Tu Świnoujście

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

W 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę nowego promu Green Ship (Zielony Statek), który dołączy do floty TT-Line w 2022 roku i będzie operowany, jako nowy „Nils Holgersson” na Morzu Bałtyckim. Od tego czasu z ogromną ekscytacją przygląda się, jak postępują prace nad budową statku najnowszej generacji.

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

Wraz z dzisiejszym wodowaniem drugiego promu Green Ship, TT-Line osiągnęła kolejny ważny kamień milowy w swoim nowym projekcie budowy statków LNG. Wodowanie drugiego statku Green Ship odbyło się poprzez wpuszczenie wody do suchego doku, w którym był budowany prom.

Wpuszczanie wody odbywało się w kontrolowany sposób, tak, aby statek bezpiecznie uniósł się na wodzie, która będzie jego naturalnym środowiskiem. Z pomocą holowników prom Green Ship został odprowadzony do nabrzeża, gdzie wejdzie w fazę wyposażania w urządzenia i mechanizmy, a także urządzania sekcji pasażerskiej i załogowej.

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

Po zakończeniu prac wyposażeniowych rozpocznie się najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli przeprowadzenie prób polegających na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia osiągniętych parametrów kontraktowych i możliwości eksploatacyjnych promu.

TT-Line, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG, jako paliwo do napędu Green Ship. LNG to skroplony gaz ziemny, który jest obecnie uważany za najczystsze paliwo okrętowe.

Kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju: TT-Line świętuje udane wodowanie drugiego promu Green Ship

Skroplony gaz ziemny, jest paliwem alternatywnym, przyjaznym środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji spalin do atmosfery: ilość cząstek stałych zostanie zmniejszona o 93%, tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpłynie na zielony ślad w portach.

Nie tylko zastosowanie LNG sprawia, że nowe statki Green Ship będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami w historii firmy. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2 zostanie redukowana nawet o 60% na jedną transportowaną frachtową.

„Jesteśmy dumni, że dzięki naszym promom Green Ship wyznaczamy nowy standard w branży promowej w zakresie redukcji emisji szkodliwych związków do środowiska” wyjaśnia Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.

TT-Line – zawsze zgodnie z linią najwyższej odpowiedzialności wobec środowiska – ma długą tradycję w stałej optymalizacji działań na rzecz środowiska naturalnego w prowadzonej eksploatacji statków.

Od lat w TT-Line wprowadzane są innowacyjne rozwiązania w zakresie przyjaznej dla środowiska eksploatacji statków. Wraz z budową dwóch nowych Green Ships, TT-Line dokonuje odważnych postępów i inwestuje w zrównoważoną przyszłość.

Links

https://www.ttline.com/pl/
https://www.ttline.com/pl/tt-line/green-ship/
https://www.ttline.com/pl/tt-line/srodowisko/

TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez siedem promów, oferujących do 18 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu na południu Szwecji.

TT-Line jest liderem na rynku usług promowych pomiędzy Niemcami i Szwecją, łącząc te dwa kraje od 1962r. Od 2014 r. TT-Line operuje z Polski do Szwecji, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą, a Szwecją.

TT-Line od lat wprowadza rozwiązania mające na celu eksploatację statków przyjazną dla środowiska. Wykorzystanie napędu spalinowo-elektrycznego na statkach armatora znacząco wpływa na redukcję emisji spalin do atmosfery.

Dzięki nadaniu bardziej opływowych kształtów kadłubom statków i oszczędnemu zużyciu paliwa, „ślady” CO2 są redukowane. TT-Line podjęła decyzję o zainstalowaniu systemu płukania gazów spalinowych (skruber) na promie Nils Dacke latem 2014 r. Skruber usuwa SOx i sadze ze spalin.

TT-Line wykorzystuje technologię oczyszczania spalin także na promach Nils Holgersson, Peter Pan, Nils Dacke i Marco Polo.

W 2018 r. prom Peter Pan został wydłużony o 30 metrów, dzięki czemu emisja zanieczyszczeń na jednostkę frachtową została zredukowana nawet o 25%. „Koncepcja Green Ship (Zielonego Statku)” została rozwinięta przez TT-Line w ostatnich latach i realizuje się w budowie pierwszego promu Green Ship rozpoczętej w grudniu 2019 r.

TT-Line, jako pierwsza firma żeglugowa, a tym samym, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG na promach Green Ships, a tym samym przyczyni się do zrównoważonej przyszłość.

Jakub Dendor

ONLINE MARKETING MANAGER

TT-Line Polska Sp. z o. o.

Exit mobile version