Site icon Tu Świnoujście

W stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW (foto)

W stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW

Gospodarka Morska logoW stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW (foto).

W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyła się w poniedziałek uroczystość chrztu holownika „Mieszko” budowanego dla Marynarki Wojennej.

To trzecia z serii sześciu jednostek tego typu powstających w tym zakładzie. Wszystkie mają wejść do służby do końca 2020 r.

W stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW

Matką chrzestną „Mieszka” została Magdalena Śniadecka – dyrektor Szkoły Podstawowej im. wiceadmirała Józefa Unruga w Laskach Wielkich (woj. kujawsko-pomorskie).

Wraz z chrztem w poniedziałkowe południe miało się odbyć także wodowanie holownika: jednostka miała zostać podczepiona do dźwigu, który miał przenieść holownik na wodę. Ze względu na niesprzyjającą pogodę (w tym wiatr) przełożono je jednak na później.

W stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW

Holownik „Mieszko” jest kolejną jednostką typu B 860 z serii sześciu budowanych przez gdańską stocznię Remontową Shipbuilding S.A dla Marynarki Wojennej RP.

W październiku 2018 roku oraz w marcu br. w zakładzie miały miejsce wodowania i chrzty dwóch innych jednostek typu B 860. Jak poinformowała Aleksandra Tesmer – manager tej firmy ds. promocji i reklamy – obecnie w zakładzie trwa wyposażanie obu holowników.

W stoczni Remontowa Shipbuilding chrzest trzeciego holownika dla MW

Jednostki te otrzymały imiona „Bolko” i „Gniewko”, a ich matkami chrzestnymi zostały dyrektorki dwóch szkół z terenu Polski, których patronami są osoby zasłużone dla polskiej Marynarki Wojennej.

Tesmer wyjaśniła, że w stoczni trwa budowa dwóch kolejnych holowników tego samego typu, a na wtorek zaplanowano rozpoczęcie budowy ostatniej – szóstej jednostki.

Jak informuje stocznia, „holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych”.

Jednostki te zostały zaprojektowane i zbudowane tak, by można je eksploatować nawet przy dużym oblodzeniu akwenów wodnych.

Na ich pokładach można też będzie transportować ładunki drobnicowe o łącznej masie do 4 ton. Maksymalny uciąg zamontowanych na nich wind holownicze wynosi 35 t.

Kontrakt na zaprojektowanie i budowę przez stocznię Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku sześciu holowników dla Marynarki Wojennej podpisano w czerwcu 2017 roku.

Umowa miała wartość 283,4 mln zł brutto i została zawarta w ramach projektu „zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pod kryptonimem „Holownik”.

Uroczystość położenia stępki pod pierwszy z holowników miała miejsce w styczniu ub.r.

fot. GospodarkaMorska.pl

Źródło: https://www.gospodarkamorska.pl/

Źródło:

Exit mobile version