Site icon Tu Świnoujście

Przy Terminalu Promowym w Świnoujściu estakada rośnie w ekspresowym tempie

poprawka logo portPrzy Terminalu Promowym w Świnoujściu estakada rośnie w ekspresowym tempie.

Budowa estakady nad torami przy Terminalu Promowym w Świnoujściu idzie w iście ekspresowym tempie. Wszystko w ramach inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przystosowującej terminal do obsługi transportu intermodalnego.

Prace idą pełną parą. Zaledwie nieco ponad tydzień temu postawiono pierwsze przęsło, a już widać prawie całą budowlę.

Przy Terminalu Promowym w Świnoujściu estakada rośnie w ekspresowym tempie.

Kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych.

Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  – z połączenia dwóch istniejących – stanowisko promowe  o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180T nośności.

Przy Terminalu Promowym w Świnoujściu estakada rośnie w ekspresowym tempie.

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach „autostrady morskiej” z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.

Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m.

Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych.

Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker” usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku.

Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR
Dział Marketingu i Komunikacji

Exit mobile version