Tu Świnoujście

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

poprawka logo portMija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Prace modernizacyjne terminala prowadzone przez firmę Budimex, są zgodne z harmonogramem i minęły półmetek.

Rozebrane zostały stare magazyny, rampy przeładunkowe a także istniejące wyposażenie nabrzeży nr 5 i 6. Oba nabrzeża są już zapalowane, gotowe są także konstrukcje wspierające estakadę.

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Usunięto nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia na długości 300 merów.  Wykonano prace elektryczne, teletechniczne oraz zbrojarskie pod fundamenty konstrukcji oświetlenia.

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Słupy lamp wzdłuż przyszłej estakady już stoją. Prawie gotowy jest już jeden placów parkingowych dla 170 TIR-ów przy ul. Duńskiej. Wykonany jest tor kolejowy nr 72 i częściowo 71 wzdłuż ulicy Dworcowej. Docelowo obiekt zostanie dostosowany do obsługi transportu intermodalnego.

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Stanowiska promowe nr 5 i 6 są łączone w jedno. Dzięki temu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35 m szerokości i 180T nośności. To umożliwi cumowanie większych jednostek.

Mija rok od rozpoczęcia prac budowlanych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

Przebudowywane są istniejące oraz budowane nowe tory kolejowe oraz place manewrowo-postojowe. Dla komfortu pasażerów zainstalowany zostanie nowy rękaw, który umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych.

Nad stacją kolejową Świnoujście powstaje estakada, która skomunikuje zaplecze z terenem terminala. W ramach inwestycji zakupione będą też cztery ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker”, służące do transportu i przeładunku kontenerów na terminalu.

Zgodnie z harmonogramem, pod koniec przyszłego roku inwestycja powinna być zakończona. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR
Dział Marketingu i Komunikacji

Exit mobile version