Site icon Tu Świnoujście

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

poprawka logo portW Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

Konstrukcja hydrotechniczna łoża pod rampę oraz konstrukcja stalowa rampy przeładunkowej to kolejne elementy składowe, które pojawiły się w ostatnim czasie na przebudowywanym nabrzeżu na terminalu promowym w Świnoujściu.

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

Docelowo terminal zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego, czyli przewozu ładunków z wykorzystaniem różnych środków transportu.

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

Prace budowlane na terminalu trwają od jesieni 2019 i idą pełną parą. Już bardzo dobrze widać ich efekty. Jesienią ub. roku pojawiła się nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście. Prace przy niej są w toku.

Estakada skomunikuje zaplecze z terenem terminalu. Coraz bardziej wyłania się również kształt nowego stanowiska promowego powstałego z połączenia stanowisk nr 5 i 6.

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

Nowe stanowisko będzie miało długość 294 m, co umożliwi terminalowi przyjmowanie największych promów jakie pływają na Bałtyku.

W marcu br. zaczęły się roboty związane z montażem konstrukcji stalowej rampy ro-ro. Widoczna jest już jej konstrukcja hydrotechniczna, jak również przywieziona została stalowa konstrukcja rampy.

W Świnoujściu na terminalu promowym pojawiły się kolejne elementy modernizowanego nabrzeża maj 2021.

Tej montaż planuje się na sierpień br. Nowa rampa będzie miała 35 m szerokości i 180 ton nośności, co oznacza podwojenie parametrów technicznych rampy, która była tam dotychczas.

Dużo dzieje się także na placu „D” zlokalizowanym pomiędzy ul. Dworcową a układem torów kolejowych. To tu pracować będą reach stackery obsługujące przeładunek naczep i kontenerów z lub na wagony kolejowe.

Prace toczą się także przy przebudowie drogi komunikacyjnej wzdłuż terminalu przy ul. Dworcowej, od Dworca Morskiego do przejazdu kolejowego.

Z kolei przy ul. Duńskiej praktycznie gotowy jest też jeden z placów parkingowych dla 170 TIR-ów.

Kwestią priorytetową tej inwestycji jest budowa nowych i przebudowa istniejących torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Dla komfortu pasażerów zainstalowany zostanie nowy rękaw, który umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych.

W ramach inwestycji zakupiony będzie specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami. Obecnie ZMPSiŚ jest w trakcie badania ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na przetarg w tej sprawie.

Warto też dodać, że wcześniej w ramach prac budowlanych rozebrano stare magazyny, rampy przeładunkowe, a także istniejące wyposażenie stanowisk nr 5 i 6.

Usunięto nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia dna byłych stanowisk promowych nr 5 i 6 na długości 300 merów.  Równolegle wykonywane są prace elektryczne, teletechniczne oraz zbrojarskie.

Inwestycja powinna być zakończona w 2022. Jej koszt to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR
Dział Marketingu i Komunikacji

Exit mobile version