Site icon Tu Świnoujście

Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto.

Wczoraj (19.05.2019 niedziela) na pokładzie statku Odra Queen odbyła się prezentacja dotycząca budowy Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu zorganizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Miasta Świnoujścia, przedstawiciele Zarządu Portu oraz media prasowe.

tu.swinoujscie.pl

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

(…) Świnoujście to jedno z najpiękniejszych miast Polski. Położone nad morzem, z najszerszą w kraju plażą, łagodnym klimatem i wieloma atrakcjami turystycznymi od 200 lat znakomicie łączy funkcję portu morskiego i kurortu, a także uzdrowiska.

Ważne daty:

Przez dziesięciolecia branża morska dawała zatrudnienie tysiącom mieszkańców Świnoujścia w Świnoportach, PPDIUR „Odra”, Morskiej Stoczni Remontowej czy terminalu promowym.

Dziś port w Świnoujściu to ponad pięć i pół kilometra nabrzeży, nowoczesny terminal promowy i gwarantujący bezpieczeństwo energetyczne Polski terminal LNG.

Świnoujście wspólnie ze Szczecinem tworzy największy na Bałtyku zespół portów i w 2018 r. obsłużył rekordowe 28,6 mln ton towarów. W Świnoujściu w gospodarce morskiej zatrudnionych jest ponad 2 tys. osób.

By dalej być nowoczesnym i konkurencyjnym, port w Świnoujściu musi się rozwijać, stąd decyzja o budowie Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego.

Terminal spełniać będzie najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

Jego umiejscowienie nie ograniczy dostępu do obiektów turystycznych i nie obniży walorów wypoczynkowych miasta, a przypływające kontenerowce będą dodatkową atrakcją turystyczną.

Podobne terminale z powodzeniem funkcjonują w miastach odwiedzanych przez tysiące turystów np: w Barcelonie, Valencii, Pireusie czy La Spezii.

Terminal Kontenerowy ma zostać zlokalizowany w Porcie Zewnętrznym, na wschód od falochronu wschodniego Terminalu LNG. Jest to najlepszy wybór spośród branych pod uwagę wariantów.

Od początku naszych działań przyjęliśmy zasadę minimalizacji ingerencji w środowisko naturalne i otoczenie. Port i miejsce składowania kontenerów umieszczone zostaną na pirsie, co zapobiegnie niepotrzebnej wycince drzew.

Dostęp od strony lądu przewiduje budowę drogi dojazdowej o długości prawie trzech kilometrów od projektowanego węzła Łunowo na drodze S3 oraz torów kolejowych. Oba dojazdy ominą część mieszkalną Warszowa. Część ładunków będzie transportowana także żeglugą śródlądową.

W pobliżu Terminalu powstaną parkingi dla samochodów osobowych i ciężarowych oraz tory zdawczo odbiorcze. Terminal Kontenerowy będzie umożliwiał równoczesną obsługę 2 jednostek o długości 400 metrów i jednej do 200 metrów.

Rocznie będzie można przeładować w nim około 1,5 miliona TEU.

Terminal będzie mógł przyjąć największe jednostki, jakie mogą wpłynąć na Bałtyk.

W zależności od stopnia zautomatyzowania w Terminalu Kontenerowym zatrudnienie znajdzie od 600 do 1000 osób, wśród nich wielu inżynierów i techników.

To, czy terminal powstanie zależy od dokładnej analizy rynkowej i decyzji inwestora zewnętrznego. Do dzisiaj podpisano kilka listów intencyjnych w tej sprawie.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w umowie na budowę Terminalu Kontenerowego zagwarantuje powstanie promenady wzdłuż plaży na Warszowie wraz z niezbędną infrastrukturą.

Droga do plaży, ścieżka rowerowa, duży parking, oświetlenie, toalety, miejsca do prowadzenia działalności handlowej i gastronomicznej, stojaki rowerowe oraz punkt widokowy to tylko część naszej oferty.

Inwestycje te z pewnością uatrakcyjnią propozycję spędzania wolnego czasu mieszkańcom Warszowa, Łunowa, Przytoru, Ognicy i Karsibora. Zagospodarowana i strzeżona plaża oraz promenada wzbogacą ofertę turystyczną tej części Świnoujścia, a powstała infrastruktura może posłużyć do dalszej rozbudowy miasta w kierunku Międzyzdrojów.

Port w Świnoujściu ma znaczenie strategiczne nie tylko dla Polski, ale także dla Czech i Słowacji. Dzięki temu powstaje droga S3 i modernizowany jest szlak kolejowy.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście od lat angażuje się w wydarzenia kulturalne miasta. Jesteśmy patronem oraz współfinansujemy Dni Morza, Sail Świnoujście, oraz festiwale: Grechuty i piosenki morskiej Wiatrak.

Teraz chcemy przybliżyć koncepcję budowy Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego mieszkańcom Świnoujścia.

Zapraszamy na spotkania informacyjne:

Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to gwarancja dalszego rozwoju portu, miasta i Polski.

Głębokowodny Terminal Kontenerowy w skrócie:

TERMINAL FOLDER

TERMINAL MAPA UPROSZCZONA

TERMINAL PREZENTACJA TECHNICZNA

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto
Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto
Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto
Szanowni Państwo, zgodnie z zapowiedziami wyrażonymi na konferencji prasowej 19.05., Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA zaprasza mieszkańców Świnoujścia na spotkania podczas, których przedstawi koncepcję budowy Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego. Po prezentacjach eksperci będą odpowiadać na pytania zainteresowanych. Spotkania odbędą się: · 9 czerwca, godzina 12.00 w Sali Teatralnej MDK przy ul. Matejki, · 16 czerwca, godzina 12.00 w filii MDK na Warszowie przy ul. Sosnowej 18. Pierwsze spotkanie już w najbliższą niedzielę. Pozdrawiam Monika Woźniak-Lewandowska Specjalista ds. komunikacji i PR Dział Marketingu i Komunikacji
Świnoujście. Najpierw powstał port, później zbudowano miasto

 

Exit mobile version