Tu Świnoujście

KONCERT NADZWYCZAJNY Aleksandry Kurzak i Marka Ruszczyńskiego w Operze na Zamku w Szczecinie

KONCERT NADZWYCZAJNY Aleksandry Kurzak i Marka Ruszczyńskiego w Operze na Zamku w Szczecinie

Opera na Zamku logoKONCERT NADZWYCZAJNY Aleksandry Kurzak i Marka Ruszczyńskiego w Operze na Zamku w Szczecinie – rozpoczęcie sprzedaży biletów.

W czwartek 4 kwietnia Opera na Zamku w Szczecinie rozpoczyna sprzedaż biletów na Koncert nadzwyczajny Aleksandry Kurzak i Marka Ruszczyńskiego, który odbędzie się w listopadzie.

Koncert jest częścią wielu wydarzeń organizowanych przez Operę na Zamku w ramach obchodów Roku Moniuszkowskiego, zatem słynna artystka zaśpiewa pieśni Stanisława Moniuszki. Wydarzenie odbędzie się w Operze na Zamku 9 listopada o 19.00.

Ceny biletów: 50 – 150 zł.

Kasa biletowa: Zamek Książąt Pomorskich, ul. Korsarzy 34, wejście A i F

godziny otwarcia
wtorek – piątek 12:00-18:00, sobota 14.00-18.00, tel. 91 43 48 104
tel. 91 43 48 106

e-mail: rezerwacja@opera.szczecin.pl

ALEKSANDRA KURZAK – sopran

KONCERT NADZWYCZAJNY Aleksandry Kurzak i Marka Ruszczyńskiego w Operze na Zamku w Szczecinie To tak, jakby wróciły dawne dni świetności bel canta – z największymi nazwiskami: Sills, Sutherland i Callas – znów niesamowite, niezapomniane – tak napisał o Aleksandrze Kurzak prestiżowy periodyk „Opera Magazine”.

Aleksandra Kurzak w wieku 7 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach i fortepianie. Ukończyła wydział wokalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu.

Laureatka konkursów wokalnych w Warszawie, Helsinkach, Barcelonie i Kantonie, jeszcze podczas studiów zadebiutowała jako Zuzanna w Weselu Figara na scenie Opery Wrocławskiej, u boku swojej mamy i nauczycielki Jolanty Żmurko w roli Hrabiny.

W latach 2001-2007 była członkiem zespołu Staatsoper w Hamburgu. Śpiewaczka otrzymała dwa stypendia Ministra Kultury i Sztuki oraz Fundacji Crescendum Est – Polonia. W 2009 roku Aleksandra Kurzak uzyskała stopień doktora w dziedzinie muzyki.

Mając 27 lat występowała w najbardziej prestiżowych teatrach operowych świata. Partia Olimpii w Opowieściach Hoffmanna w Metropolitan Opera zdobyła wielkie uznanie wśród nowojorskich krytyków muzycznych, którzy jednogłośnie wypowiadali się na łamach prasy o sensacyjnym debiucie polskiej śpiewaczki.

Artystka jest pierwszą polską śpiewaczką operową, która podpisała ekskluzywny kontrakt z wytwórnią Decca. Jej pierwszy solowy album „Gioia!”, wydany w 2011 roku, otrzymał status platynowej płyty. Kolejne płyty to „Bel Raggio” z ariami Rossiniego i „Hej, kolęda!” (złota płyta). Album „Chopin: Songs”, który nagrała dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Polsce, otrzymał nagrodę Diapason d’Or.

W 2018 roku podpisała nową ekskluzywną umowę z wytwórnią Sony Classical. Za swoje osiągnięcia otrzymała Nagrody Prezydenta Wrocławia, Wojewody Dolnośląskiego oraz Ministra Kultury i Sztuki Rzeczypospolitej Polskiej.

Jest także laureatką Wiktora – nagrody przyznawanej przez Akademię Telewizyjną oraz nagrody „Gwarancja Kultury” TVP Kultura. Aleksandra Kurzak występowała na najważniejszych scenach operowych świata m. in. w Teatro alla Scala, wiedeńskiej Staatsoper, Teatro Real w Madrycie, Opery w San Francisco czy Opery w Los Angeles.

W 2015 roku Aleksandra Kurzak zdobyła nagrodę czytelników w konkursie International Opera Awards przyznawaną przez Opera Magazine, a także nagrodę Bachtrack Opera dla najlepszego śpiewaka poprzedniego sezonu za rolę Donny Fiorilli w Royal Opera House.

W sezonie artystycznym 2015-2016 po raz pierwszy pojawiła się w Paryżu na scenie Opera Bastille w Napoju miłosnym i zadebiutowała jako Rachela w operze Żydówka w Bayerische Staatsoper w Monachium.

W sezonie 2016-2017 Aleksandra Kurzak dołączyła do swojego repertuaru kolejne role: Neddy w Pajacach w Operze w Zurychu, Mimi w Cyganerii w berlińskiej Staatsoper, Micaëli w Carmen w Paryżu, a także Liù w Turandot w londyńskiej Covent Garden.

Rok 2017 zakończyła na scenach paryskich rolami Alice w Falstaffie oraz Vitellii w Łaskawości Tytusa a ostatnio w marcu 2018 roku zadebiutowała w roli Desdemony w Otellu Verdiego w wiedeńskiej Staatsoper.

W czerwcu 2018 roku  podczas koncertu na Dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu odznaczona została złotym medalem „Zasłużony Kulturze-  Gloria Artis”.

Na przełomie roku 2018/2019 występowała jako Violetta w Traviacie w Paryżu oraz Luisa Miller Verdiego w Monte Carlo.

W dalszej części sezonu 2018/2019 kreować będzie  Desdemonę w Otellu w Paryżu, Micaëlę w Carmen w MET w Nowym Jorku  oraz tytułową Madame Butterfly w Neapolu.

MAREK RUSZCZYŃSKI  – fortepian

Marek Ruszczyński pobierał edukację muzyczną pod kierunkiem Prof. Katarzyny Popowej-Zydroń w Gdańsku. Jako dziecko zdobył liczne nagrody krajowe, a w wieku 17 lat zajął trzecie miejsce w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Andorze.

W wieku 19 lat otrzymał nagrodę polskiego Ministerstwa Kultury i Edukacji za osiągnięcia muzyczne oraz nagrodę Klubów Rotary w Gdańsku i Brukseli dla najlepszego maturzysty pośród szkół artystycznych Polski północnej. Studiował akompaniament wokalny w GSMD pod okiem Ronana O’Hora’y i Rudolfa Piernay’a, gdzie otrzymał również Gold Medal Accompanist Prize w latach 2009 i 2011.

Kolejnym sukcesem pianisty było zdobycie Prix de Piano w Nadia and Lili Boulanger International Voice-Piano Competition w 2012 w Paryżu. Po ukończeniu GSMD, szkolił się z pomocą licznych uznanych artystów takich jak Christa Ludwig i Dietrich Fischer-Dieskau.

Marek Ruszczyński jest uczestnikiem programów Samling Artis i Britten- Pears Young Artist oraz absolwentem Academie Musicale de Villecroze. Dzięki wsparciu otrzymanemu od Opera Awards Foundation szkolił się jako repetytor fortepianowy w National Opera Studio w Londynie.

Występował w licznych salach koncertowych w Europie, w tym między innymi w Wigmore, Barbican, Berlin Philharmonie, Musikverein w Wiedniu oraz Carnegie Hall w Nowym Jorku.

Wśród angaży artysty są również recitale wokalne w Paris Opera de Bastille pod kierownictwem Marilyn Horne, stanowisko oficjalnego akompaniatora na kursach mistrzowskich Teresy Berganzy w Acedemie Musicale de Villecroze oraz coach językowy podczas inscenizacji Króla Rogera w Royal Opera House w Londynie.

Fot. Paweł Grygoruk

Magdalena Jagiełło-Kmieciak

Rzecznik Prasowy Opery na Zamku

Exit mobile version