Site icon Tu Świnoujście

Świnoujście. O inwestycjach na wyspie Wolin

Świnoujście. O inwestycjach na wyspie Wolin

Świnoujście. O inwestycjach na wyspie Wolin. Informacja ze spotkania z ministrem Andrzejem Adamczykiem.

W dniu 5 maja miało miejsce pierwsze spotkanie koordynacyjne z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, dotyczące inwestycji publicznych realizowanych na wyspie Wolin w Świnoujściu. A jest ich wiele i wszystkie odbywają się w podobnym czasie. Trwać będą do 2023/24 r.

Świnoujście. O inwestycjach na wyspie Wolin

1. Usprawnienie połączenia komunikacyjnego między wsypami Uznam i Wolin – budowa tunelu pod Świną  (Miasto Świnoujście) – łączy się z S3

2. Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu (SIP) (Miasto Świnoujście) – krzyżuje się z S3.

3. Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście-Troszyn, odcinek 1: Świnoujście-Dargobądz (GDDKiA)

4. Budowa kompleksu terminalowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu (ZMPSiŚ)

Planowana budowa portu kontenerowego wpływa na przebieg połączenia rowerowego Świnoujście –  Międzyzdroje (R10) oraz na planowaną drogę do plaży na Warszowie w okolicach Podziemnego Miasta.

5. Budowa połączenia rowerowego Świnoujście –  Międzyzdroje (R10) (Miasto Świnoujście)

Urząd Morski od kilku lat uzgadnia przebieg i rodzaj drogi rowerowej, w tym rodzaj jej nawierzchni.

6. Rozbudowa funkcjonalności Terminalu LNG w Świnoujściu (Gaz System)

Tutaj problemem jest dojazd do latarni i fortów w związku z próbą ograniczenia ruchu na drodze Ku Morzu budowanej w ramach zadania „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu” przez Gaz System w związku z rozbudową infrastruktury terminala LNG.

7. Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu (PKP PLK):

Budowa przejść podziemnych pod liniami kolejowymi nr 401 i 996: niebawem powinno być pisemne porozumienie z PKP PLK dot. budowy przejścia podziemnego pod linią 996 przez PKP PLK.

8. Rozbudowa terminala promowego w Świnoujściu (ZMPSiŚ)

Miasto oczekuje przekazania informacji w zakresie realizowanej inwestycji, jak dokładnie będzie funkcjonował terminal i czy to w istotny sposób wpłynie na ruch w prawobrzeżnej części Miasta – czy są analizy weryfikujące założenia, czy są jakieś zmiany w stosunku do pierwotnych założeń itd.

Spotkanie trwało ok. 1 godziny. Uczestniczyli w nim dyrektor GDDKiA Tomasz Żuchowski, Dyrektor GDDKiA O/Szczecin Łukasz Lendner oraz członek zarządu PKP PLK dyrektor ds. realizacji inwestycji Arnold Bresch.

Miasto Świnoujście reprezentował prezydent Janusz Żmurkiewicz, Barbara Michalska – zastępca prezydenta, Rafał Łysiak – naczelnik Wydziału Inwestycji oraz Marcin Zamojski – pełnomocnik prezydenta ds. budowy tunelu i SIP. Przedstawiciele Miasta dokonali prezentacji inwestycji oraz w skrócie powiązania miedzy nimi.

Minister Andrzej Adamczyk zobowiązał wszystkich do sprawnego podejmowania decyzji. Kolejne spotkania będą się odbywały w cyklach miesięcznych.

Exit mobile version