Tu Świnoujście

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine) do budowy stałego połączenia tunelowego wysp Wolin i Uznam jest już w budowie.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Najpierw zostanie zmontowana w zakładzie producenta, a potem zdemontowana i przetransportowana do Świnoujścia. Ale na ten moment musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Konsorcjum budujące świnoujski tunel zleciło wykonanie TBM firmie China Railway Engineering Group Co. Ltd (CREG) w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Podobnie, jak cała inwestycja budowy stałego połączenia. Wprawdzie urządzenie jest podobne do innych, które służą tego rodzaju inwestycjom, jednakże musi dedykowane, zaprojektowane pod konkretne zadanie – budowę tunelu między wyspami Wolin i Uznam, spełniać parametry jakie wskazali polscy projektanci tunelu.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Zgodnie z raportem przesłanym przez producenta TBM, faza projektowa zakończyła się już i rozpoczęto budowę maszyny.

Świnoujście. Maszyna, która wywierci tunel. W Chinach zaczęli budowę TMB.

Świnoujska TBM będzie miała zewnętrzną średnicę 13,46 metrów, a sama tarcza 12 metrów. Cała konstrukcja będzie miała 101 metrów długość i będzie ważyła 2740 ton.

Kompletna maszyna ma być zmontowana w Chinach najpóźniej w maju 2020 r.

UM Świnoujście

Hanna Lachowska

Główny Specjalista

Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych

Exit mobile version