, Teatr Zakład Krawiecki (Wrocław)
– „W dwóch językach polskich”, Teatr na Faktach (Wrocław)
– „Sticky Fingers Club”, Sticky Fingers Club (Gdańsk/, Lublin)
– „Misterium Buffo”, Orbis Tertius (Poznań)
– „Spektakl dyplomowy, czyli kilka piosenek o przemocy w teatrze”, Teatr Nowy Proxima (Kraków)
– „Kuracjuszki”, Stowarzyszenie Pedagogów Teatru (Wrocław)
– „Rodzina”, Circus Ferus (Poznań)
– „Ludzie/Psy”, Fundacja Analog (Warszawa)
– „Usta/Lenia”, Terminus A Quo (Nowa Sól)
– „I Come To You River: Ophelia Fractured” ( wersja II), Studio Kokyu (Wrocław)

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Przedstawienia tego nurtu także rywalizują w konkursie. W tym roku oceniać będą – Paulina Skorupska – teatrolożka, Jolanta Krukowska – współzałożycielka legendarnej Akademii Ruchu oraz Adam Karol Drozdowski – krytyk teatralny.

W programie Kontrapunktu także wiele wydarzeń towarzyszących, między innymi teatralny eksperyment „White Rabbit, Red Rabbit” Nassima Soleimanpoura, spektakl kulinarny Giena Mientkiewicza, nowa produkcja Fundacji pod Sukniami czy Stowarzyszenia Kamera.

55. PRZEGLĄD TEATRÓW MAŁYCH FORM KONTRAPUNKT 2021 [PROGRAM]

Będzie opowieść o Ludwiku Margulesie – Polaku, który zrewolucjonizował meksykański teatr. Będzie też całodzienna ekspedycja do nowopowstałego Ośrodka Rampa Kultury i Twierdza Design w Goleniowie.

Zaplanowano także kilka koncertów, wśród nich Ensemble Kompopolex czyli wrocławskie trio specjalizujące się w muzyce najnowszej, wykonujące utwory zaangażowane i angażujące.

Autorką tegorocznej identyfikacji wizualnej Przeglądu jest Karolina Gołębiowska.

Sprzedaż biletów startuje już 9 sierpnia 2021 na platformie www.bilety.fm.

www.bilety.fm

_______________________________

NURT KONKURSOWY

„A House In Asia”, Agrupación Señor Serrano (Barcelona, Hiszpania)
„Uncanny Valley” (Dolina niesamowitości), Rimini Protokoll (Berlin, Niemcy)
„BigMouth” , SKaGeN, Richard Jordan Productions LTD, Theatre Royal Plymouth (Antwerpia, Belgia) „Virtual Ritual”, Jan Mocek (Praga, Czechy)
„Jezus”, Nowy Teatr w Warszawie
„I tak nikt mi nie uwierzy”, Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie
„Zabić prezydenta”, Teatr Współczesny w Szczecinie
„Warunki zabudowy”, Scena Robocza w Poznaniu & Teatr Cinema w Michałowicach
„Staff only”, Biennale Warszawa

Po sukcesie multimedialnego przedstawienia „Birdie” w 2019 roku do Szczecina powracają Hiszpanie z Agrupación Señor Serrano. Tym razem zaprezentują „A House In Asia”, w którym stawiają pytanie o prawdę. Pytają co jest faktem, a co jedynie medialną informacją.

Niemiecki Rimini Protokoll pokaże „Uncanny Valley” – spektakl wykonany przez… robota. Zewnętrzne podobieństwo do istot ludzkich sprawia, że łatwiej nam zaakceptować maszyny.

A jednak jeśli maszyna za bardzo przypomina człowieka, zaczynamy odczuwać nieufność. Zatem artyści pytają czym jest człowiek, a czym jest maszyna?

Kolejny powrót na Kontrapunkt – Valentijn Dhaenens z belgijskiego SKaGeN tym razem odda hołd 2500 lat tradycji oratorstwa.

Genialnie splatając razem fragmenty przełomowych przemówień postaci takich jak Wielki Inkwizytor, Sokrates, Mohammed Ali i Osama Bin Laden, Bigmouth pokaże, że chwyty retoryczne… niewiele się zmieniły.

Jan Mocek z Czech w „Virtual Ritual” przeniesie widzów do równoległego świata video gier online (MMOG). Twórcy zadadzą także kilka trudnych pytań: Jakie normy, zasady i kody można przekroczyć w wirtualnej przestrzeni? A jakie w rzeczywistości? Jaką rolę odgrywają reguły gier w naszym społeczeństwie?

W „Jezusie” Nowego Teatru w Warszawie artyści wykorzystają punkt styku religii i sztuki, by za pomocą teatru opowiedzieć o własnym, współczesnym rozumieniu radykalnych nauk Jezusa i o związanych z nim potrzebach i tęsknotach.

„I tak nikt mi nie uwierzy” w wykonaniu zespołu Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie inspirowany jest losami Barbary Zdunk – ostatniej kobiety w Europie spalonej na stosie. Jej historia ukazuje, jak podważa się wiarygodność kobiet, zarówno w czasach procesów o czary, jak i dziś.

Kolejna konkursowa prezentacja to monodram szczecinianina Arkadiusza Buszki „Zabić prezydenta” zrealizowany w Teatrze Współczesnym. Spektakl o Eligiuszu Niewiadomskim, zabójcy pierwszego prezydenta RP Gabriela Narutowicza jest próbą zrozumienia człowieka, szukania analogii, odniesień do współczesności i poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie – jaki jest właściwy klucz do zrozumienia istoty tego zabójstwa?

Arti Grabowski i Zbigniew Szumski pokażą projekt z pogranicza teatru plastycznego i performansu. W „Warunki zabudowy” przygotowane przez Scenę Roboczą w Poznaniu we współpracy z Teatrem Cinema w Michałowicach to historia budowniczego placów i murów podziałów, próbującego odczarować wydarzenia z Placu Niebiańskiego Spokoju z 1989 roku, Trzech Kultur z 1968 roku, a także Murów: berlińskiego, palestyńskiego, chińskiego, meksykańskiego.

Ostatni z konkursowych spektakli to propozycja Biennale Warszawa „Staff only”. W projekcie twórcy korzystają z osobistego doświadczenia zaproszonych migrantek-artystek i migrantów-artystów, żeby móc mierzyć się z koniecznością przedefiniowania znaczenia bycia aktorem i mieszkańcem Polski.

______________________________________

OFF KONTRAPUNKT

„Psujesz trochę humor wszystkim dookoła”, Teatr Zakład Krawiecki (Wrocław)
„W dwóch językach polskich”, Teatr na Faktach (Wrocław)
„Sticky Fingers Club”, Sticky Fingers Club (Gdańsk, Lublin)
„Misterium Buffo”, Orbis Tertius (Poznań)
„Spektakl dyplomowy, czyli kilka piosenek o przemocy w teatrze”, Teatr Nowy Proxima (Kraków)
„Kuracjuszki”, Stowarzyszenie Pedagogów Teatru (Wrocław)
„Rodzina”, Circus Ferus (Poznań)
„Ludzie/Psy”, Fundacja Analog (Warszawa)
„Usta/Lenia”, Terminus A Quo (Nowa Sól)
„I Come To You River: Ophelia Fractured” ( wersja II), Studio Kokyu (Wrocław)

„Psujesz trochę humor wszystkim dookoła” wrocławskiego Teatru Zakład Krawiecki jest próbą pochylenia się nad problemem zaburzeń psychicznych i systemem lecznictwa psychiatrycznego w Polsce.

Spektakl „W dwóch językach polskich” Teatru na Faktach, także z Wrocławia, to podróż przez współczesną Polskę – strefę wolną od polskiego języka migowego, strefę wolną od tłumaczy, wreszcie strefę wolną od Głuchych.

Z kolei „Sticky Fingers Club” stołecznej formacji o takiej samej jak tytuł nazwie , to spektakl o ponoszeniu porażki, gdzie postacie zawsze stanowią drugi plan. Notorycznie zajmują czwarte miejsce, a w walce o Oscara konkurują z niedoścignioną Meryl Streep.

„Misterium Buffo” Orbis Tertius z Poznania to ostatni spektakl zmarłego w 2020 roku Lecha Raczaka. Opowiada fragmenty Świętej Historii. Spektakl jest pełen miłości i podziwu do bohatera większości opowieści – Jezusa z Nazaretu, ale jednocześnie krytyki doczesnego kształtu zinstytucjonalizowanej religii.

„Spektakl dyplomowy, czyli kilka piosenek o przemocy w teatrze” w wykonaniu Teatru Nowego Proxima z Krakowa traktuje o jednej z ulubionych rozrywek twórców teatralnych – moralizowaniu. Dotyka głośnych ostatnio wątpliwości: czy twórcy są jednakowo surowi dla samych siebie podczas procesu pracy?

„Kuracjuszki” wrocławskiego Stowarzyszenie Pedagogów Teatru to spektakl, dla którego punktem wyjścia jest historia obozu internowania dla kobiet w Gołdapi w roku 1982. To opowieść o oporze, aktywizmie, tworzeniu społeczności, walce i emancypacyjnej wspólnocie.

Poznaniacy z Circus Ferus pokażą „Rodzinę” i w sarkastyczny sposób przyjrzą się strukturze i relacjom rodzinnym, jednocześnie zgłębiając perspektywę wielopokoleniową.

„Ludzie/Psy” warszawskiej Fundacji Analog to spektakl a zarazem eksperyment społeczny. Opowiada o psach z perspektywy człowieka i o ludziach, z perspektywy psa.

„Usta/lenia” to kolejny autorski spektakl Edwarda Gramonta lidera i założyciela Terminus A Quo z Nowej Soli, w którym autor demaskuje obyczajowość polską, tym razem poprzez sięgnięcie do legendy o Robin Hodzie.

W spektaklu „I Come to You River: Ophelia Fractured” Studio Kokyu z Wrocławia podejmuje próbę ponownego opowiedzenia historii Ofelii, tym razem głosami współczesnych, młodych kobiet, które szukają odpowiedzi na pytanie o przekaz, jaki dziś płynie z badania tej postaci, tak mocno zakorzenionej w naszej kulturze.

______________________________________

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE

„White Rabbit, Red Rabbit” Nassim Soleimanpour (Iran/Niemcy)

W “White Rabbit, Red Rabbit” za każdym razem gra inny aktor. Ten spektakl nie potrzebuje ani reżysera, ani scenografii. Spektakl Irańczyka Nassima Soleimanpoura robi furorę na całym świecie.

Mimo że jego autor nie może opuścić swojego kraju – jego tekst zjechał już prawie całą Europę Zachodnią, został pokazany na scenach w ponad 20 miastach na świecie, zagrany w 10 różnych językach.

Pod pozornie błahą historyjką o przemianie białego królika w czerwonego, kryje się o wiele bardziej skomplikowana narracja.

fot. Maciek Rukasz / rukasz.com dla Konfrontacje Teatralne

Autor chce opowiedzieć o doświadczeniu swojego pokolenia, któremu przyszło żyć w Iranie. Pragnie pokazać okrutność świata rządzonego przez konkurujące ze sobą elity władzy. “To oszałamiający kawałek teatru, pobudzający do myślenia i moralnie niepokojący.

Siła słów tej sztuki jest wspaniałym testamentem, świadectwem przekraczającym wszelkie granice (kultur, państw). W pełni zasługuje na pięć gwiazdek” – napisano we “Fringe Review” po ubiegłorocznej prezentacji spektaklu w Brighton.

Ensemble Kompopolex (Wrocław) – koncert inauguracyjny
Ensemble KOMPOPOLEX to trio specjalizujące się w muzyce najnowszej. Wykonują utwory zaangażowane i angażujące, często porzucają swoje instrumenty na rzecz kabli, keyboardów, tańca i śpiewu. W jego skład wchodzą Aleksandra Gołaj (perkusja), Rafał Łuc (akordeon) i Jacek Sotomski (komputery).

„Margules – Nieobecność”
Teatr in Vitro (Lublin)
reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski
Czy komuś z Was znane jest nazwisko Margules? Ludwik Margules? Brzmi obco, egzotycznie, nie po polsku. Tymczasem w Meksyku, każdy kto otarł się o teatr kojarzy go z Polską i największymi reformatorami teatru współczesnego., wymieniając na jednym oddechu w szeregu tak rozpoznawanych twórców polskich, jak Kantor czy Grotowski.

Kolejne jego realizacje teatralne dzieliły publiczność na tych, którzy już je widzieli i tych, którzy jeszcze ich nie widzieli. Zmarł w 2006 roku.

Wszystkie wielkie nazwiska współczesnego meksykańskiego teatru i filmu uważają Margulesa za artystę, który ma gigantyczny wpływ na ich rozwój.

Do dzisiaj polska krytyka teatralna i polscy historycy teatru nie zauważyli obecności Margulesa na mapie teatralnej świata. Ten spektakl jest wynikiem ekspedycji zrodzonej z potrzeby umieszczenia tego wybitnego twórcy w należnym mu miejscu.

„A ja żyję bardzo”
reżyseria: Ewa Galica
występują: Romek Zańko, Paweł Niczewski

,,A ja żyję bardzo” to wzruszająca podróż przez świat wykreowany przez szczecińskiego poetę Piotra Gęglawego. Aktor Profesjonalny i Aktor Nieprofesjonalny spotykają się na scenie, by ożywić postaci i historie opisane w wierszach.

Poznamy Pingwiny, które uczą fruwać Anioły; razem z Ziemniakiem zakochamy się w Grubej Cebuli, a z Wilkiem Adamem, który bał się bać wybierzemy się na wycieczkę do sklepu zoologicznego.

Co wyniknie ze zderzenia tak różnych światów i wrażliwości? Czy teatr ma moc wskrzeszania tych, którzy odchodzą z naszego życia?

1888. Willa miłości”
Willa Lentza – szczecińska instytucja kultury
Twórcy spektaklu uważają, że: Między prawdą, a fantazją w miłości istnieje nikła granica. Między prawdą, a przypuszczeniem w opowieści istnieje kwestia interpretacji.

Dawniej i dziś kochankowie skrywają swoje sekrety. Jak poradzić sobie z tym, co nieoczekiwane? Kiedy 
i jak postawi granice w relacji? Zajrzyjmy do wnętrza Willi Lentza, aby dowiedzie się więcej o tajemnicy tej rodziny i zachwyci się wnętrzem tego niezwykłego domu.

Willa Lentza, to willa przestrzeni ludzkich związków i architektury. Zaznaczają przy tym, iż: Nasze intencje były szczere. Zmierzaliśmy do prawdy.

Chcieliśmy poznać najgłębiej ukryte sekrety rodu Lentzów i ich domu. Zbieraliśmy rozproszone fakty z ich życia, ocenialiśmy poszlaki, snuliśmy domysły.

Układanka jaka ukazała się naszym oczom, najpierw nas zdziwiła. Potem przeraziła, następnie zamierzaliśmy wszystko ukryć. Po długim namyśle – decyzja: nie wolno tego chować w tajemnicy.

„Czekając na gwiazdkę – farsa gastronomiczna”
Scenariusz i reżyseria: Gieno Mientkiewicz
Muzyka: Krzysztof Baranowski
Obsada: , Iwona Niemczewska, Andrzej Szylar, Gieno Mientkiewicz

Zagotowało się na scenie. Gotowanie, czy to jedzenie na żywo, nie po raz pierwszy pojawia się na scenie, warto wspomnieć choćby szarlotkę w Danucie W. w warszawskim Teatrze Polonia, czy Kolację na cztery ręce w szczecińskim Teatrze Polskim.

Ot, kolejny popis kulinarny, jakich pełno w centrach handlowych, pomyśli wielu przybyłych, może tylko bardziej nadęty i teatralny.

Otóż nie, aktorzy, gdyż kreacja sceniczna kucharzy upoważnia do tego, aby zaliczyć ich do tego szacownego grona, porwaą publiczność w świat, którego właściwie nikt się nie spodziewał, bo nikt takiego świata nie zna.

To tak, jakby w podróż do zaklętych rewirów gastronomii zabrali nas Kapuściński z Himilsbachem pod rękę.

Kucharze-aktorzy znają się, wszyscy są członkami elitarnej grupy Śledziożerców, urządzającej sobie od osiemnastu lat nieco tajne spotkania wokół dań ze śledzi.

Każdy z nich ma za sobą długą i krętą często drogę kariery, nieobca jest im również scena, głównie kabaretowa. Audytorium nie jest dla nich czymś stresującym, a umiejętności zarządzania bałaganem mają wyćwiczone do perfekcji.

„Czy mnie lubisz doktorze”
Podziemna Scena Teatralna Stowarzyszenia Kamera, monodram Michała Przybyszewskiego

reżyseria: Arkadiusza Buszko
współpraca reżyserska: Wojciech Sandach
muzyka: Michał Przybyszewski
multimedia: Anna Wiśniewska, Krzysztof Kuźnicki
scenografia: Ela Blanka, Krzysztof Kuźnicki
Produkcja Stowarzyszenie Kamera

scenariusz inspirowany opowiadaniem I. Yaloma „Monogamia terapeutyczna”

„Czy mnie lubisz doktorze “pokazuje proces terapeutyczny pogrążonej w depresji kobiety.  Terapeuta wchodząc w skórę bohaterki utożsamia się z nią i zabiera widza w świat jej  problemów – traum, samotności, niepowodzeń, gdzie każdy dzień jest walką od nowa.

Jest to opowieść o współczesnym człowieku i jego cierpieniach. Choroba umysłu jest  rozkładana na czynniki pierwsze, obnażając jego słabość i bezbronność.

Widz ma okazję uczestniczyć w tajemnym procesie terapii i doświadczyć siły rzeczywistego czynnika terapeutycznego jakim jest … relacja

WIZYTA STUDYJNA W GOLENIOWSKIM OŚRODKU RAMPA KULTURY I TWIERDZA DESIGN

„Ghost Dance”
Teatr Brama (Goleniów)
reżyseria: Daniel Jacewicz
występują: Jenny Crissey, Joanna Kalinowska, Edyta Rogowska, Aleksandra Ślusarczyk, Patryk Bednarski, Maciej Ratajczyk, Wojciech Rosiński, Oliwier Szałagan

Taniec ducha był rytuałem, będącym wyrazem głębokiego kryzysu cywilizacyjnego Indian w Ameryce Północnej pod koniec XIX wieku, gdy cywilizacja zachodnia zdominowała życie Indian. Zakazany taniec wykonywano w nadziei na Wielką Przemianę, która miała być końcem obecnego świata.

W beznadziei czasów tańczono wierząc, że los się odmieni. Taniec został skutecznie zabroniony, co wiązało się z haniebną eksterminacją ludności i wymarciem kolejnej kolebki cywilizacji.

Był to jeden z wielu krzyków rozpaczy wobec rozprzestrzeniającej się fali okrucieństwa kapitalizmu. Spektakl jest symbolicznym przywołaniem rytuału w obronie wymierających wartości.

Jest to nasz akt nadziei w czasach, gdy kolejny obrót koła historii wydaje się nie do zatrzymania. Każde pokolenie wymaga poświęceń i sztandarów wartości, które biją w rewolucyjnych sercach naiwnych idealistów.

Od wielu lat rewolucja w umysłach jest strażnicą i manifestem wartości w obronie mniejszości. Wpisujemy się w mniejszość, która swój głos musi podnieść w obronie samych siebie.

„Ghost dance” jest działaniem muzyczno- teatralnym. Spektakl inspirowany twórczością własną oraz Allena Ginsberga, Patti Smith, twórczością ludową wymierających cywilizacji i manifestami antykapitalistycznymi.

PROGRAM_10_08_2021

Daniej Źródlewski

Zobacz także

43-20230307

Gryfice /

Gryfice. Ruszyły Kreatywne Wioski!

iot-g9e4109dc4_1920

Kraj i region /

Masz pomysł na innowację społeczną? Sięgnij po grant z programu ORLEN Social Lab

zupa25.03

Ogłoszenia /

Świnoujskie spotkanie przy zupie

‹ Świnoujście. Uwaga na burze z gradem › Świnoujście. Komunikacja miejska po otwarciu tunelu? Zdecydują konsultacje społeczne – Twój Ruch
Świnoujście

Twoja reklama

  • Cennik

Galerie

  • Galeria ART
  • Miejsce sztuki44
  • Ferie 2023 w Świnoujściu

Kamery on-line

  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia
  • Ferie 2023 w Świnoujściu

Komunikacja

  • Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS

Warto odwiedzić

  • Fort Gerharda
  • Fort Anioła
  • Fort Zachodni
  • Podziemne miasto
  • Latarnia morska
  • Muzeum Rybołówstwa
  • Miejski Dom Kultury
  • Biblioteka Miejska

Turystyka

  • Baza noclegowa
  • Biura podróży
  • CIT
  • Biura turystyczne

Prawo i Biznes

  • Twój biznes
  • Prawo

Komnata kultury

  • Poezja
  • Proza
  • Sztuka amatorska

Kulinaria

  • Blog kulinarny Danusi

Radio i telewizja

Radio Szczecin 106,3FM TV Świnoujście TV Słowianin

Polecane strony

Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl Infomare.pl M&Ł Lipcowie ze Świnoujścia Jooble Jooble Opera na Zamku Żegluga Szczecińska GS24 Komenda Miejska Policji w Świnoujściu praca na statkach Jooble Port Szczecin-Świnoujście MKS Flota
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia-Morska-Gdynia-logo polecane strony
Zespół Szkół Morskich
Muzeum Narodowe w Szczecinie
szpital-logo

Ogrody kompleksowo – Villa Verde

tarasy kompozytowe
Tarasy kompozytowe Usługi ogrodnicze
Zabudowy balkonów
portal Okna Szczecin

Świnoujście – Andrzej Warzecha

Głosuj na Karsibór

1 maja aleja debow
1 maja deptak
1 maja 2
1 maja aleja debow
1 maja deptak
1 maja 2
Oddaj głos
Naprawmy To - Świnoujście

REKLAMA

REKLAMA

obozy konne

TWOJA REKLAMA

Cennik

Reklama

okna pcv szczecin

Polecane

  • iot-g9e4109dc4_1920Masz pomysł na innowację społeczną? Sięgnij po grant z programu ORLEN Social Lab
    23 marca 2023
  • zupa25.03Świnoujskie spotkanie przy zupie
    23 marca 2023
  • Urząd Miejski Świnoujście logoLXXVI sesja Rady Miasta Świnoujście – 30 marca 2023 r.
    23 marca 2023
  • Zdjęcie ilustracyjneŚwiatowy Dzień Wody. Oto sposoby, by o nią dbać i oszczędzać pieniądze
    22 marca 2023
  • CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 80Szpital Miejski w Świnoujściu. Uwaga! Przywracamy możliwość odwiedzin, jednak pod pewnymi warunkami
    22 marca 2023
  • Świnoujście. Inwestycje. Ruszyła termomodernizacja budynku urzędu miasta.Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego: „Prowadzenie Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Świnoujściu”
    22 marca 2023
  • plakatUniwersytet Szczeciński – konferencja naukowa z udziałem m.in. prof. Jana Miodka
    22 marca 2023
  • świnoujście-logo-kraina-44-wysp1Świnoujście. „Wakacje ze strażakami – Festyn i zawody sportowo-pożarnicze 2023 r.”: wynik konkursu
    22 marca 2023
  • CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 80Świnoujście. Uwaga! Szpital zatrudni…
    22 marca 2023
  • Klub-literacki1Świnoujście. Posłuchaj naszych poetów
    21 marca 2023
  • zkplogo_czarneMDK Świnoujście. ARA 2023 Przegląd powiatowy – zmiana terminu
    20 marca 2023
  • mieszkaniakomunalne1Świnoujście. Mamy dofinansowanie do budowy mieszkań komunalnych
    20 marca 2023
  • turniej-headPierwszy turniej z cyklu o puchar KS Prawobrzeże 2023
    19 marca 2023
  • DSC_7913Handel przy granicy
    18 marca 2023
  • niepelnosprawni2Świnoujście. Mamy pieniądze na wsparcie dla osób z niepełnosprawością
    17 marca 2023
  • Urząd Miejski Świnoujście logoŚwinoujście. Konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej
    17 marca 2023
  • 65_PLAKAT1„Shazam! Gniew bogów”, „65” oraz „Wyrwa” od piątku w Multikinie!
    16 marca 2023
  • StrażakPortTrzy jednostki strażackie w Szczecinie
    16 marca 2023
  • 4.-Część-rampowa-transport-asfaltu-lanego1Świnoujście. Co dzieje się na budowie tunelu w marcu?
    16 marca 2023
  • DO_ZUT_04Studenckie życie z bliska. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny otworzy swoje drzwi
    15 marca 2023

Reklama

Najnowsze wiadomości

  • Masz pomysł na innowację społeczną? Sięgnij po grant z programu ORLEN Social Lab
    23 marca 2023
    Wiesz jak rozwiązać problem ważny dla lokalnej społeczności, wymyśliłeś praktyczne narzędzie i szukasz partnera, który pomoże ci w realizacji twojej
  • Gryfice. Ruszyły Kreatywne Wioski!
    23 marca 2023
    Ruszyły Kreatywne Wioski! Cykl autorskich zajęć artystycznych stworzonych i realizowanych przez Panią Agnieszkę Ostrowską. Dzieci z czterech
  • Świnoujskie spotkanie przy zupie
    23 marca 2023
    Jak co miesiąc widzimy się w ostatnią sobotę miesiąca na Placu Mickiewicza przed urzędem miasta. Bądźmy punktualnie o godzinie 13.00. Zupę drugi
  • Piłkarskie zmagania świnoujskich szkół podstawowych w kategorii dziewcząt i chłopców w ramach Igrzysk Dzieci
    23 marca 2023
    W środę, 22 marca 2023 r. na boisku piłkarskim Ośrodka Sportu i Rekreacji „Wyspiarz” przy ulicy Matejki 17A, odbyły się Mistrzostwa Miasta
  • LXXVI sesja Rady Miasta Świnoujście – 30 marca 2023 r.
    23 marca 2023
    LXXVI sesja Rady Miasta Świnoujście w dniu 30 marca 2023 r. o godz. 9.00 w sali 315 Miejskiego Domu Kultury w Świnoujściu Projekt porządku obrad: 1.
  • Zawodnicy Klubu Lekkoatletycznego OSiR „Wyspiarz” z kolejnymi medalami z Mistrzostw Województwa w LA
    22 marca 2023
    W dniu 19 marca 2023 r., Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz” zorganizował dla zawodników uczęszczających na treningi lekkoatletyczne do Sekcji
  • W porcie Szczecin w Basenie Kaszubskim powstają nowe nabrzeża
    22 marca 2023
    Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zarząd Morskich
  • Światowy Dzień Wody. Oto sposoby, by o nią dbać i oszczędzać pieniądze
    22 marca 2023
    22 marca to Światowy Dzień Wody. Ten niezwykle cenny surowiec jest dziś szczególnie narażony na zanieczyszczenie m.in. przez ścieki przemysłowe i
  • Szpital Miejski w Świnoujściu. Uwaga! Przywracamy możliwość odwiedzin, jednak pod pewnymi warunkami
    22 marca 2023
    Z uwagi na utrzymującą się duża liczbę zakażeń COVID-19, grypą oraz wirusami grypopodobnymi , w trosce o zdrowie pacjentów Szpital Miejski wprowadza
  • Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego: „Prowadzenie Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Świnoujściu”
    22 marca 2023
    Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ochrony zwierząt pn.: „Prowadzenie Schroniska dla bezdomnych zwierząt w
  • Uniwersytet Szczeciński – konferencja naukowa z udziałem m.in. prof. Jana Miodka
    22 marca 2023
    23 marca rozpoczyna się V Ogólnopolska Konferencja Naukowa: Od Korczaka do Kulmowej. Dziecko i „język wczesnej edukacji”. Konferencja rozpoczyna się o
  • I Ogólnopolski Dzień Inżynierii Materiałowej na wydziałach ZUT-u
    22 marca 2023
    W piątek, 17 marca obchodziliśmy I Ogólnopolski Dzień Inżynierii Materiałowej. To inicjatywa 15 jednostek naukowych z całej Polski, które na co dzień
  • Świnoujście. „Wakacje ze strażakami – Festyn i zawody sportowo-pożarnicze 2023 r.”: wynik konkursu
    22 marca 2023
    W odpowiedzi na ogłoszony konkurs pn.: „Wakacje ze strażakami – Festyn i zawody sportowo-pożarnicze 2023 r.”, wpłynęła jedna oferta, która na
  • Świnoujście. Uwaga! Szpital zatrudni…
    22 marca 2023
    Szpital miejski w Świnoujściu zatrudni pielęgniarki oraz ratowników
  • Gryfice. Zajęcia Brama Sztuk z dnia 16.03.2023
    22 marca 2023
    Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z czwartkowych zajęć (16.03.2023r.) w młodszej grupie Bramy Sztuk   Więcej zdjęć na stronie Gryfickiego Domu
  • Odbyła się Giełda Pracy na Uniwersytecie Szczecińskim
    22 marca 2023
    Akademickie Biuro Karier Uniwersytetu Szczecińskiego 20 marca 2023 r. zorganizowało 16. edycję Giełdy Pracy. W wydarzeniu wzięło udział ponad 50
  • Życzliwość się opłaca
    21 marca 2023
    Nie ma wątpliwości, że każdemu z nas lepiej się żyje w otoczeniu życzliwych osób, a badania wskazują, że zyskuje na tym nie tylko psyche, ale i
  • Jak przez 20 lat podrożały wizyty u polskich lekarzy?
    21 marca 2023
    Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl niedawno zwrócili uwagę na ciekawe dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące inflacji. Warto
  • Gryfice. Koncert gitarowy Piotra Piętala – relacja z koncertu 16 marca br.
    21 marca 2023
    To była prawdziwa uczta dla miłośników muzyki gitarowej, którzy postanowili spędzić czwartkowy wieczór w kawiarence Gryfickiego Domu Kultury. Z
  • Świnoujście. Posłuchaj naszych poetów
    21 marca 2023
    21 marca – to święto poezji i poetów Klub „Na Wyspie” oraz Cafe El Papa Hemingway zapraszają na nastrojowy wieczór. Główne uroczystości tego

Back to Top

Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie herbu Świnoujścia na stronie internetowej www.tu.swinoujscie.pl oraz na materiałach promujących w/w stronę zgodnie z zasadami określonymi w księdze znaku. WPT-P.013.9.2016.
Zgoda wydana przez Prezydenta Miasta Świnoujście.

Sąd Okręgowy w Szczecinie I Wydział Cywilny Sekcja Rejestrowo-Egzekucyjna postanowieniem Sądu z dn. 16.09.2016 r. sygnatura akt I Ns Rej. „Pr” 49/16 wpisano do rejestru dzienników i czasopism tytuł tu.swinoujscie pod numerem rejestru 1023

Strona posiada Certyfikat Bezpieczeństwa SSL

https://tu.swinoujscie.pl/kontakt/

Nasz Facebook

Facebook Pagelike Widget

Nasz Instagram

Nasz Twitter

Tweets by @tu_swinoujscie
Odwiedź nas też tu:
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Historia
© Tu Świnoujście | polityka prywatności
Obsługa: Dotflow.pl