Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship
W 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę nowego promu Green Ship (Zielony Statek), który dołączy do floty TT-Line w 2022 roku i będzie operowany, jako nowy „Nils Holgersson” na Morzu Bałtyckim. Od tego czasu z ogromną ekscytacją przygląda się, jak postępują prace nad budową statku najnowszej generacji.
Wraz z dzisiejszym wodowaniem drugiego promu Green Ship, TT-Line osiągnęła kolejny ważny kamień milowy w swoim nowym projekcie budowy statków LNG. Wodowanie drugiego statku Green Ship odbyło się poprzez wpuszczenie wody do suchego doku, w którym był budowany prom.
Wpuszczanie wody odbywało się w kontrolowany sposób, tak, aby statek bezpiecznie uniósł się na wodzie, która będzie jego naturalnym środowiskiem. Z pomocą holowników prom Green Ship został odprowadzony do nabrzeża, gdzie wejdzie w fazę wyposażania w urządzenia i mechanizmy, a także urządzania sekcji pasażerskiej i załogowej.
Po zakończeniu prac wyposażeniowych rozpocznie się najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli przeprowadzenie prób polegających na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia osiągniętych parametrów kontraktowych i możliwości eksploatacyjnych promu.
TT-Line, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG, jako paliwo do napędu Green Ship. LNG to skroplony gaz ziemny, który jest obecnie uważany za najczystsze paliwo okrętowe.
Skroplony gaz ziemny, jest paliwem alternatywnym, przyjaznym środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji spalin do atmosfery: ilość cząstek stałych zostanie zmniejszona o 93%, tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpłynie na zielony ślad w portach.
Nie tylko zastosowanie LNG sprawia, że nowe statki Green Ship będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami w historii firmy. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2 zostanie redukowana nawet o 60% na jedną transportowaną frachtową.
„Jesteśmy dumni, że dzięki naszym promom Green Ship wyznaczamy nowy standard w branży promowej w zakresie redukcji emisji szkodliwych związków do środowiska” wyjaśnia Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.
TT-Line – zawsze zgodnie z linią najwyższej odpowiedzialności wobec środowiska – ma długą tradycję w stałej optymalizacji działań na rzecz środowiska naturalnego w prowadzonej eksploatacji statków.
Od lat w TT-Line wprowadzane są innowacyjne rozwiązania w zakresie przyjaznej dla środowiska eksploatacji statków. Wraz z budową dwóch nowych Green Ships, TT-Line dokonuje odważnych postępów i inwestuje w zrównoważoną przyszłość.
Links
https://www.ttline.com/pl/
https://www.ttline.com/pl/tt-line/green-ship/
https://www.ttline.com/pl/tt-line/srodowisko/
TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez siedem promów, oferujących do 18 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu na południu Szwecji.
TT-Line jest liderem na rynku usług promowych pomiędzy Niemcami i Szwecją, łącząc te dwa kraje od 1962r. Od 2014 r. TT-Line operuje z Polski do Szwecji, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą, a Szwecją.
TT-Line od lat wprowadza rozwiązania mające na celu eksploatację statków przyjazną dla środowiska. Wykorzystanie napędu spalinowo-elektrycznego na statkach armatora znacząco wpływa na redukcję emisji spalin do atmosfery.
Dzięki nadaniu bardziej opływowych kształtów kadłubom statków i oszczędnemu zużyciu paliwa, „ślady” CO2 są redukowane. TT-Line podjęła decyzję o zainstalowaniu systemu płukania gazów spalinowych (skruber) na promie Nils Dacke latem 2014 r. Skruber usuwa SOx i sadze ze spalin.
TT-Line wykorzystuje technologię oczyszczania spalin także na promach Nils Holgersson, Peter Pan, Nils Dacke i Marco Polo.
W 2018 r. prom Peter Pan został wydłużony o 30 metrów, dzięki czemu emisja zanieczyszczeń na jednostkę frachtową została zredukowana nawet o 25%. „Koncepcja Green Ship (Zielonego Statku)” została rozwinięta przez TT-Line w ostatnich latach i realizuje się w budowie pierwszego promu Green Ship rozpoczętej w grudniu 2019 r.
TT-Line, jako pierwsza firma żeglugowa, a tym samym, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG na promach Green Ships, a tym samym przyczyni się do zrównoważonej przyszłość.
Jakub Dendor
ONLINE MARKETING MANAGER
TT-Line Polska Sp. z o. o.