Tu Świnoujście

Świnoujście. Co nowego w sprawie przejść pod torami w Łunowie

Świnoujście. Co nowego w sprawie przejść pod torami w Łunowie.

W najbliższych planach inwestycyjnych miasto uwzględnia powstanie dwóch przejść pieszo-rowerowych pod torami w Łunowie, które ułatwią mieszkańcom i turystom dojście do plaży w dzielnicy Warszów.

Świnoujście. Co nowego w sprawie przejść pod torami w Łunowie.
???????

Na fotografii miejsce, w którym mieszkańcy obecnie pokonują tory.

Obecnie przez tory wiedzie wydeptana ścieżka, z której regularnie korzystają mieszkańcy. Optymalnym rozwiązaniem bezpiecznego pokonywania torów będą więc bezkolizyjne przejścia, które mogą wkrótce powstać w tej okolicy.

To najlepsze z możliwych rozwiązań. Wygodne dla przyszłych użytkowników – przyznaje Zastępca Prezydenta Barbara Michalska.

Planowane przejścia – pod linią kolejową nr 401 (bliżej ulicy Wolińskiej) i pod linią kolejową nr 996, stanowią element połączenia pieszo – rowerowego od ronda w Łunowie w kierunku plaży.

Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa dla mieszkańców i turystów pieszo lub na rowerach zmierzających na główną plażę w dzielnicy Warszów.

Wykonawcy będą mieli za zadanie wykonanie zarówno przejść pieszo-rowerowych, jak ciągów pieszo – rowerowych stanowiących dojścia po obu stronach.

Gotowe jest porozumienie w sprawie przejścia podziemnego pod torami linii kolejowej nr 996 w Łunowie. PKP deklaruje wybudowanie i utrzymanie tego przejścia na własny koszt.

Drugie przejście pod torami powstać ma pod linią kolejową nr 401 od strony ul. Wolińskiej. Przyszła inwestycja nie posiada wciąż źródeł finansowania.

Prezydent Miasta zabiega, by miasto wsparły w tej kwestii podmioty zewnętrzne, m.in. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przejścia umożliwią bowiem bezpieczne przekroczenie projektowanej obecnie trasy S3 przez pieszych i rowerzystów, bez konieczności pokonywania dużych odległości.

Obecnie projektowane przejście koliduje z przebiegiem trasy, jego lokalizacja została więc oprotestowana przez GDDKiA, która zobowiązała się do dostarczenia zamiennej dokumentacji projektowej.

Wykonawca drogi ekspresowej S3 ma obowiązek narzucony przez GDDKiA rozwiązać te kolizje – albo pozostawi do realizacji projekt miasta albo przekaże projekt zamienny.

Liczymy, ze rozmowy skończą się pozytywnie dla miasta oraz mieszkańców i przed zakończeniem budowy trasy S3 będziemy mogli bezpiecznie dojść do plaży – podsumowuje Barbara Michalska.

http://www.swinoujscie.pl/

Exit mobile version