Tu Świnoujście

Basen Kaszubski w porcie Szczecin chce modernizować pięć firm

Pięć firm złożyło oferty do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w odpowiedzi na przetarg na roboty budowlane w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Oferenci wycenili swoje usługi od prawie 223 do blisko 296 mln złotych, przy zakładanym budżecie ok. 286 mln złotych. W ramach inwestycji w Basenie Kaszubskim szczecińskiego portu powstanie m.in. nowe nabrzeże Dąbrowieckie, a zmodernizowane zostaną nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. Akweny portowe uzyskają głębokość 12,5 metra „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” to obok „Poprawy dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” dwa potężne pakiety inwestycyjne, których efektem będzie przystosowanie infrastruktury szczecińskiego portu do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Obie związane są z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra. I choć samo pogłębienie wykonuje Urząd Morski w Szczecinie, to rolą zarządu portu jest właśnie dostosowanie portowych nabrzeży w Szczecinie do nowych parametrów toru wodnego, po to by do portu trafiały większe statki z większą ilością towarów niż obecnie. Inwestycyjne mają unijne dofinansowanie z Funduszu Spójności Program Infrastruktura i Środowisko. Termin zakończenia robót przewidziano na koniec 2023 r. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych. (Monika Woźniak-Lewandowska)

poprawka logo portBasen Kaszubski w porcie Szczecin chce modernizować pięć firm.

Pięć firm złożyło oferty do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w odpowiedzi na przetarg na roboty budowlane w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”.

Oferenci wycenili swoje usługi od prawie 223 do blisko 296 mln złotych, przy zakładanym budżecie ok. 286 mln złotych.

W ramach inwestycji w Basenie Kaszubskim szczecińskiego portu powstanie m.in. nowe nabrzeże Dąbrowieckie, a zmodernizowane zostaną nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. Akweny portowe uzyskają głębokość 12,5 metra

„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” to obok „Poprawy dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” dwa potężne pakiety inwestycyjne, których efektem będzie przystosowanie infrastruktury szczecińskiego portu do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego.

Obie związane są z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra. I choć samo pogłębienie wykonuje Urząd Morski w Szczecinie, to rolą zarządu portu jest właśnie dostosowanie portowych nabrzeży w Szczecinie do nowych parametrów toru wodnego, po to by do portu trafiały większe statki z większą ilością towarów niż obecnie.

Inwestycyjne mają unijne dofinansowanie z Funduszu Spójności Program Infrastruktura i Środowisko. Termin zakończenia robót przewidziano na koniec 2023 r.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych.

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR
Dział Marketingu i Komunikacji

 

Exit mobile version