Site icon Tu Świnoujście

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

Na pierwszym odcinku modernizowanej ulicy 1 Maja wykonawca wymienił już sieci biegnące pod jezdnią, przygotowuje podłoże pod parking przy kościele i układa krawężniki. Trwają także prace nad woda w miejscu gdzie będzie deptak.

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

 Przez ostatnie 2-3 lata przebudowywaliśmy, utwardzaliśmy mniejsze, boczne ulice w Karsiborze. To Barkowa, Ogrodowa, I Armii Wojska Polskiego, Osadników Wojskowych, Owocowa, Prosta, Wąska, Brzozowa i Promowa, Warzywna, Wierzbowa, Trzcinowa, Miodowa czy wreszcie Kanałowa – mówi Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska. – Ulica 1 Maja to główna droga Karsiboru. Nawierzchnia była już zniszczona, nie było chodnika dla pieszych ani drogi dla rowerów.

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

Jej gruntowna przebudowa rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wykonawcą jest firma Met – Instal z Miękowa koło Goleniowa, która wygrała przetarg.

Z uwagi na długość (niemal 3 kilometry), ulica została podzielona na odcinki, na których kolejno prowadzone są roboty. Pierwszy etap to odcinek od kościoła do tzw. zielonego przystanku u  zbiegu ulic 1 Maja i Ogrodowej.

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

Z drugiej strony, kawałek za zjazdem z mostu prowadzącego na wyspę, trwają prace przy deptaku, który powstanie wzdłuż ulica nad samą wodą.

To tam, gdzie jeszcze do niedawna piękny widok na wodę zasłaniały szpetne tzw. rybaczówki. Aktualnie wbijane są tam specjalne ścianki, które zabezpieczą ziemię.

Świnoujście. Tak zmienia się Karsibór. Trwają roboty na drodze i nad wodą.

Koszt całej inwestycji to – zgodnie z umową – ponad 35,5 mln złotych. Niemal 13 mln złotych pochodzi z dofinansowania, jakie Miasto otrzymało z Funduszu Dróg Samorządowych. Reszta z Budżetu Miasta. Inwestycja ma zakończyć się w 2022 roku.

Po przebudowie ulica będzie miała szerokość 5,5 metrów (na łukach do 8  metrów). Po obu stronach jezdni powstanie chodnik o szerokości 1,5 metra od strony południowej i 2 metry od strony północnej. Wzdłuż jezdni wybudowana zostanie ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 metra.

Z uwagi na cenne gatunkowo drzewa, które rosną na znacznej długości ulicy (Aleja Dębowa) prace budowlane prowadzone są pod nadzorem przyrodniczym.

Głównym zadaniem szczecińskiej firmy Bartosz Startek jest nadzór i zapobieganie ewentualnym uszkodzeniom/stratom drzewostanu rosnącego wzdłuż modernizowanej drogi oraz ochrona cennych i chronionych gatunków roślin oraz siedlisk.

Po zakończeniu inwestycji zajmie się również nadzorem w zakresie nasadzeń różnego rodzaju niskiej i wysokiej zieleni, lokalizacji tych nasadzeń, jej pielęgnacji itp.

Jarosław Jaz

Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście

Exit mobile version