Site icon Tu Świnoujście

Nowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni

Nowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni

Gospodarka Morska logoNowoczesny symulator nawigacyjny w Szkole Morskiej w Gdyni.

23 października 2018 Szkoła Morska w Gdyni dokonała ważnej zmiany w posiadanych symulatorach nawigacyjnych. Istniejący ( od roku 1999 ) symulator nawigacyjny systemu Polaris [produkt norweskiej firmy Kongsberg, obecnie Kongsberg Digital KDI], został zastąpiony przez najnowszy jej produkt – system K-Sim Navigation (wersja 2,5).

K-Sim Navigation jest specjalnie zaprojektowany dla zapewnienia szkolenia zgodnie z najlepszą  praktyką, najwyższymi możliwymi standardami i co ważne, oczekiwaniami klientów.

Oprogramowanie systemu, tworzące  w połączeniu z zaawansowanym modelowaniem hydrodynamicznym  symulator, w którym statki, obiekty i urządzenia zachowują się i oddziaływują  na siebie w sposób  rzeczywisty.

Wszystko to odbywa się w niezwykle realistycznym „krajobrazie”. Po raz pierwszy powiodła się próba dużego przybliżenia zachowania wirtualnego morza do żywiołu.

Bardzo zaawansowany system wizyjny oraz wiele możliwości integracji dodatkowego sprzętu i symulatorów stawia K-Sim Navigation w rzędzie najbardziej kompletnych symulatorów używanych do szkoleń morskich.

Realizm symulowania modeli statków

Dostępne są różnorodne modele hydrodynamiczne statków z 6. stopniami swobody, które w sposób zacznie bardziej zaawansowany, niż to miało miejsce w systemie Polaris, odtwarzają z doskonałą dokładnością zachowanie się statku w ruchu. Tym razem modele pozwalają na zmiany stanów załadowania i kontrolę balastów.

Uzyskano bardzo wysoki stopień odwzorowania właściwości lin włókiennych, stalowych, łańcuchów i kalkulacji obciążeń wind oraz sił działających na liny podczas operacji holowniczych cumowniczych itp.

Część modeli [stopniowo obejmie to wszystkie] przy uaktywnieniu funkcji SMART Object, pozwala instruktorowi, tworzącemu ćwiczenie, zaadoptować model do oczekiwanych  potrzeb szkolenia.

Może np. zmieniać kolor kadłuba, nadbudówek, nazwę, logo itp oraz teksturę, jak i stan załadowania, w zależności od specyfiki zadania.

Każdy z zastosowanych modeli może wystąpić również w charakterze statku obcego, kontrolowanego przez instruktora.

Akweny szkoleniowe są dokładnym odzwierciedleniem ich rzeczywistych odpowiedników. Program zezwala na dowolne i bardzo zaawansowane kształtowanie warunków środowiskowych w danym ćwiczeniu takich, jak pogoda, widzialności, bardzo rozbudowane możliwości lodowe, wiatr, prąd, pływy z uwzględnieniem tzw poligonów, gdzie  kreuje się zróżnicowane sytuacje w  rozmaitych  częściach akwenów, wewnątrz i na zewnątrz portów, falochronów itp. Dzięki temu, ćwiczenia przybierają dowolne stopnie trudności , co jest niezwykle cenne w procesie szkolenia.

System zainstalowany w Szkole Morskiej w Gdyni stanowią 3 mostki nawigacyjne.

W ramach wymiany systemu usunięto wszystkie konsole i urządzenia systemu POLARIS zastępując je nowoczesnymi, tworząc nowoczesny mostek zintegrowany.

Pozostałe mostki zostały również zmodernizowane w stopniu pozwalającym na spełnienie wymagań systemu K-SI NAVIGATION.

Korzystają z systemu wizyjnego opartego na monitorach LED, w przeciwieństwie do mostka głównego, gdzie system wizyjny działa w oparciu o rzutniki , co sprawia widzenie perspektywy obrazu.

Jeden z mostków, z  9. kanałami wizyjnymi, jest wyposażony w system DP [class 2 + CJoy], tworząc mostek DP Class A. Zainstalowano system Kongsberg K-Pos DP wersja 8,2 – spotykany jedynie na nowoczesnych jednostkach DP z systemem KONGSBERG. System K-Pos DP wersja 8,2  został zaadoptowany również na 6 stacjach symulatora DP Basic.

Wszystkie mostki nawigacyjne zostały bogato wyposażone w urządzenia nawigacyjne i kontrolne. Na koniec wyjaśniamy, dlaczego zdecydowaliśmy się na wymianę systemu. Przede wszystkim dalszy rozwój Polarisa został wstrzymany.

Norwegowie prowadzą tzw działalność paliatywną, z uwagi na to , że nie jest już w stanie obsłużyć modeli nowoczesnych statków, wymagających niezwykle sprawnego oprogramowania. Jego wartość edukacyjna staje się bardzo podstawowa.

Obserwując światowe tendencje w budownictwie okrętowym, chcąc jednocześnie dać wyraźną odpowiedź na zawołanie rynku, podjęliśmy tę decyzję.

Z przyjemnością będziemy gościli Państwa u siebie, dostarczając najlepszej jakości szkoleń, bardzo ostatnio poszukiwanych na rynku szkoleniowym .

fot. Szkoła Morska w Gdyni

Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/

 

Exit mobile version