Tu Świnoujście

Terminal Promowy w Świnoujściu z każdym dniem zmienia swoje oblicze

Terminal Promowy w Świnoujściu z każdym dniem zmienia swoje oblicze.

Terminal Promowy w Świnoujściu z każdym dniem zmienia swoje oblicze.

Na placu budowy parkingu dla 278 ciężarówek przy ul. Duńskiej kładziony jest już polbruk. To wszystko w ramach inwestycji przystosowania infrastruktury terminala promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego.

Terminal Promowy w Świnoujściu z każdym dniem zmienia swoje oblicze.

Efekty budowy nowego parkingu dla ciężarówek odczują przede wszystkim mieszkańcy Świnoujścia. Tak zwane „tiry” nie będą już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu, a zaplecze sanitarne parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom.

Koszt budowy parkingu realizowanej przez firmę Budimex to 55 mln złotych.

Ponadto na terminalu prowadzona jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych.

Nowy rękaw pasażerski umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych, natomiast budowa estakady nad stacją kolejową Świnoujście skomunikuje zaplecze z terenem terminala.

Terminal Promowy w Świnoujściu z każdym dniem zmienia swoje oblicze.

Stanowiska promowe nr 5 i 6 zostaną połączone w jedno, w rezultacie powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m, umocnione będzie także dno. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35m szerokości i 180T nośności, co umożliwi cumowanie większych jednostek.

Całkowity koszt robót budowlanych przekracza 155 mln złotych.

Kolejna inwestycja w Terminalu Kontenerowym w Szczecinie

Terminal Kontenerowy w szczecińskim porcie wzbogaci się niebawem o kolejną suwnicę STS (ang. ship to shore). DB Port Szczecin Sp. z o.o. rozpoczął właśnie przetarg na jej zakup. Oferty można składać do 14 sierpnia.

Inwestycja jest częścią projektu pod nazwą „Dostosowanie terminala kontenerowego DB Port Szczecin do obsługi statków o większym tonażu”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Według załączonej specyfikacji urządzenie musi być nowe, posiadać udźwig nominalny – minimum 65 ton pod chwytnią kontenerową i mieć możliwość podnoszenia kontenera na wysokość 35 metrów powyżej poziomu szyny odwodnej.

Współczesne suwnice do przeładunku towarów ze statku na nabrzeże (STS) to największe istniejące urządzenia do transportu kontenerów i jednocześnie jedne z największych typów produkowanych żurawi. W Terminalu Kontenerowym DB Port Szczecin funkcjonują obecnie 2 suwnice STS

Anna Dudra
Kierownik
Dział Marketingu i Komunikacji

Exit mobile version