Site icon Tu Świnoujście

Ruszyła kampania „Świnoujście – wyspy możliwości”

Ruszyła kampania „Świnoujście – wyspy możliwości”.

Ruszyła kampania „Świnoujście – wyspy możliwości”.

„Świnoujście – wyspy możliwości” – to hasło tegorocznej kampanii promocyjnej tego miasta. Odnosi się ona do położenia Świnoujścia na 44 wyspach.

Celem kampanii jest zbudowanie wizerunku najmodniejszej destynacji w 2020 r. oraz, co z tym związane, zwiększenie ruchu turystycznego.

W realizacji celu ma pomóc zintegrowana kampania promocyjna wykorzystująca m.in.:

Do tej pory ze względu na dogodne możliwości komunikacyjne ruch i ofertę Świnoujścia w znacznej mierze kształtowali goście z Niemiec i Skandynawii.

Ograniczenia w przemieszczaniu wywołane epidemią koronawirusa oraz zamknięcie granic spowodowało jednak spadek ruchu turystycznego, w którym miasto dostrzegło szansę na to, aby lepiej przedstawić się polskiemu turyście.

Konieczne było zorganizowanie na nowo narzędzi promocyjnych. Stąd też pomysł uruchomienia zasięgowej kampanii promocyjnej skierowanej zarówno na rodzimy rynek, jak i kraje ościenne.

 Liczne atrakcje turystyczne, wyjątkowy mikroklimat, najszersza w Polsce plaża czy baza noclegowa nadal tutaj są i czekają na tegorocznych turystów, którzy wybiorą Świnoujście jako kierunek swoich wakacji. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych gości. Dostosowaliśmy nasze obiekty do turystyki w nowych czasach. Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości – mówi zastępca prezydenta miasta, Paweł Sujka.

Działania rozpoczną się w maju i potrwają do września. Realizowane będą poprzez budowanie rozpoznawalności marki za pomocą:

W kampanii nie zabraknie współpracy z mediami lokalnymi czy największymi serwisami turystycznymi. Miejscem, do którego kierowani będą spragnieni wiedzy turyści, będzie strona www.visit.swinoujscie.pl funkcjonująca w języku polskim, angielskim, niemieckim i czeskim.

Kluczem do sukcesu ma być także współdziałanie z lokalną branżą turystyczną. W maju jej przedstawiciele wzięli udział w intensywnych szkoleniach z zakresu brandingu, mediów społecznościowych, kampanii promocyjnych online czy dosprzedaży usług.

Wszystko po to, by jak najmocniej wykorzystać potencjał branży i w ramach synergii działań prowadzić efektywną kampanię.

Świnoujście promowane jest nie tylko jako nowoczesny i międzynarodowy kurort, ale i unikatowe miejsce w skali kraju. Położone na 44 wyspach, na granicy państw oraz styku lądu i morza, oferuje turystom wachlarz możliwości, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie.

Liczne atrakcje – turystyka wodna, rowerowa, bogactwo natury – przesądziły o motywie przewodnim kampanii. „Świnoujście – wyspy możliwości”. Główne hasło promocyjne wskazuje więc na różnorodność miasta.

O wyjątkowości Świnoujścia świadczy także plaża, która w najszerszym miejscu ma 200 m. To największa przewaga nad pozostałymi nadmorskimi ośrodkami.

To właśnie ona pojawi się na outdoorowych kreacjach reklamowych w największych polskich miastach oraz na banerach, przestrzeniach reklamowych online, w prasie czy telewizji.

Na potrzeby kampanii przygotowany został specjalny znak turystyczny komunikujący markę Świnoujścia na zewnątrz.

Nawiązano w nim do tożsamości miasta i jego historii poprzez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli Świnoujścia – Stawy Młyny – pokazanego jednak w nowej formie.

– Dzięki temu zabiegowi marka Świnoujście pozycjonowana jest w rejestrze premium. Nadbałtycki kurort będzie pokazany przez pryzmat jakości oraz wysokich standardów, które widoczne są na ulicach naszego miasta. Chcemy zatem nie tylko poszerzyć grupę docelową marki i oddać klimat kurortu, ale także budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem. Najszersza w Polsce plaża również daje nam takie możliwości – mówi Wioleta Samitowska z urzędu miasta w Świnoujściu.

Świnoujście to rodzimy nadbałtycki kurort – wyrażać ma to polski krój pisma autorstwa Łukasza Dziedzica. Jego nazwa, Lato – to akcent nawiązujący do pory roku, w której Świnoujście odwiedza najwięcej osób.

Nie bez znaczenia jest też kolorystyka w systemie identyfikacji wizualnej. To kolory morza, zachodów i wschodów słońca nad Bałtykiem – plaży skąpanej w letnim słońcu.

Organizatorem kampanii jest Urząd Miasta w Świnoujściu wraz ze Świnoujską Organizacją Turystyczną. Kampania w znacznej części będzie finansowana z zewnętrznych źródeł.

Źródło: https://marketingprzykawie.pl/

Exit mobile version