Tu Świnoujście

Świnoujście. XXI ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE KLASYCZNY BAROK I STYLOWY ROMANTYZM. Po koncercie

Świnoujście. XXI ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE KLASYCZNY BAROK I STYLOWY ROMANTYZM.

Świnoujście. XXI ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE KLASYCZNY BAROK I STYLOWY ROMANTYZM. Po koncercie.

W przed ostatnim festiwalowym koncercie (23.08) wystąpił – po pięciu latach ponownie – Tore Bjorn LARSEN – duński koncertujący organista i kompozytor.

Koncert rozpoczął wspaniałą, rzadko wykonywaną Passacaglią i fugą c-moll Johanna Sebastiana BACHA i wykonaniem tej kompozycji zachwycił publiczność.

Świnoujście. XXI ŚWINOUJSKIE WIECZORY ORGANOWE KLASYCZNY BAROK I STYLOWY ROMANTYZM.

Przeciwieństwem bachowskiej kompozycji była autorska Passacaglia w d. Nowoczesna w brzmieniu, o zmiennym rytmie.

To był utwór na miarę XXI wieku, chociaż utrzymany w stylu Bacha. Następnie wykonał przepiękną, Passacaglię w d D. BUXTEHUDEGO..

W epokę romantyzmu T.B. Larsen wprowadził publiczność melodyjną Passacaglią e-moll Josefa G. RHEINBERGERA, po niej wrócił do baroku grając tym razem Ciaconę w e D. BUXTEHUDEGO.

Wysłuchano jeszcze jednej kompozycji T.B. LARSENA – tym razem był to piękny utwór „Svart pa Vitt” – morkret ar ljus, czyli „Czarne i białe” – czarna jest jasność, po którym artysta otrzymał owacyjne brawa.

Ostatnim utworem w programie była porywająco zagrana Passacaglia e-moll J.G. RHEINBERGERA i nie był to ostatni utwór koncertu, bo po długiej owacji na stojąco Tore Bjorn LARSEN ponownie zasiadł przy organach i wykonał własną, skoczną, prawie taneczną kompozycję.

Brawo. Miłośnicy muzyki organowej nie zawiedli się.

Maja Piórska
Tow. Przyjaciół Świnoujścia

 

Exit mobile version